ΥΓΕΙΑ Α-Ω

Οι επιπτώσεις του γρήγορου internet στον ύπνο

Οι επιπτώσεις του γρήγορου internet στον ύπνο

Η ανεπάρκεια ύπνου γίνεται όλο και συχνότερη στις μέρες μας, αφού ο αριθμός των ανθρώπων που κοιμούνται τις συνιστώμενες 7-9 ώρες κάθε βράδυ, μειώνεται διαρκώς.

Αυτό επηρεάζει αρνητικά τόσο το σώμα όσο και τις πνευματικές επιδόσεις.

Τα ευρυζωνικά δίκτυα αποτελούν σύμφωνα με τους ειδικούς, παράγοντα της στέρησης ύπνου που μαστίζει τον σύγχρονο άνθρωπο, συντελώντας σε χαμηλότερη ποιότητα ύπνου. Συγκεκριμένα, όσοι διαθέτουν ευρυζωνικές συνδέσεις και γενικά όσοι έχουν «γρήγορο» Internet κοιμούνται λιγότερες ώρες από τις υπόλοιπους.

Ερευνητές του Πανεπιστημίου Bocconi του Μιλάνο διαπίστωσαν ότι όσοι κάτοικοι της Μ. Βρετανίας έχουν γρήγορες συνδέσεις στο Internet, πέφτουν στην παγίδα του ότι μπορούν να παρακολουθούν με άνεση ταινίες και τηλεοπτικές σειρές όπως επίσης να παίζουν online videogames χωρίς να φοβούνται καθυστερήσεις ή διακοπές της σύνδεσης που χαλάνε το παιχνίδι.

tablet night bed

Όσοι έχουν γρήγορες συνδέσεις στο Internet εκμεταλλεύονται τις δυνατότητες αυτές τις βραδινές ώρες, με αποτέλεσμα να κοιμούνται αξιοσημείωτα λιγότερο από όσους δεν έχουν τέτοιες συνδέσεις.

Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι τα άτομα με πρόσβαση σε ευρυζωνικά δίκτυα έτειναν να κοιμούνται 25 λεπτά λιγότερο, ενώ ήταν και λιγότερο πιθανόν να κοιμούνται 7-9 ώρες και να είναι λιγότερο ικανοποιημένοι από την συνολική ποιότητα του ύπνου τους.

«Η υψηλής ταχύτητας σύνδεση στο ίντερνετ είναι ένα κίνητρο για να μείνει κανείς ξύπνιος, παίζοντας παιχνίδια, σερφάροντας στο διαδίκτυο και στα κοινωνικά δίκτυα», αναφέρεται στα συμπεράσματα της μελέτης.

Η έρευνα των ερευνητών του Bocconi έδειξε επίσης ότι τα άτομα ηλικίας 13-30 ετών χρησιμοποιούν το Internet κυρίως για να παίξουν παιχνίδια, να παρακολουθήσουν τηλεοπτικά προγράμματα και να δουν βίντεο ενώ τα άτομα 31-59 ετών συνδέονται με το Internet περισσότερο μέσω των κινητών τους τηλεφώνων αλλά και των PC τους.

Διαβάστε επίσης:

Χρήση tablet το βράδυ: Οι επιπτώσεις στον ύπνο

Η διάρκεια του ύπνου παράγοντας κινδύνου για άνοια και πρόωρο θάνατο

Ξυπνάτε τη νύχτα; 5 κοινές αιτίες & τι μπορείτε να κάνετε