ΥΓΕΙΑ

Οι επιστήμονες «απενεργοποιούν» γονίδιο που προκαλεί καρκίνο

Το γονίδιο πουπροκαλεί το ένα τρίτο όλων των καρκινικών όγκων αποτελεί πλέον παρελθόν, καθώςοι επιστήμονες βρήκαν τον τρόπο να καταστέλλουν τη δράση του.

Οι επιστήμονες «απενεργοποιούν» γονίδιο που προκαλεί καρκίνο

Παρά τα άλματαπου έχουν γίνει στη θεραπεία του καρκίνου, η ασθένεια αποτελεί αιτία θανάτουγια περισσότερους από 150.000 Βρετανούς κάθε χρόνο. Ο αριθμός αυτός αντιστοιχείσε μία χαμένη ζωή κάθε τέσσερα λεπτά.

Η νέα ανακάλυψηθα οδηγήσει στην παρασκευή νέων φαρμάκων για την καταπολέμηση των πιο σοβαρώνμορφών καρκίνου. Παράλληλα, υπάρχει προοπτική να περιοριστούν οι παρενέργειεςτων φαρμάκων που χορηγούνται επί του παρόντος.

Το υπεύθυνογονίδιο ονομάζεται ras και όταν μεταλλάσσεται πυροδοτεί την ανάπτυξη όγκων,τροφοδοτεί την εξάπλωσή τους και τους κρατά ζωντανούς. Έως τώρα οι επιστήμονεςπίστευαν ότι είναι αδύνατο να νικήσουν το ras.

Ο νέος συνδυασμόςχημικών ουσιών που παρασκεύασαν Αμερικανοί ερευνητές καταστρέφει τα καρκινικά κύτταραπου περιέχουν το γονίδιο.

Οι καρκινικοίόγκοι που οφείλονται στη δράση του ras μεγαλώνουν εξαιρετικά γρήγορα καιεξαπλώνονται με ραγδαίο ρυθμό. Το αποτέλεσμα είναι να καταστρέφονται πολύ δύσκολα.

Η νέα ανακάλυψη θα βοηθήσει να βρεθούναποτελεσματικότερες θεραπείες και μακροπρόθεσμα να σωθούν εκατομμύρια ζωές.