ΥΓΕΙΑ Α-Ω

Δυσκοιλιότητα: Άμεση αντιμετώπιση με βότανα και γιατροσόφια

Δυσκοιλιότητα: Άμεση αντιμετώπιση με βότανα και γιατροσόφια

Η δυσκοιλιότητα μπορεί να είναι αποτέλεσμα των διατροφικών μας συνηθειών, της φυσικής μας κατάστασης ή κάποιας υποκείμενης διαταραχής του γαστρεντερικού. Σε κάθε περίπτωση είναι εξαιρετικά ενοχλητική και στόχος είναι να απαλλαγούμε το συντομότερο δυνατό!

Εάν κατά καιρούς αντιμετωπίζετε πρόβλημα δυσκοιλιότητας, δείτε ποια βότανα και γιατροσόφια θα σας βοηθήσουν να απαλλαγείτε.

1. Δύο κουταλιές λιναρόσπορος την ημέρα: Είναι πλούσιος σε φυτικές ίνες, Ω-3 λιπαρά οξέα, ασβέστιο, πρωτεΐνες και μαγνήσιο. Βοηθά επίσης στη μείωση της χοληστερόλης. Προτιμήστε τον αλεσμένο λιναρόσπορο, καθώς δε δυσκολεύει τη διαδικασία της πέψης. Μπορείτε να τον αναμείξετε με τα δημητριακά ή να τον προσθέσετε σε σάντουιτς και σπιτικά γλυκά.

2. Τουλάχιστον τρία λίτρα νερό την ημέρα, ώστε το σώμα να παραμείνει ενυδατωμένο και να διευκολυνθεί η γαστρεντερική λειτουργία.

3. Μειωμένη κατανάλωση αλκοόλ και καφέ, καθώς επιδεινώνουν τη δυσκοιλιότητα.

4. Μία κουταλιά καστορέλαιο: Το καστορέλαιο «κινητοποιεί» το έντερο και είναι ασφαλές προς κατανάλωση για παιδιά και ενήλικες σε μικρή ποσότητα. Μπορείτε να το προσθέσετε στο χυμό σας το πρωί –αποφύγετε να καταναλώσετε το καστορέλαιο το βράδυ, καθώς η δράση του είναι ταχύτατη.

5. Τσάι από πικραλίδα (ταραξάκο): Προτιμήστε το τσάι βιολογικής προέλευσης και βάλτε δύο κούπες στο καθημερινό σας πρόγραμμα.

6. Τριγωνέλλα (γραικόχορτο): Λειτουργεί ως φυσικό καθαρτικό, καθώς περιέχει μεγάλη ποσότητα φυτικών ινών. Ενεργοποιεί το έντερο, με αποτέλεσμα αυτό να συσπάται και να διευκολύνονται οι κενώσεις. Συμβουλευτείτε το γιατρό σας για τη δοσολογία για να αποφύγετε το φούσκωμα και τη διάρροια.

7. Γιαούρτι με προβιοτικά για πρωινό: Τα ζωντανά υγιεινά βακτήρια του γιαουρτιού ρυθμίζουν τη μικροχλωρίδα του εντέρου.

8. Συμπλήρωμα Ω-3 λιπαρών: Τα Ω-3 λιπαρά «λαδώνουν» το έντερο κι έτσι διευκολύνεται η γαστρεντερική λειτουργία.

Και μην ξεχνάτε: Το πρώτο και βασικότερο βήμα στην αντιμετώπιση της δυσκοιλιότητας είναι η επαρκής πρόσληψη φυτικών ινών μέσω της διατροφής. Μερικές από τις τροφές με τη μεγαλύτερη περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες είναι τα μούρα, τα αχλάδια, τα μήλα, το ψωμί και τα ζυμαρικά ολικής άλεσης, τα φασόλια, οι φακές, η αγκινάρα και το μπρόκολο.

Διαβάστε επίσης:

Οι 17 συνηθέστερες αιτίες της δυσκοιλιότητας
Αντιμετωπίστε τη δυσκοιλιότητα για να προλάβετε τις αιμορροΐδες

BEST OF NETWORK

Εισφορά αλληλεγγύης: Ποιοι και πόσα κερδίζουν από το «πάγωμα» του φόρου

Δώρο Χριστουγέννων: Τι ισχύει για όσους βγήκαν σε αναστολή - Πώς θα το λάβετε

Κορονοϊός - Απαγόρευση κυκλοφορίας: Έτσι θα μετακινηθείτε νόμιμα μετά τα μεσάνυχτα - Δείτε το έντυπο

Οργή στις ΗΠΑ για Ερντογάν: Αν δοκιμάσατε τους S-400 θα υποστείτε τις συνέπειες

Δίκη Χρυσής Αυγής: Πώς πέρασαν το πρώτο βράδυ στη φυλακή «διευθυντήριο» και Ρουπακιάς

Αγωνία για την εξαφάνιση της 19χρονης Άρτεμις - Πού εντοπίστηκε το τελευταίο στίγμα του κινητού της

Ελληνοτουρκικά: Η προετοιμασία και η ανησυχία για μετατόπιση του πεδίου της κρίσης 

Κορονοϊός: Μάσκα παντού από σήμερα - Το παρασκήνιο της απόφασης για νέα αυστηρά μέτρα

Κορονοϊός: «Χαλαρά»! Απίστευτες εικόνες συνωστισμού στη Θεσσαλονίκη

Ανοιξιάτικος ο καιρός το Σάββατο - Βροχές και καταιγίδες την Κυριακή (χάρτες)

Οι τέσσερις φορές στη Μεταπολίτευση που κατατέθηκε πρόταση μομφής κατά υπουργού

Αναδρομικά: Πληρώθηκαν οι πρώτοι συνταξιούχοι - Από Δευτέρα (26/10) το δεύτερο κύμα πληρωμών