ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Αιμικός και μη-αιμικός σίδηρος: Πού θα βρείτε το κάθε είδος

Αιμικός και μη-αιμικός σίδηρος: Πού θα βρείτε το κάθε είδος

Όταν καταναλώνετε τροφές με σίδηρο, αυτός απορροφάται από το σώμα σας, κυρίως μέσα από το άνω τμήμα του λεπτού εντέρου σας.

Υπάρχουν δύο μορφές σιδήρου στη διατροφή: αιμικός και μη-αιμικός σίδηρος. Ο αιμικός σίδηρος προέρχεται από την αιμοσφαιρίνη. Βρίσκεται σε ζωικές τροφές, όπως κόκκινα κρέατα, ψάρια και πουλερικά.

Το σώμα σας απορροφά το μεγαλύτερο μέρος του σιδήρου από πηγές αιμικού σιδήρου. Ο μη-αιμικός σίδηρος προέρχεται από φυτικές πηγές (φρούτα, λαχανικά, δημητριακά, όσπρια και ξηροί καρποί).

Ο αιμικός σίδηρος απορροφάται σε ποσοστό 10 με 30%, ενώ ο μη-αιμικός σίδηρος απορροφάται σε ποσοστό μόλις 2 με 10%.

Οι καλύτερες πηγές αιμικού σιδήρου είναι:

(περιεκτικότητα 3,5 mg ανά 85 gr σερβιρίσματος)

-Βόειο κρέας ή συκώτι κοτόπουλου

-Μύδια και στρείδια

(περιεκτικότητα 2,1 mg ανά 85 gr σερβιρίσματος)

-Κονσέρβα σαρδέλας σε λάδι

-Γαλοπούλα

(περιεκτικότητα 0,7 mg ανά 85 gr σερβιρίσματος)

-Κοτόπουλο

-Ιππόγλωσσα, μπακαλιάρος, πέρκα, σολομός, τόνος

-Ζαμπόν

-Μοσχάρι

Ο σίδηρος στις φυτικές τροφές, όπως οι φακές, τα φασόλια και το σπανάκι είναι μη-αιμικός σίδηρος. Αυτή είναι και η μορφή του σιδήρου που προστίθεται σε εμπλουτισμένες με σίδηρο τροφές. Το σώμα μας είναι λιγότερο αποτελεσματικό στην απορρόφηση του μη-αιμικού σιδήρου.

Οι καλύτερες πηγές μη-αιμικού σιδήρου είναι:

(περιεκτικότητα 3,5 mg ανά μερίδα)

-Δημητριακά εμπλουτισμένα με σίδηρο

-Ένα φλιτζάνι βρασμένα φασόλια

-Μισό φλιτζάνι τόφου

-30 gr κολοκύθα ή σουσάμι

(περιεκτικότητα 2,1 mg ανά μερίδα)

-Μισό φλιτζάνι φασόλια, ρεβίθια, ή φάβα

-Ένα φλιτζάνι αποξηραμένα βερίκοκα

-Μία μεσαίου μεγέθους ψητή πατάτα

-1/4 της κούπας φύτρα σιταριού

(περιεκτικότητα 0,7 mg ανά μερίδα)

-30 gr φιστίκια, καρύδια, καβουρδισμένα αμύγδαλα, καβουρδισμένα κάσιους, ή ηλιόσποροι

-Μισό φλιτζάνι αποξηραμένα κουκούτσια σταφίδες, ροδάκινα, ή δαμάσκηνα

-Ένα φλιτζάνι σπανάκι

-Μία μεσαία πράσινη πιπεριά

-Ένα φλιτζάνι ζυμαρικά

-Μια φέτα ψωμί

-Ένα φλιτζάνι ρύζι

Διαβάστε επίσης:

Γκρίζα μαλλιά; Αυτές οι βιταμίνες και τα μέταλλα θα σας σώσουν

Συμβουλές για μέγιστη απορρόφηση του σιδήρου από τον οργανισμό

Χαμηλός αιματοκρίτης; Με αυτές τις τροφές θα τον ενισχύσετε

Επτά «ένοχα» σημάδια έλλειψης σιδήρου

BEST OF NETWORK

Oruc Reis: Το βρώμικο σχέδιο Ερντογάν για διπλή σύγκρουση σε Κρήτη και Καστελόριζο

Επίδομα 534 ευρώ: Παράταση αναστολής και τον Οκτώβριο - Ποιοι είναι οι δικαιούχοι

Προσοχή: Αν σας έρθει αυτό το mail σβήστε το αμέσως - Συνεχόμενες επιθέσεις σε χρήστες

Προκαλούν ξανά οι Τούρκοι – Υπερπτήσεις πάνω από τους «Ανθρωποφάγους»

Κορονοϊός: Νέες αλλαγές στα τραπεζοκαθίσματα - Τι θα ισχύει από εδώ και πέρα

Θρίλερ με την 19χρονη Άρτεμις - Πού στρέφονται οι έρευνες

Ο Ερντογάν σε παραλήρημα: Ο «πόλεμος» με Μακρόν και ΗΠΑ ξυπνά τους τζιχαντιστές

Καιρός 28η Οκτωβρίου: Άσχημα νέα! Καταιγίδες, χαλάζι και αέρας – Που θα χτυπήσει η κακοκαιρία

ΟΑΕΔ: 16.500 νέες θέσεις με μισθό 750€

Φορολοταρία: Έγινε η κλήρωση για τα 1.000 ευρώ σε 1.000 τυχερούς - Δείτε αν κερδίσατε

Αυτό είναι το νέο αμυντικό υπερόπλο στα χέρια των Ενόπλων Δυνάμεων

«Εξοικονομώ - Αυτονομώ»: Αντίστροφη μέτρηση για το νέο πρόγραμμα - Δείτε ποιοι μπορούν να ενταχθούν