ΥΓΕΙΑ Α-Ω

Κόκκινο κρασί: Τα οφέλη για το έντερο, τη χοληστερίνη, το βάρος

Κόκκινο κρασί: Τα οφέλη για το έντερο, τη χοληστερίνη, το βάρος

Ένα ποτήρι κόκκινου κρασιού την εβδομάδα βοηθά την υγεία της εντερικής χλωρίδας, σύμφωνα με τα ευρήματα νέας μελέτης.

Το κόκκινο κρασί αυξάνει την ποικιλομορφία των καλών βακτηρίων του εντέρου, κάτι που οδηγεί σε μείωση της κακής χοληστερόλης και συμβάλλει στη διαχείριση του βάρους.

«Όσο περισσότερο πίνει κάποιος, τόσο αυξάνει η ποικιλία των βακτηρίων του εντερικού μικροβίωματος» σύμφωνα με τη βασική συγγραφέα της μελέτης Caroline Le Roy, ερευνήτρια στο King's College στο Λονδίνο.

Η επίδραση στο μικροβίωμα του εντέρου δεν οφείλεται στο αλκοόλ, αλλά στις πολυφαινόλες του κόκκινου κρασιού, από τις οποίες τρέφονται τα καλά βακτήρια του μικροβιώματος, εξηγούν οι ερευνητές.

Οι πολυφαινόλες αποτελούν μία κατηγορία οργανικών χημικών ουσιών που υπάρχουν στα φρούτα και τα λαχανικά.

Για τις ανάγκες της μελέτης, η Le Roy και οι συνεργάτες της εξέτασαν την επίδραση που είχαν η μπύρα, το ξίδι, το κόκκινο και το λευκό κρασί και το ουίσκι στο εντερικό μικροβίωμα 916 δίδυμων γυναικών.

Διαπίστωσαν ότι μόνο το κόκκινο κρασί συνέβαλε στην ποικιλομορφία των βακτηρίων του εντέρου.

Το μικροβίωμα είναι μια συλλογή βακτηρίων στο έντερο που έχει σημαντικό ρόλο για την υγεία. Ένα υγιές μικροβίωμα βοηθά στην πέψη των τροφίμων και απομακρύνει τον κίνδυνο πολλών ασθενειών.

Ένα μη υγιές μικροβίωμα μπορεί να έχει επιπτώσεις στο ανοσοποιητικό και να προκαλέσει αύξηση του βάρους και της κακής χοληστερόλης, δήλωσε η Le Roy. Όταν το μικροβίωμα αποτελείται από πολλά και διαφορετικά βακτήρια, παραμένει υγιές, πρόσθεσε.

Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι το κόκκινο κρασί αύξανε τον αριθμό των διαφορετικών βακτηρίων στην εντερική χλωρίδα, συγκριτικά με όσους δεν έπιναν κόκκινο κρασί.

Οι ερευνητές επιβεβαίωσαν τα ευρήματά τους σε τρεις άλλες ομάδες στη Βρετανία, την Ολλανδία και τις ΗΠΑ, με τις συμμετέχουσες να φτάνουν συνολικά σχεδόν τις 3.000.

Τα ευρήματα ίσχυαν ακόμη και όταν έλαβαν υπόψιν παράγοντες όπως η διατροφή, το κοινωνικοοικονομικό επίπεδο και η ηλικία.

Η μελέτη δημοσιεύτηκε στην επιστημονική επιθεώρηση Gastroenterology.

Πηγή: healthday.com

Διαβάστε επίσης:

Διαβήτης: Πόσα ποτά την εβδομάδα μειώνουν τον κίνδυνο έως και 83%!

Οστεοπόρωση & κρασί: Σε ποια ποσότητα ωφελεί τις γυναίκες

Λευκό vs κόκκινο κρασί: Πόσες θερμίδες έχει το καθένα (βίντεο)

BEST OF NETWORK

PlusQueen