ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Σύμμαχος στην καταπολέμηση της παχυσαρκίας η σωστή ενημέρωση των εφήβων

Σύμμαχος στην καταπολέμηση της παχυσαρκίας η σωστή ενημέρωση των εφήβων

Μια νέα έρευνα από τη Σχολή Δημόσιας Υγείας Bloomberg του πανεπιστημίου Johns Hopkins δείχνει ότι οι έφηβοι δεν θα αγοράσουν ένα αναψυκτικό, αν γνωρίζουν ότι αυτό προϋποθέτει μεγάλο σωματικό κόπο για να κάψουν τις θερμίδες αυτού του αναψυκτικού.

Επιπλέον, η μελέτη καταλήγει στο συμπέρασμα πως όταν αυτή η πληροφορία αναγράφεται εμφανώς στο σημείο (κατάστημα) αγοράς του αναψυκτικού, οι έφηβοι τείνουν να το απορρίπτουν και να αγοράζουν ένα άλλο ρόφημα. Οι περισσότεροι από τους εφήβους που συμμετείχαν στην έρευνα, επέλεξαν ένα μικρότερου μεγέθους αναψυκτικό ή ένα αναψυκτικό χωρίς θερμίδες ή ένα με μικρότερη περιεκτικότητα σε ζάχαρη.

Μάλιστα, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι από τη στιγμή που οι συμμετέχοντες γνώριζαν το πόσο πολύ πρέπει να μοχθήσουν για να κάψουν τις θερμίδες από ένα και μόνο αναψυκτικό, συνέχισαν να κάνουν πιο υγιεινές επιλογές στα ποτά που κατανάλωναν για χρονική περίοδο τουλάχιστον 6 εβδομάδων.

Για τις ανάγκες της έρευνας, οι επιστήμονες τοποθέτησαν ενημερωτικές πινακίδες σε καταστήματα της Βαλτιμόρης των ΗΠΑ. Η πληροφορία για το πόσο πολύ πρέπει να μοχθήσει κανείς για να κάψει τις θερμίδες ενός αναψυκτικού ήταν γραμμένη με φωτεινά, ευδιάκριτα γράμματα. Οι πινακίδες παρέμειναν στα καταστήματα για χρονική περίοδο δύο εβδομάδων.

Εκτός από το ότι απαιτούνται 8 χιλιόμετρα περπατήματος για να κάψει κανείς τις θερμίδες από ένα κουτάκι αναψυκτικού, οι πινακίδες ανέφεραν επίσης ότι ένα μπουκάλι αναψυκτικού ή γλυκού χυμού έχει 250 θερμίδες, ή ότι ένα μπουκάλι αναψυκτικού έχει 16 κουταλάκια ζάχαρη, ή ότι απαιτούνται 50 λεπτά τρεξίματος για να κάψει κανείς τις θερμίδες από ένα ολόκληρο μπουκάλι αναψυκτικού.

Οι ερευνητές κατέγραψαν στη συνέχεια στοιχεία επί 3.098 πωλήσεων αναψυκτικών από τα καταστήματα με τις συγκεκριμένες πινακίδες. Διαπίστωσαν ότι από τους εφήβους ηλικίας 12 έως 18 ετών, το 35% είχε προσέξει τις πινακίδες, το 41% τις αμέλησε εντελώς και το 40% άλλαξε την τελευταία στιγμή την επιλογή του στο αναψυκτικό που αγόρασε επειδή επηρεάστηκε από τις πληροφορίες που ανέγραφαν οι πινακίδες.

Διαβάστε επίσης:

Τι πρέπει να ξέρετε για τα αναψυκτικά: Κανονικά και διαίτης

Πέντε πράγματα που δεν γνωρίζατε για την στέβια

Οι έτοιμοι χυμοί φρούτων καταστρέφουν τα δόντια των παιδιών

Πρέπει να μειώσουμε ακόμη περισσότερο την ημερήσια κατανάλωση ζάχαρης