ΥΓΕΙΑ Α-Ω

Προλάβετε το Αλτσχάιμερ με αυτές τις τρεις τροφές

Προλάβετε το Αλτσχάιμερ με αυτές τις τρεις τροφές

Η ισορροπημένη διατροφή μπορεί να είναι η απάντηση σε πολλά κοινά προβλήματα υγείας.

Η παχυσαρκία και οι καρδιακές παθήσεις αποτελούν κύριες αιτίες θανάτου στις Ηνωμένες Πολιτείες και η κατάλληλη διατροφή μπορεί να συμβάλλει στη πρόληψη και αντιμετώπισή τους.

Τι ισχύει όμως για τη νόσο Αλτσχάιμερ;

Όπως αποδεικνύεται, μπορείτε να μειώσετε τον κίνδυνο ανάπτυξης Αλτσχάιμερ αλλάζοντας τις διατροφικές σας συνήθειες. Η καλή διατροφή συνήθως οδηγεί σε καλή στοματική υγεία. Γιατί είναι σημαντικό αυτό; Η ουλίτιδα και η περιοδοντίτιδα επιταχύνουν τη νόσο Αλτσχάιμερ μέσω βιολογικών μηχανισμών που συνδέονται με τη φλεγμονή. Από την άλλη, η κακή διατροφή οδηγεί από μόνη της σε χρόνια φλεγμονή, καθώς και σε αντίσταση στην ινσουλίνη, η οποία μπορεί επίσης να σχετίζεται με την ανάπτυξη του Αλτσχάιμερ.

Μπορεί να μην υπάρχει μια συγκεκριμένη διατροφή που πρέπει να ακολουθήσετε, υπάρχουν όμως κάποια τρόφιμα που είναι χρήσιμο να προσθέσετε στην καθημερινότητά σας.

spanaki

Σπανάκι

Είναι γεμάτο βιταμίνες και θρεπτικά συστατικά. Μόλις μισό φλιτζάνι σπανάκι (σοταρισμένο ή βρασμένο) περιέχει 131 μικρογραμμάρια φυλλικού οξέος. Επιπλέον, μελέτη που έγινε στη Γαλλία διαπίστωσε ότι η αυξημένη πρόσληψη φυλλικού οξέος συνδέεται με χαμηλότερο κίνδυνο άνοιας. Εάν δεν σας αρέσει το σπανάκι, δοκιμάστε τα λαχανάκια Βρυξελλών ή το αβοκάντο.

solomos 

Σολομός

Ο σολομός αποτελεί σημαντική πηγή ωμέγα-3 λιπαρών οξέων και βιταμίνης Β12. Αρκετές μελέτες δείχνουν ότι η μεσογειακή διατροφή μπορεί να είναι καθοριστική για τη μείωση του κινδύνου νοητικής εξασθένησης, και συγκεκριμένα του Αλτσχάιμερ. Ένα συστατικό αυτής της δίαιτας που μπορεί να συμβάλλει στον μειωμένο κίνδυνο είναι τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα. Ο σολομός είναι εξαιρετική πηγή τέτοιων λιπαρών, ενώ παράλληλα είναι πλούσιος σε βιταμίνη Β12, η οποία μπορεί να συμβάλλει σημαντικά στην πρόληψη της νόσου.

zumosi 

Τροφές που έχουν υποστεί ζύμωση

Οι τροφές που έχουν υποστεί ζύμωση, όπως το τουρσί, το κεφίρ, το kimchi, το γιαούρτι, το tofu κ.λπ., βοηθούν στην αύξηση των ωφέλιμων βακτηρίων στο έντερο. Η μικροχλωρίδα του εντέρου μπορεί να συμβάλλει στην επιβράδυνση της εξέλιξης του Alzheimer, αλλά και να βελτιώσει τη γνωστική λειτουργία και κάποιους βιοδείκτες του στρες που σχετίζονται με το Αλτσχάιμερ.

Διαβάστε επίσης:

Νοητική έκπτωση: Πόση άσκηση προστατεύει τον εγκέφαλο

Χαμηλή χοληστερόλη: Γιατί μειώνει τον κίνδυνο Αλτσχάιμερ

Αλτσχάιμερ: 6 κοινές παρανοήσεις που καθυστερούν τη διάγνωση

 

BEST OF NETWORK

Κορονοϊός: 790 νέα κρούσματα στην Ελλάδα - 10 θάνατοι - Στους 84 οι διασωληνωμένοι

28η Οκτωβρίου: Πώς πληρώνονται όσοι εργάζονται στον ιδιωτικό τομέα

Κορονοϊός: Συλλήψεις, ανοιχτά μαγαζιά μετά τις 00.30 και πρόστιμα για μάσκα

Ανάλυση Newsbomb.gr: Ο ρόλος του «μαφιόζου» Ερντογάν - Έτσι δεν χρεοκοπεί η Τουρκία

Αποκάλυψη: Τότε θα γίνει το γενικό lockdown στην Ελλάδα

Οικογενειακή τραγωδία: Αστυνομικός πυροβόλησε και σκότωσε τον αστυνομικό αδερφό του

Αυξήσεις μισθών στον ιδιωτικό τομέα: Δείτε πόσα θα πάρετε - Αναλυτικοί πίνακες

Ένοπλες Δυνάμεις: Έτοιμες για ισχυρό πλήγμα στους Τούρκους - Ασφυκτικό μαρκάρισμα

Πρόταση μομφής - Τσίπρας: Να ασκήσετε τώρα το κυριαρχικό μας δικαίωμα για 12 μίλια στην Κρήτη

Νέα πρόκληση από το τουρκικό ΥΠΕΞ: Το Oruc Reis κάνει έρευνες σε τουρκική υφαλοκρηπίδα

Φορολογικές υποχρεώσεις: ΠΡΟΣΟΧΗ! Τι πρέπει να πληρώσουμε έως 30 Οκτωβρίου

Σάλος στα Χανιά: Πόζαρε γυμνή σε μνημείο - Δείτε τις εικόνες