ΥΓΕΙΑ Α-Ω

Μαραθώνιος: Πρώτες βοήθειες σε περίπτωση προβλήματος

Μαραθώνιος: Πρώτες βοήθειες σε περίπτωση προβλήματος

Κάθε φορά που η Αθήνα διοργανώνει έναν αγώνα Μαραθωνίου είναι από μόνο του ένα πολύ ξεχωριστό γεγονός.

Όπως σε κάθε τέτοια διοργάνωση, έτσι και φέτος, οι υγειονομικές υπηρεσίες στην Αθήνα είναι σε ετοιμότητα και επιφυλακή για οποιαδήποτε προβλήματα παρουσιαστούν κατά τη διάρκεια του Μαραθωνίου.

Ωστόσο, είναι σώφρον να γνωρίζει ο καθένας μας, τις πρώτες κινήσεις που μπορεί να κάνει για να βοηθήσει τον εαυτό του ή κάποιον συναθλητή του, που αντιμετωπίζει πρόβλημα στην διαδρομή.

Από το πιο απλό μέχρι το πιο επικίνδυνο, κάθε πρόβλημα απαιτεί ορισμένα βασικά βήματα αντιμετώπισης:

Φουσκάλες

-Εάν βγάλετε φουσκάλα στο πέλμα, μην την σπάσετε
-Αν έχει ήδη σπάσει, καλύψτε τη με ένα στεγνό, μη-κολλητικό επίδεσμο
-Μην βάλετε κρέμες ή λοσιόν σε μια φουσκάλα που έχει σπάσει
-Για να αποφύγετε τις φουσκάλες, βεβαιωθείτε ότι τα παπούτσια σας είναι σε καλή κατάσταση και μην χρησιμοποιήσετε τον Μαραθώνιο ως μια ευκαιρία για να εγκαινιάσετε καινούργια παπούτσια

Τραυματισμός στο γόνατο

-Εάν τραυματίσετε το γόνατό σας, ξαπλώστε και στηρίξτε το σε μια υπερυψωμένη θέση
-Βάλτε πάγο με μια κρύα κομπρέσα
-Προσπαθήστε να το δέσετε/σταθεροποιήσετε στη θέση του χωρίς πολύ πίεση
-Οι δράσεις αυτές θα ελαχιστοποιούν το πρήξιμο
-Μην προσπαθήσετε να περπατήσετε ή να "ισιώσετε" το γόνατο
-Μην φάτε και μην πιείτε κάτι εκτός από νερό σε περίπτωση που χρειαστεί αναισθητικό

Στραμπούληγμα στον αστράγαλο

-Σταματήστε το τρέξιμο και ξεκουραστείτε
-Πάγος: Ο πάγος θα βοηθήσει να μειωθεί το πρήξιμο ενώ το μούδιασμα θα απαλύνει τον πόνο. Μην αφήνετε ποτέ τον πάγο για περισσότερο από 15 - 20 λεπτά κάθε φορά στο σημείο για να μην πάθετε κρυοπαγήματα
-Περιμένετε 40 - 45 λεπτά πριν ξαναβάλετε πάγο για να επανέλθουν οι ιστοί σε κανονική θερμοκρασία

Όσον αφορά το νερό

-Πίνετε λογικές ποσότητες υγρών για να μείνετε ενυδατωμένοι, αλλά αποφεύγετε να πιείτε πάρα πολύ νερό σε σύντομο χρονικό διάστημα

ΠΡΟΣΟΧΗ: Σε περίπτωση που νιώσετε πόνο ή/και σφίξιμο στο στήθος, έχετε δυσκολία στην αναπνοή, νιώθετε ναυτία και έχετε ίσως πόνο στο χέρι, μπορεί να αντιμετωπίζετε πρόβλημα με την καρδιά σας. Σταματήστε αμέσως, ζητήστε τη βοήθεια των άλλων αθλητών και περιμένετε να σας δει κάποιος γιατρός.

Διαβάστε επίσης:

23ος Μαραθώνιος Αθήνας: Σε πλήρη ετοιμότητα ο υγειονομικός μηχανισμός

Μαραθώνιος: Καλός χρόνος με σωστή ενυδάτωση

Μαραθώνιος: Τι πρέπει να φάτε πριν και μετά

Μαραθώνιος: «Μπορώ να τρέξω κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης μου;»