ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Επίπληξη του ΠΟΥ για την υπερκατανάλωση ζάχαρης παγκοσμίως

Επίπληξη του ΠΟΥ για την υπερκατανάλωση ζάχαρης παγκοσμίως

Παιδιά και ενήλικες στις ΗΠΑ, τη Δυτική Ευρώπη και τη Μέση Ανατολή πρέπει να περιορίσουν την κατανάλωση ζάχαρης στο μισό ώστε να μειωθεί ο κίνδυνος παχυσαρκίας και φθοράς των δοντιών, σύμφωνα με νέα ανακοίνωση του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας.

Η νέα οδηγία του ΠΟΥ υποδεικνύει ότι πρέπει να μειώσουμε την πρόσληψη ζάχαρης σε ποσοστό κάτω από 10% της συνολικής ημερήσιας ποσότητας θερμίδων που καταναλώνουμε, ποσοστό που αντιστοιχεί σε 50 περίπου γραμμάρια ζάχαρης (12 κουταλιές του γλυκού) για τους ενήλικες.

Μείωση της πρόσληψης κάτω από το 5% της συνολικής ημερήσιας ποσότητας θερμίδων θα αποδειχθεί ακόμη πιο αποτελεσματική προς την κατεύθυνση της πρόληψης χρόνιων παθήσεων που συνδέονται με την κακή διατροφή, όπως η καρδιοπάθεια, ο καρκίνος και ο διαβήτης, προσθέτει ο ΠΟΥ, σύμφωνα με το σχετικό δημοσίευμα του πρακτορείου Reuters.

Όπως αναφέρει ο Δρ Francesco Branca, διευθυντής του Τμήματος Διατροφής για την Υγεία και την Ανάπτυξη, «ο λόγος που εστιάζουμε στη ζάχαρη είναι επειδή πράγματι έχει διαπιστωθεί ότι η σχέση της με την αύξηση του βάρους και την παχυσαρκία αποτελεί σημαντικό ζήτημα δημόσιας υγείας σε πολλές χώρες, ζήτημα που γίνεται ολοένα και πιο σοβαρό».

Οι συστάσεις του ΠΟΥ αφορούν τόσο στη γλυκόζη και τη φρουκτόζη όσο και στην επεξεργασμένη ζάχαρη που προστίθεται σε επεξεργασμένα τρόφιμα και ροφήματα, όμως δεν περιλαμβάνουν τα φυσικά σάκχαρα που βρίσκονται στα φρέσκα φρούτα, τα λαχανικά και το γάλα.

Η μέση κατανάλωση ζάχαρης για τον ενήλικο πληθυσμό στη Νότια Αμερική φτάνει τα 130 γραμμάρια την ημέρα, στη Βόρεια και Κεντρική Αμερική τα 95 γραμμάρια, στη Δυτική Ευρώπη τα 101 γραμμάρια και στη Μέση Ανατολή τα 90 γραμμάρια.

Η μέση ημερήσια κατανάλωση ζάχαρης σε παγκόσμια κλίμακα αυξήθηκε από 58 γραμμάρια το 2003 σε 63 γραμμάρια το 2013. Ο Branca τονίζει πως είναι πολύ εύκολο να ξεπεραστεί το ανώτατο επιτρεπόμενο όριο, εάν, για παράδειγμα, καταναλώσουμε το πρωί ένα μπολ επεξεργασμένων δημητριακών, κάποια στιγμή μέσα στην ημέρα ένα κουτάκι αναψυκτικό και ένα επιδόρπιο γιαουρτιού.