ΥΓΕΙΑ Α-Ω

Διαβήτης & Άσκηση: Αποφύγετε τον πόνο, βελτιώστε την ισορροπία

Διαβήτης & Άσκηση: Αποφύγετε τον πόνο, βελτιώστε την ισορροπία
Η συστηματική άσκηση μπορεί να βοηθήσει τους ασθενείς με διαβήτη στον έλεγχο του πόνου και της περιφερικής νευροπάθειας. Σύμφωνα με μελέτη, τα άτομα που κάνουν διάδρομο 4 φορές την εβδομάδα για μία ώρα επιβραδύνουν την εξέλιξη της βλάβης του νευρικού συστήματος.
Η συστηματική άσκηση μπορεί να βοηθήσει τους ασθενείς με διαβήτη στον έλεγχο του πόνου και της περιφερικής νευροπάθειας. Σύμφωνα με μελέτη, τα άτομα που κάνουν διάδρομο 4 φορές την εβδομάδα για μία ώρα επιβραδύνουν την εξέλιξη της βλάβης του νευρικού συστήματος.

 

Η σωματική άσκηση πρέπει να είναι αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής των ασθενών με διαβήτη. Ο κατάλληλος τύπος άσκησης επιλέγεται με βάση τις οδηγίες του γιατρού.

 

Η κολύμβηση και η αεροβική στο νερό αποτελούν ήπιας μορφής άσκηση. Το νερό παρέχει υποστήριξη στο σώμα, ασκώντας λιγότερη πίεση στα πόδια. Η γιόγκα είναι επίσης μια πολύ καλή επιλογή, καθώς οι κινήσεις βοηθούν στην ισορροπία και τη χαλάρωση.

 

Η γυμναστική αποτελεί πρόκληση για πολλούς ασθενείς. Ξεκινάμε αργά, προσθέτοντας σταδιακά 5 λεπτά κάθε μέρα στο χρόνο άσκησης. Ο στόχος είναι ένα πρόγραμμα 30 λεπτών, 4 ημέρες την εβδομάδα. Εάν υπάρχει νευρολογική βλάβη και αυξημένος κίνδυνος πτώσης, ο ασθενής θα πρέπει να ξεκινήσει με ασκήσεις ισορροπίας.

 

Μπορούμε να εξασκήσουμε την ισορροπία μας κάνοντας βαθιά καθίσματα σε μια πολυθρόνα. Στην αρχή μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τα χέρια για υποστήριξη, μέχρι να εξασκηθούμε. Η στήριξη στο ένα πόδι βοηθά επίσης στην καλύτερη ισορροπία. Ξεκινάμε σηκώνοντας το ένα πόδι για 30 δευτερόλεπτα και σιγά-σιγά αυξάνουμε το χρόνο.

 

Όταν η ισορροπία παρουσιάσει βελτίωση, μπορούμε να εντάξουμε περισσότερες ασκήσεις στο καθημερινό μας πρόγραμμα.

 

Η σωματική άσκηση απαιτεί σωστό… εξοπλισμό. Θα πρέπει να επιλέξουμε τα κατάλληλα παπούτσια προκειμένου να αποφύγουμε τους τραυματισμούς, ενώ θα πρέπει να έχουμε πάντα μαζί μας ένα σνακ, σε περίπτωση κρίσης υπογλυκαιμίας.

 

Πριν και μετά την άσκηση, θα πρέπει να γίνεται έλεγχος της γλυκόζης στο αίμα. Με τον τρόπο αυτό θα διαπιστωθεί ποια είναι η επίδραση της άσκησης στη νόσο.

 

Μπορούμε να δοκιμάσουμε διάφορα είδη άσκησης μέχρι να βρούμε αυτό που μας ταιριάζει.