ΑΝΤΙΓΗΡΑΝΣΗ

Μέσο αντιγήρανσης η γυμναστική - Πόσα λεπτά άσκησης χρειάζονται τη μέρα

Μέσο αντιγήρανσης η γυμναστική - Πόσα λεπτά άσκησης χρειάζονται τη μέρα

Δυστυχώς δεν έχει βρεθεί ακόμη τρόπος να σταματήσουμε τη διαδικασία της γήρανσης, όμως υπάρχουν τρόποι να την επιβραδύνουμε!

«Αν κάποιος είναι 40 ετών αυτό δεν σημαίνει απαραίτητα ότι είναι 40 ετών βιολογικά» αναφέρει ο Λάρι Τάκερ, καθηγητής στο Τμήμα Επιστημών της Άσκησης στο Πανεπιστήμιο Μπρίγκαμ Γιανγκ των ΗΠΑ.

Σε μια νέα μελέτη του που δημοσιεύεται στην επιθεώρηση Preventative Medicine, ο Τάκερ κατάφερε να αποδείξει ότι ένας αποτελεσματικός τρόπος να βάλουμε «φρένο» στη γήρανση είναι η τακτική σωματική άσκηση. «Όσο πιο σωματικά δραστήριοι είμαστε, τόσο λιγότερο γερνά βιολογικά το σώμα μας» δήλωσε χαρακτηριστικά ο καθηγητής.

bigstock Riding on a bike on forest s p 14020397

Ποια θεωρείται όμως καλή «δόση» άσκησης για να πετύχουμε ένα αξιοσημείωτο αποτέλεσμα;

Σύμφωνα με τα ευρήματα του Τάκερ, μια γυναίκα που κάνει τζόκινγκ πέντε μέρες τη βδομάδα για τουλάχιστον 30 λεπτά τη φορά και ένας άντρας που επιλέγει την ίδια μορφή άσκησης με την ίδια συχνότητα αλλά για τουλάχιστον 40 λεπτά τη φορά είναι κατά 9 χρόνια νεότεροι βιολογικά από άτομα που κάνουν καθιστική ζωή ή κατά 7 χρόνια νεότεροι από άτομα που γυμνάζονται για λιγότερη ώρα ή επιλέγουν πολύ ήπιες μορφές άσκησης.

Πώς κατέληξε ο καθηγητής σε αυτό το συμπέρασμα; Γνώμονας για να διαπιστώσει τη βιολογική ηλικία των συμμετεχόντων ήταν το μήκος των τελομερών τους, των περιοχών που βρίσκονται σε κάθε άκρο ενός χρωμοσώματος και το προστατεύουν από τη φθορά. Τα τελομερή μικραίνουν όσο μεγαλώνουμε αλλά και αν έχουμε υιοθετήσει ανθυγιεινές συνήθειες.

Ο Τάκερ μελέτησε το μήκος των τελομερών περ 5.800 ενηλίκων σε σχέση με τα επίπεδα σωματικής τους δραστηριότητας και διαπίστωσε ότι όσο μεγαλύτερη είναι η ένταση και η διάρκεια της άσκησης τόσο καλύτερα διατηρούνται τα τελομερή, άρα είναι και μικρότερη η βιολογική ηλικία του ατόμου.

Ο μηχανισμός που καθιστά τη γυμναστική «μέσο αντιγήρανσης» δεν έχει γίνει ακόμη πλήρως κατανοητώς, εκτιμάται όμως ότι σχετίζεται με τις φλεγμονές και με το οξειδωτικό στρες.

«Αν θέλει κανείς να δει πραγματική διαφορά στη βιολογική του ηλικία, φαίνεται πως λίγη άσκηση δεν αρκεί» σχολιάζει καταληκτικά ο Τάκερ. «Πρέπει κανείς να γυμνάζεται τακτικά και σε υψηλή ένταση».

Δείτε κι αυτό:

Η γυμναστική στον ήλιο προστατεύει από έμφραγμα & εγκεφαλικό!

Είσαι ασυνεπής στο γυμναστήριο; Σου βρήκαμε το κίνητρο!

Να φάει κανείς ή να μη φάει πριν τη γυμναστική; Ιδού η απορία!

Σχετικά Άρθρα:

Περισσότερα στην κατηγορία: