ΥΓΕΙΑ

Πώς να περάσετε ένα ευτυχισμένο και υγιές καλοκαίρι εσείς και η οικογένειά σας

Καλοκαίρι σημαίνει μεγαλύτερες μέρες, ηλιοφάνεια, κολύμπι, πικνίκ, μπάρμπεκιου και παιδιά εκτός σχολείου. Δείτε πώς μπορείτε να αξιοποιήσετε στο έπακρο το φετινό καλοκαίρι σας παραμένοντας όλοι οικογενειακώς υγιείς. 

Πώς να περάσετε ένα ευτυχισμένο και υγιές καλοκαίρι εσείς και η οικογένειά σας

Βρισκόμαστε στην καρδιά του καλοκαιριού και όλο αναζητούμε λίγες στιγμές χαλάρωσης και ξεγνοιασιάς. Τα παιδιά βρίσκονται σε διακοπές και εμείς αδημονούμε μαζί τους να κολυμπήσουμε, να βρεθούμε στη φύση και να κάνουμε δραστηριότητες που τον χειμώνα στερούμαστε. Το ζητούμενο όλων είναι η ξεκούραση και η χαρά. Όμως για να επιτευχθεί θα πρέπει να έχουμε πέραν της καλής διάθεσης μεριμνήσει ώστε να είμαστε ασφαλείς προκειμένου τίποτα να μην χαλάσει αυτήν τη μαγευτική ατμόσφαιρα.

Να είστε δραστήριοι αλλά δροσεροί

Η τακτική σωματική άσκηση επιβάλλεται σε κάθε εποχή. Ο ζεστός καλοκαιρινός καιρός μπορεί να διευκολύνει την άσκηση σε εξωτερικούς χώρους και να εμπλέξει όλη την οικογένεια σε χαρούμενες δραστηριότητες. Απλά, φροντίστε να λάβετε κάποιες προφυλάξεις, ώστε να μην πάθετε ηλίαση και αφυδάτωση. Ακολουθούν χρήσιμες συμβουλές που αν τις ακολουθήσετε τα πάντα θα κυλίσουν ομαλά.

  • Ασκηθείτε νωρίς το πρωί (μέχρι τις 9:00) ή το βράδυ μετά τη δύση του ηλίου, όταν η ατμόσφαιρα εξωτερικά είναι πιο δροσερή. Εάν είναι δυνατόν, ασκηθείτε σε σκιερές περιοχές. Εάν κάνει πολύ ζέστη για να βγείτε έξω, γυμναστείτε στο γυμναστήριο ή ανεβείτε σκάλες μέσα σε ένα κλιματιζόμενο κτίριο.
  • Πίνετε άφθονο νερό. Μην περιμένετε μέχρι να διψάσετε. Βοηθήστε το σώμα σας να ιδρώσει και να κρυώσει πίνοντας συχνά νερό.
  • Φορέστε ελαφριά, ανοιχτόχρωμα, φαρδιά ρούχα για να εξατμιστεί ο ιδρώτας για να κρατηθείτε πιο δροσεροί. Εάν είναι δυνατόν, φορέστε ένα ανοιχτόχρωμο καπέλο με φαρδύ γείσο.
  • Η σωματική δραστηριότητα είναι σημαντική για όλους. Πάρτε παιδιά και ηλικιωμένους σε ένα πάρκο ή ένα κοντινό δάσος, βάλτε λίγη μουσική, χορέψτε, περπατήστε, κάντε πικνίκ και παίξτε παιχνίδια.
  • Προγραμματίστε ενεργές διακοπές. Το κάμπινγκ, η πεζοπορία, το κανό, το καγιάκ, οι καταδύσεις και η κολύμβηση με αναπνευστήρα είναι εξαιρετικοί τρόποι για να περάσετε χρόνο στη φύση και να ασκηθείτε πολύ. Εάν επισκέπτεστε μια πόλη, σκεφτείτε να νοικιάσετε ποδήλατα ή να κάνετε μια περιήγηση με τα πόδια.

Τρώτε σωστά και παραμείνετε υγιείς

  • Το καλοκαίρι είτε είστε σε διακοπές, είτε όχι είναι η τέλεια στιγμή για να απολαύσετε ένα υπαίθριο γεύμα με τους φίλους και την οικογένειά σας. Οι δροσιστικές σαλάτες, τα πεπόνια και τα μούρα προσθέτουν χρώμα, βιταμίνες και γεύση στα πικνίκ. Όμως να θυμάστε πως εξαιτίας της ζέστης τα τρόφιμα μπορούν εύκολα να χαλάσουν. Αυτό σημαίνει πως έχετε πάντα μαζί σας ένα φορητό ψυγείο, ενώ πάντα πρέπει να τοποθετείτε τα φαγώσιμα σε σκιερό μέρος μακριά από έντομα και σκόνες.
  • Πλύνετε τα χέρια, τα σκεύη, τα δοχεία και τις επιφάνειες εργασίας πριν τις χρησιμοποιήσετε για να αποτρέψετε την εξάπλωση επιβλαβών βακτηρίων.
  • Μαγειρέψτε φαγητό την ίδια μέρα με το πικνίκ, όχι εκ των προτέρων, για να δώσετε στα βακτήρια λιγότερο χρόνο για να αναπτυχθούν.
  • Πλύνετε τα φρούτα και τα λαχανικά σχολαστικά πριν τα καταναλώσετε.
  • Κρατήστε τα τρόφιμα με βάση τη μαγιονέζα και άλλα κρύα τρόφιμα σε δροσερό μέρος.
  • Πετάξτε τα υπολείμματα τροφίμων που έχουν μείνει έξω για περισσότερο από 2 ώρες καθώς η ζέστη τα καταστρέφει.
  • Τους καλοκαιρινούς μήνες καταναλώστε περισσότερο κοτόπουλο, ψάρι και λαχανικά και κόψτε τον κιμά, το χοιρινό, το λουκάνικο και τα χοτ ντογκ.
  • Ξεπαγώστε και μαρινάρετε τα τρόφιμα στο ψυγείο και μην επαναχρησιμοποιήσετε μαρινάδα που χρησιμοποιήσατε νωρίτερα για ωμό κρέας ή πουλερικά, εκτός αν τα βράσετε πρώτα.
  • Φέρτε ένα σετ πιάτων και σκευών αποκλειστικά για τα ωμά τρόφιμα και ένα άλλο για μαγειρεμένα για να αποφύγετε τη διασταυρούμενη μόλυνση.
    Χρησιμοποιήστε ένα θερμόμετρο τροφίμων για να βεβαιωθείτε ότι τα ψητά τρόφιμα είναι αρκετά μαγειρεμένα.
  • Το μαγείρεμα του κρέατος σε υψηλές θερμοκρασίες δημιουργεί χημικές ουσίες που μπορεί να αυξήσουν τον κίνδυνο καρκίνου. Μειώστε τον εν λόγω κίνδυνο καθαρίζοντας τα καμένα κομμάτια από τη σχάρα σας πριν από το μαγείρεμα και από το φαγητό σας πριν φάτε. Στρώνουμε τη σχάρα με αλουμινόχαρτο με τρύπες. Το λίπος θα στάξει, αλλά ο καπνός δεν θα φτάσει στο κρέας.

Μείνετε ασφαλείς στον ήλιο

  • Οι περισσότεροι καρκίνοι του δέρματος προκαλούνται από υπερβολική έκθεση σε υπεριώδεις (UV) ακτίνες από τον ήλιο και τεχνητές πηγές όπως το σολάριουμ. Προστατέψτε το δέρμα σας από τον ήλιο όταν βγαίνετε έξω, ειδικά κατά τη διάρκεια των πολύ ζεστών ημερών όταν επικρατεί καύσωνας.
  • Όταν είστε έξω στον ήλιο, φορέστε ρούχα ανοιχτόχρωμα και ένα καπέλο με φαρδύ γείσο για να προστατεύσετε όσο το δυνατόν περισσότερο δέρμα. Προστατέψτε τα μάτια σας με γυαλιά ηλίου που εμποδίζουν τουλάχιστον το 99% του υπεριώδους φωτός.
    Χρησιμοποιήστε αντηλιακό ευρέος φάσματος με δείκτη ηλιακής προστασίας (SPF) τουλάχιστον 30 πριν βγείτε έξω από το σπίτι σας. Ανανεώστε το αντηλιακό τουλάχιστον κάθε 2 ώρες, ειδικότερα μετά το κολύμπι ή την εφίδρωση.
  • Αναζητήστε σκιά. Περιορίστε την άμεση έκθεσή σας στον ήλιο, ειδικά μεταξύ 10 π.μ. και 4 μ.μ., όταν οι ακτίνες UV είναι ισχυρότερες.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ