ΥΓΕΙΑ Α-Ω

Βιταμίνη C: Τα οφέλη για τον εγκέφαλο

Βιταμίνη C: Τα οφέλη για τον εγκέφαλο

Οι ενήλικες που δεν προσλαμβάνουν επαρκή ποσότητα βιταμίνης C από τη διατροφή, μπορούν να αυξήσουν τα επίπεδα ενέργειας και να βελτιώσουν τη ζωτικότητά τους τρώγοντας δύο ακτινίδια την ημέρα επί δύο εβδομάδες.

Έρευνα του Πανεπιστημίου του Otago υπογραμμίζει τα πλεονεκτήματα της πρόσληψης βιταμίνης C μέσω της κατανάλωσης ολόκληρων φρούτων, όπως τα ακτινίδια.

Η επίδραση ήταν μεγαλύτερη σε όσους λάμβαναν βιταμίνη C κυρίως με τη μορφή συμπληρώματος.

Στην έρευνα συμμετείχαν 167 άτομα, ηλικίας 18 έως 35 ετών, τα οποία στην έναρξη της μελέτης είχαν χαμηλά επίπεδα βιταμίνης C. Οι συμμετέχοντες χωρίστηκαν τυχαία σε 3 ομάδες: η μία κατανάλωνε ακτινίδια, η δεύτερη λάμβανε συμπλήρωμα βιταμίνης C (250 mg) και η τρίτη placebo.

Οι συμμετέχοντες έτρωγαν καθημερινά επί τέσσερις εβδομάδες δύο ακτινίδια ή λάμβαναν συμπλήρωμα.

Υποβλήθηκαν σε μέτρηση των επιπέδων βιταμίνης C και απάντησαν σε ερωτηματολόγια για τη διάθεση, την κούραση και την ευεξία τους.

Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι τα επίπεδα βιταμίνης C αυξήθηκαν στα μέλη της ομάδας που έτρωγαν ακτινίδια και σε όσους λάμβαναν χάπι. Όσοι έτρωγαν ακτινίδια όμως, ένιωθαν περισσότερη ζωτικότητα.

Η κατανάλωση ολόκληρων φρούτων έχει πολλά οφέλη για την υγεία. Μειώνει το αίσθημα κόπωσης και βελτιώνει τη διάθεση και την ευεξία σε μεγαλύτερο αριθμό ατόμων από ό,τι συμβαίνει με τα συμπληρώματα.

Οι ερευνητές βρήκαν εξαιρετικά ενδιαφέρον το γεγονός ότι τα οφέλη από την κατανάλωση ακτινιδίων εμφανίστηκαν σε μόλις 2 εβδομάδες.

Η βιταμίνη C αυξάνει την παραγωγή ορμονών και νευροδιαβιβαστών, όπως η αδρεναλίνη, η σεροτονίνη και η ωκυτοκίνη, που ελέγχουν τα επίπεδα του στρες, ρυθμίζουν τη διάθεση και προάγουν την ευεξία.

Αν και είναι γνωστές οι σχέσεις της βιταμίνης C και πολλών σωματικών λειτουργιών, η νέα έρευνα αναδεικνύει τη συμβολή της συγκεκριμένης βιταμίνης στις νοητικές λειτουργίες.

Η κατανάλωση ολόκληρων φρούτων ωφελεί πολλαπλώς την υγεία, καθώς εκτός από βιταμίνη C λαμβάνουμε κια πολλά ακόμη θρεπτικά συστατικά. 

Τα ευρήματα δημοσιεύτηκαν στο επιστημονικό έντυπο Nutrients.

Διαβάστε επίσης:

Βιταμίνη C: 4 λόγοι που επιβάλλουν την επαρκή πρόσληψη (εικόνες)

Ο χειμώνας πλησιάζει: Οι 3 βιταμίνες που χρειάζεται ο οργανισμός μας

Βιταμίνη C: Η συνιστώμενη δόση για να υποχωρήσει γρήγορα το κρυολόγημα

 

BEST OF NETWORK

Oruc Reis: Το βρώμικο σχέδιο Ερντογάν για διπλή σύγκρουση σε Κρήτη και Καστελόριζο

Επίδομα 534 ευρώ: Παράταση αναστολής και τον Οκτώβριο - Ποιοι είναι οι δικαιούχοι

Προσοχή: Αν σας έρθει αυτό το mail σβήστε το αμέσως - Συνεχόμενες επιθέσεις σε χρήστες

Προκαλούν ξανά οι Τούρκοι – Υπερπτήσεις πάνω από τους «Ανθρωποφάγους»

Κορονοϊός: Νέες αλλαγές στα τραπεζοκαθίσματα - Τι θα ισχύει από εδώ και πέρα

Θρίλερ με την 19χρονη Άρτεμις - Πού στρέφονται οι έρευνες

Ο Ερντογάν σε παραλήρημα: Ο «πόλεμος» με Μακρόν και ΗΠΑ ξυπνά τους τζιχαντιστές

Καιρός 28η Οκτωβρίου: Άσχημα νέα! Καταιγίδες, χαλάζι και αέρας – Που θα χτυπήσει η κακοκαιρία

ΟΑΕΔ: 16.500 νέες θέσεις με μισθό 750€

Φορολοταρία: Έγινε η κλήρωση για τα 1.000 ευρώ σε 1.000 τυχερούς - Δείτε αν κερδίσατε

Αυτό είναι το νέο αμυντικό υπερόπλο στα χέρια των Ενόπλων Δυνάμεων

«Εξοικονομώ - Αυτονομώ»: Αντίστροφη μέτρηση για το νέο πρόγραμμα - Δείτε ποιοι μπορούν να ενταχθούν