ΥΓΕΙΑ

Έλληνες επιστήμονες ανακάλυψαν θεραπεία για τη Σκλήρυνση κατά Πλάκας

Έλληνες επιστήμονες ανακάλυψαν θεραπεία για τη Σκλήρυνση κατά Πλάκας

Μία νέα ομάδα ουσιών, που θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί γιατην αντιμετώπιση της σκλήρυνσης κατά πλάκας, εντόπισαν ερευνητές τουαμερικανικού Ινστιτούτου Ερευνών, μεταξύ των οποίων και δύο Έλληνες, ο ΑργύριοςΘεοφιλόπουλος (πρόεδρος του Τμήματος Ανοσολογίας και Μικροβιακής Επιστήμης τουScripps) και ο Κώστας Λυσιώτης (Τμήμα Χημείας του Scripps).

Εν αντιθέσει με τα υπάρχοντα φάρμακα, οι ουσίες αυτέςενισχύουν τον αριθμό των προδρόμων κυττάρων, που αποκαθιστούν τα κατεστραμμένανεύρα από την ασθένεια.

Σύμφωνα με τη μελέτη, που δημοσιεύεται στο περιοδικό"Nature", μία από τις ουσίες που ήδη χρησιμοποιείται ως φάρμακο κατάτης Σκλήρυνσης κατά Πλάκας, η βενζτροπίνη, εφαρμόστηκε σε ποντίκια με πολλαπλήσκλήρυνση που θεραπεύτηκαν, ωστόσο οι ερευνητές ανέφεραν ότι, ανάλογα με τηδοσολογία της, εμφανίζει παρενέργειες.

Ενώ οι τρέχουσες θεραπείες επιχειρούν να καταστείλουν τηνεπίθεση του ανοσοποιητικού συστήματος, καθώς η νόσος είναι αυτοάνοση, η νέαθεραπευτική προσέγγιση ακολουθεί εναλλακτικό δρόμο, προσπαθώντας νααποκαταστήσει μια κατηγορία νευρικών κυττάρων, τα ολιγοδενδροκύτταρα.

Η Σκλήρυνση κατά Πλάκας πλήττει πάνω από μισό εκατομμύριοανθρώπους στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ και περισσότερους από δύο εκατομμύριαπαγκοσμίως. Η αιτιολογία της ουσιαστικά παραμένει άγνωστη, ενώ πλήττει περίπουδιπλάσιες γυναίκες σε σχέση με άνδρες.