ΥΓΕΙΑ Α-Ω

Υπέρταση: Πώς θα ρίξετε την πίεση σε 6 απλά βήματα

Υπέρταση: Πώς θα ρίξετε την πίεση σε 6 απλά βήματα

Μερικές μικρές αλλαγές μπορούν να κάνουν μεγάλη διαφορά στις τιμές της αρτηριακής πίεσης.

Αν έχετε διαγνωστεί κι εσείς με υπέρταση, δηλαδή με αρτηριακή πίεση που ξεπερνά τα ανώτατα όρια, επιβάλλεται να λάβετε άμεσα μέτρα ώστε να επανέλθει η πίεση στο φυσιολογικό.

Γιατί είναι σημαντικό να αντιμετωπίζεται η υπέρταση

Η διάγνωση για υπέρταση προκύπτει όταν η μέτρηση της συστολικής πίεσης (αυτή που αποκαλούμε και «μεγάλη») ξεπερνά τα 120 mmHg, ενώ η μέτρηση της διαστολικής πίεσης (αυτή που αποκαλούμε και «μικρή») ξεπερνά τα 80 mmHg, σύμφωνα με την Αμερικανική Καρδιολογική Εταιρία (AHA).

Όταν η πίεση ξεπερνά αυτό το όριο των 120/80 mmHg είναι εξαιρετικά αυξημένος ο κίνδυνος για έμφραγμα, εγκεφαλικό επεισόδιο, νεφροπάθεια, οφθαλμοπάθεια και νοητική κατάπτωση.

Για την αντιμετώπιση της ανεβασμένης πίεσης προτείνονται πρωτίστως αλλαγές στις καθημερινές συνήθειες, οι οποίες πολλές φορές πρέπει να συνδυάζονται και με την κατάλληλη φαρμακευτική αγωγή. Μάλιστα, όπως επισημαίνει η Δρ Ναόμι Φίσερ, γιατρός στο νοσοκομείο Brigham and Women's Hospital της Βοστώνης και καθηγήτρια στην Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ, «είναι τεκμηριωμένο ότι οι αλλαγές στον τρόπο ζωής είναι δυνατό να ρίξουν την πίεση όσο και τα χάπια ή κάποιες φορές και περισσότερο».

Ποιες είναι όμως αυτές οι αλλαγές που θα σας βοηθήσουν να ρίξετε την πίεσή σας και να μειώσετε τον καρδιαγγειακό σας κίνδυνο; Τις κυριότερες έξι μπορείτε να δείτε ευθύς αμέσως στην παρακάτω gallery.

Πηγή: Harvard Health

Δείτε κι αυτό:

Έμφραγμα & εγκεφαλικό: Ο πιο απλός τρόπος να μειώσετε τον κίνδυνο έως και κατά 30%

Υψηλή αρτηριακή πίεση: Τι να τρώτε για να μην εξελιχθεί σε υπέρταση

Πώς θα εξουδετερώσετε την αρνητική επίδραση του αλατιού στην αρτηριακή πίεση

Πέντε καθημερινές συνήθειες που βλάπτουν την καρδιά

Best of DPG network