ΥΓΕΙΑ Α-Ω

Πώς θα ρίξετε την πίεση

Πώς θα ρίξετε την πίεση

Η υψηλή αρτηριακή πίεση είναι μια κατάσταση που δεν πρέπει να αγνοήσετε, καθώς αυξάνει τον κίνδυνο να εκδηλώσετε πολλά και σοβαρά προβλήματα υγείας, από έμφραγμα μέχρι νεφρική ανεπάρκεια.

Η βασική οδηγία που δίνουν οι γιατροί σε όσους πάσχουν από υπέρταση, είναι η υιοθέτηση ενός υγιεινού τρόπου ζωής που δεν περιλαμβάνει καφέ, αλκοόλ και κάπνισμα, καθώς και τα τρία αυξάνουν τις κατεχολαμίνες (ορμόνες του νευρικού συστήματος), προκαλώντας ταχυκαρδία και αγγειοσύσπαση.

Σε ότι αφορά στη διατροφή, το νάτριο που περιέχεται στο αλάτι, δημιουργεί κατακρατήσεις υγρών, αναγκάζει τον όγκο του αίματος που κυκλοφορεί στα αγγεία να αυξάνεται, και κατ' επέκταση οδηγεί σε αύξηση της αρτηριακής πίεσης.

Όσοι πάσχετε από υπέρταση πρέπει να περιορίσετε την κατανάλωσή του σε μισό κουταλάκι του γλυκού την ημέρα και να αποφεύγετε τις έτοιμες τροφές, οι οποίες είναι πλούσιες σε αλάτι.

Τι πρέπει να αποφεύγετε:

-Όλες τις κονσέρβες, το έτοιμο φαγητό (φαστ φουντ και εστιατορίων και τα σνακ, όπως πατατάκια, σάντουιτς κ.ά.) και αρτοποιήματα (ψωμιά, μπισκότα, κρουασάν, πίτες κλπ.).

-Τις πολλές πρωτεΐνες, γιατί ο μεταβολισμός τους απαιτεί πολύ νερό, με αποτέλεσμα να δημιουργούν κατακρατήσεις. Καταναλώστε λιγότερο κρέας, κοτόπουλο, ψάρι, γαλακτοκομικά και αυγά.

Τι πρέπει να τρώτε

Σκόρδο
Περιέχει μία ουσία, την αλισίνη, που του δίνει και τη χαρακτηριστική μυρωδιά, η οποία βοηθά στην πτώση της πίεσης. Θεωρείται ότι η ουσία αυτή δρα στο ενδοθήλιο του αγγείου, εξομαλύνοντας τη λειτουργία του. Βέβαια, χρειάζεται να καταναλώνει κανείς τουλάχιστον 6 με 8 σκελίδες σκόρδου καθημερινά, ώστε να υπάρξει ένα ικανοποιητικό αποτέλεσμα.

Φρούτα – λαχανικά
Για να αυξήσετε τη διούρηση, και κατ' επέκταση να μειώσετε την αρτηριακή πίεση, καταναλώστε τροφές πλούσιες σε κάλιο όπως καρπούζι, πεπόνι, πορτοκάλι, μπανάνα, κεράσια, μούσμουλα, ροδάκινα, βερίκοκα, κάρδαμο, ρόκα, σέλινο, μαϊντανό.

Πατάτες, ρύζι, ζυμαρικά και όσπρια.

Μην μαγειρεύετε πολύ τα φαγητά
Το κάλιο διαλύετε στο νερό, γι' αυτό δεν πρέπει να ψιλοκόβετε και να παραβράζετε τα τρόφιμα. Είναι προτιμότερο να τα καταναλώνετε νωπά, στη σχάρα ή βραστά στον ατμό. Χρησιμοποιείτε μόνο ελαιόλαδο στο φαγητό και αποφύγετε το αλάτι. Μπορείτε αντ' αυτού να χρησιμοποιείτε σκόρδο, κρεμμύδι, λεμόνι και μυρωδικά, που και νοστιμίζουν το φαγητό και ρίχνουν την πίεση.

 

Διαβάστε επίσης:

Σκόρδο: Οι 7 μοναδικές του ιδιότητες για την υγεία

Οι τροφές που ρίχνουν στρες και άγχος

Ποιοι δεν πρέπει να πίνουν καφέ

BEST OF NETWORK

Πάσχα: Επιτάφιος γύρω από το ναό, Ανάσταση νωρίς και ψήσιμο στο... μπαλκόνι - Όλα τα σενάρια

Ρεπορτάζ Newsbomb.gr - Σχολεία: Πότε θα ανοίξουν γυμνάσια και δημοτικά - Η εισήγηση του υπ. Παιδείας

Θρήνος για τον Σκότι Πίπεν: Πέθανε ο γιος του σε ηλικία 33 ετών

«Βόμβα» στο Champions League: Άμεση αποβολή των Τσέλσι, Ρεάλ και Σίτι εξετάζει η UEFA!

Πολεμική Αεροπορία: Συνεργασία… κορυφής με το Ισραήλ – Όλη η αλήθεια για τη συμφωνία με την ELBIT

Τεκμήρια: Ποιοι θα γλυτώσουν την «τσιμπίδα» λόγω κορονοϊού και ποιοι όχι

Μένιος Φουρθιώτης - Ρεπορτάζ Newsbomb.gr: Σε πλήρη εξέλιξη τρεις έρευνες σε βάρος του

Πέθανε ο Σπύρος Γιατράς - Ο στιχουργός των μεγάλων λαϊκών επιτυχιών

Η μυστική συνάντηση Καρόλου – Γουίλιαμ και Χάρι –Τι είπαν και ποια εντολή έδωσε η Βασίλισσα

Τροχαίο Γαύδος: Νέα εκδοχή για το δυστύχημα - Τι δήλωσε στην συμπληρωματική κατάθεση ο οδηγός

Καιρός Πάσχα - Μαρουσάκης: Θερμή εισβολή από τα μέσα της Μεγάλης Εβδομάδας

Καταγγελία για λογοκρισία στην ΕΡΤ από την Μάχη Νικολαρά: «Έπεσε τέτοιος πανικός...» (pic)