ΥΓΕΙΑ Α-Ω

Επιτρέπεται να καταναλώνουμε ενεργειακά ποτά εάν έχουμε έλλειψη σιδήρου;

Επιτρέπεται να καταναλώνουμε ενεργειακά ποτά εάν έχουμε έλλειψη σιδήρου;

Τα ενεργειακά ποτά που περιέχουν καφεΐνη και άλλα συστατικά, όπως ταυρίνη, τζινσένγκ κλπ., διαφημίζονται ως τονωτικά και κατάλληλα για αύξηση της σωματικής και νοητικής απόδοσης.

Εμφανίστηκαν για πρώτη φορά στην Ευρώπη το 1987 και από τότε έχουν γνωρίσει παγκόσμια εξάπλωση.

Στις ΗΠΑ οι πωλήσεις τους μετά το 2008 αυξάνονται κατά 10% ετησίως.

Τα καφεϊνούχα ενεργειακά ποτά, μπορεί να παρέχουν μια προσωρινή ώθηση στις δυνάμεις, κρύβουν όμως τεκμηριωμένους κινδύνους για την υγεία.

Κατά καιρούς έχουν ενοχοποιηθεί για διάφορες παρενέργειες μεταξύ των οποίων η πρόκληση αναιμίας, λόγω της δυσκολίας που προκαλούν στην απορρόφηση του σιδήρου από τον οργανισμό.

Οι γυναίκες μάλιστα φαίνεται να επηρεάζονται ακόμη περισσότερο λόγω της εμμήνου ρύσης.

Η προειδοποίηση για τα καφεϊνούχα ενεργειακά ποτά προέρχεται από τους ίδιους του κατασκευαστές και συγκεκριμένα από την βρετανική Health Food Manufacturers' Association (HFMA) η οποία ανέφερε ότι η καφεΐνη μπορεί να εμποδίσει την απορρόφηση των μεταλλικών ιχνοστοιχείων από τη διατροφή, συμπεριλαμβανομένου του σιδήρου.

Σε σχετική έρευνα που περιέλαβε 10.000 Βρετανούς ενήλικες και διεξήχθη από την HFMA διαπιστώθηκε ότι το τα τρία τέταρτα των νέων 18 έως 24 ετών δεν γνωρίζουν ότι η καφεΐνη μπορεί να περιορίσει την πρόσληψη ανόργανων συστατικών που είναι ζωτικής σημασίας για την υγεία.

Αν έχετε έλλειψη σιδήρου, καλό είναι να αποφεύγετε τα ενεργειακά ποτά και να καταναλώνετε το ασβέστιο και τον σίδηρο σε διαφορετικά γεύματα.

sidiros Αυτό το έχετε διαβάσει;
Τα 8 σημάδια που φανερώνουν ότι έχετε έλλειψη σιδήρου

Τα καφεϊνούχα ενεργειακά ποτά έχουν συσχετιστεί επίσης με μια σειρά από αρνητικές επιπτώσεις, συμπεριλαμβανομένων των καρδιαγγειακών, όπως μια καρδιακή αρρυθμία, ενώ μπορεί να προκαλέσουν ακόμα και αιφνίδιο θάνατο.

Η πιο συνηθισμένη παρενέργεια τους πάντως είναι η νευρικότητα.

Η συνιστώμενη ημερήσια πρόσληψη για τον σίδηρο είναι 14,8 mg για τις γυναίκες και 8,7 mg για τους άνδρες. Ο σίδηρος είναι ένα συστατικό της αιμοσφαιρίνης η οποία μεταφέρει οξυγόνο σε όλο το σώμα. Είναι απαραίτητος στο σώμα για να παράγει ερυθρά αιμοσφαίρια.

 

Διαβάστε επίσης:

Έρευνα: Πόσο κατάλληλα είναι τα καφεϊνούχα ροφήματα για τα παιδιά (πίνακας)

BEST OF NETWORK

PlusQueen