ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Διαβήτης τύπου 2: Φάτε άφθονα λιπαρά ψάρια

Επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο Ανατολικής Φινλανδίας, ανακάλυψαν τώρα μία ακόμη ιδιότητα των καλών λιπαρών οξέων, δηλαδή των ωμέγα 3, η κατανάλωση των οποίων φαίνεται ότι συνδέεται με τον μειωμένο κίνδυνο προσβολής από διαβήτη τύπου 2.
Διαβήτης τύπου 2: Φάτε άφθονα λιπαρά ψάρια

Η διατροφική τους δυναμική είναι γνωστή εδώ καιχρόνια.

Ωστόσο οι επιστήμονες, ανακάλυψαν τώρα μία ακόμηιδιότητα των καλών λιπαρών οξέων, δηλαδή των ωμέγα3, η κατανάλωση των οποίων φαίνεται ότι συνδέεται με τον μειωμένο κίνδυνο προσβολήςαπό διαβήτη τύπου 2.

Ειδικότερα, μελέτη επιστημόνων από το ΠανεπιστήμιοΑνατολικής Φινλανδίας έδειξε ότι αυτό ισχύει κυρίως για τα μακράς αλύσου ωμέγα3 (EPA), τα οποία υπάρχουν στα λιπαρά ψάρια και σε υψηλές συγκεντρώσειςπροστατεύουν από τον διαβήτη.

Η μελέτη πραγματοποιήθηκε με τη συμμετοχή 2.212 ανδρώνηλικίας από 42 έως 60 ετών και είχε διάρκεια πέντε ετών. Όταν ολοκληρώθηκε οιεπιστήμονες συνέχισαν να παρακολουθούν τη κατάσταση των συμμετεχόντων γιασχεδόν δύο δεκαετίες, κατά τις οποίες εμφάνισαν διαβήτη οι 422 από αυτούς. Η επιστημονική έκθεση, η οποία δημοσιεύεται στοεπιστημονικό περιοδικό Diabetes Care, αναφέρει ότι μια ισορροπημένη διατροφήπου περιλαμβάνει λιπαρά ψάρια δύο φορές τηνεβδομάδα μειώνει σημαντικά τονκίνδυνο προσβολής από την ασθένεια.

Οι ειδικοί συνιστούν την κατανάλωση πέστροφας, σολομού,σαρδέλας, γαύρου, ρέγγας, ενώ στην ίδια κατηγορία ανήκουν επίσης το σκουμπρίκαι η τσιπούρα. Οι επιστήμονες αναφέρουν ακόμη ότι ο οργανισμόςπροστατεύεται από τον διαβήτη με τη βοήθεια της άσκησης, της μεσογειακήςδιατροφής και της διατήρησης του σωματικού βάρους σε φυσιολογικά επίπεδα.Τα ωμέγα 3 προστατεύουν επίσης από τις φλεγμονές,ενισχύουν τη λειτουργία του εγκεφάλου, παρουσιάζουν αντικαρκινικές ιδιότητες,προλαμβάνουν το Αλτσχάιμερ, βελτιώνουν την όραση και μειώνουν τα επίπεδα τωντριγλυκεριδίων, προάγοντας τη λειτουργία της καρδιάς.


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ