ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Κουκουνάρια, σταφίδες, κάστανα: Θερμίδες και διατροφική αξία

Κουκουνάρια, σταφίδες, κάστανα: Θερμίδες και διατροφική αξία
Πρωταγωνιστούν κυρίως στα γιορτινά τραπέζια της εποχής, προσθέτοντας μία ιδιαίτερη πινελιά και γεύση. Συνοδεύουν ιδανικά τις σαλάτες και βέβαια τα γλυκά, ειδικά τυο χειμώνα.

Πρωταγωνιστούν κυρίως στα γιορτινά τραπέζια της εποχής, προσθέτοντας μία ιδιαίτερη πινελιά και γεύση. Συνοδεύουν ιδανικά τις σαλάτες και βέβαια τα γλυκά, ειδικά τυο χειμώνα. Ο λόγος για τα κουκουνάρια, τις σταφίδες και τα κάστανα, τα οποία μπορεί να μας φορτώνουν με θερμίδες, αλλά έχουν υψηλή θερμιδική αξία.

Κουκουνάρια: Ανήκουν στους  ξηρούς καρπούς και χρησιμοποιούνται στη μαγειρική, κυρίως σε γιορτινά τραπέζια, ενώ συνοδεύουν ιδανικά τις πράσινες σαλάτες. Άλλωστε, τα κουκουνάρια είναι από τα βασικά συστατικά μιας μακαρονάδας πέστο αλλά και του χαλβά με σιμιγδάλι.

Θεωρούνται πολύ υγιεινοί επειδή είναι πλούσιοι σε μονοακόρεστα λιπαρά, σε ψευδάργυρο, βιταμίνες, πρωτεΐνες, φυτικές ίνες και αντιοξειδωτικά, ενώ  περιέχουν πολυακόρεστα λιπαρά οξέα που μειώνουν την όρεξη.

Ωστόσο, τα κουκουνάρια, έχουν αρκετές θερμίδες. Υπολογίζεται ότι 1 κουταλιά της σούπας παρέχει 45 θερμίδες.

Σταφίδες: Οι σταφίδες δεν ανήκουν στους ξηρούς καρπούς, αφού πρόκειται για αποξηραμένα φρούτα. Συνοδεύουν ιδανικά τις σαλάτες και βέβαια τα γλυκά. Είναι πλούσιες σε φυσική φρουκτόζη, σίδηρο και άλλα ιχνοστοιχεία, προσφέροντας ενέργεια, χωρίς λιπαρά.

Περίπου 2 κουταλιές της σούπας παρέχουν 60 θερμίδες.

Κάστανα: Τα κάστανα είναι πλούσια σε σύνθετους υδατάνθρακες και σε κάλιο, αλλά και σε βιταμίνη C.  Πέντε μικρά κάστανα δίνουν 80 θερμίδες και έχουν την ιδιότητα να μας χορταίνουν γρήγορα.

Όσον αφορά την ενέργεια τους, 4 μικρά ή 6 μεγάλα κάστανα μας παρέχουν περίπου 80 θερμίδες, δηλαδή περίπου όσο 1 φέτα ψωμί.