ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Τι πρέπει να ξέρετε αν είστε χορτοφάγοι

Η χορτοφαγία έχει πάψει να είναι μια σπάνια διατροφική επιλογή, όπως ήταν πριν από αρκετά χρόνια και πλέον ολοένα και περισσότεροι άνθρωποι επιλέγουν να απέχουν από την κατανάλωση κρέατος στη διατροφή τους, εστιάζοντας σε φυτικές τροφές.

Τι πρέπει να ξέρετε αν είστε χορτοφάγοι

Προτού, όμως, αποφασίσετε να ακολουθήσετε και εσείς την χορτοφαγία ως μόνη διατροφική επιλογή, είναι χρήσιμο να γνωρίζετε τα ακόλουθα.

Θα χρειαστείτε συμπλήρωμα βιταμίνης Β-12

Η βιταμίνη Β12 υπάρχει φυσικά μόνο στις ζωικές τροφές. Διατηρεί τα κύτταρα των νευρώνων και του αίματος υγιή και συμβάλλει στην παραγωγή του DNA. Αν έχετε ανεπάρκεια βιταμίνης Β-12, είναι πιθανό να έχετε κόπωση, αδυναμία, δυσκοιλιότητα, απώλεια της όρεξης, υπερβολική απώλεια βάρους, νευρικά προβλήματα και κατάθλιψη.

Θα χρειαστείτε (μάλλον) και συμπλήρωμα σιδήρου

Ο σίδηρος έρχεται σε δύο μορφές: αιμικός και μη-αιμικός. Ο αιμικός σίδηρος, ο οποίος αποτελεί περίπου το 40% του σιδήρου στις ζωικές τροφές, απορροφάται εύκολα από το σώμα. Αν είστε χορτοφάγοι τότε παίρνετε μόνο μη-αιμικό σίδηρο από τη διατροφή σας, ο οποίος απορροφάται πιο δύσκολα, οπότε ίσως χρειαστεί να πάρετε συμπλήρωμα σιδήρου. Καλές πηγές σιδήρου για τους χορτοφάγους είναι τα όσπρια, οι ηλιόσποροι, η σταφίδα και τα σκούρα πράσινα φυλλώδη λαχανικά. Επίσης, η βιταμίνη C (κόκκινες πιπεριές, εσπεριδοειδή, μπρόκολο κλπ) βοηθάει στην καλύτερη απορρόφηση του σιδήρου.

Πρέπει να βρείτε νέες πηγές πρωτεΐνης

Οι πρωτεΐνες είναι τα "δομικά στοιχεία της ζωής": διασπώνται σε αμινοξέα τα οποία προωθούν την ανάπτυξη και την επισκευή των κυττάρων. Κάθε γεύμα πρέπει να περιέχει πρωτεΐνη και η πιο καλή πηγή είναι το κρέας. Αλλά δεν είναι η μόνη. Οι καλύτερες πηγές πρωτεΐνης για τους χορτοφάγους είναι η σόγια, οι φακές, τα φασόλια και η κινόα.

Μην το παρακάνετε με τα προϊόντα σόγιας

Αν και οι επιστήμονες εξακολουθούν να διαφωνούν για τις επιπτώσεις της σόγιας για τον καρκίνο και την καρδιακή υγεία, ένα πράγμα είναι σίγουρο: Η υπερβολική κατανάλωση σόγιας ως φυτική πηγή "κρέατος" είναι αναμφισβήτητα χειρότερη από το να καταναλώνετε υψηλής ποιότητας ζωικά προϊόντα. Τα υποκατάστατα κρέατος είναι συχνά πάρα πολύ επεξεργασμένα και περιέχουν πολύ νάτριο και πολλά συντηρητικά, γι' αυτό διαβάστε προσεκτικά τις ετικέτες.

Διαβάστε επίσης:

Γιατί το στομάχι μας γουργουρίζει;

Θηλασμός: Οι τροφές που απαγορεύονται

Αυτό είναι το κόλπο για να μη μαυρίσουν οι μπανάνες!

Αλάτι Ιμαλαΐων: «Λευκός χρυσός» ή αδικαιολόγητα υπερεκτιμημένο;

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ