ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Οι φυτικές ίνες μειώνουν τις πιθανότητες πρόωρου θανάτου

Οι φυτικές ίνες μειώνουν τις πιθανότητες πρόωρου θανάτου

Η διατροφή που είναι πλούσια σε πλήρη δημητριακά και φυτικές ίνες, απομακρύνει τον κίνδυνο πρόωρου θανάτου από οποιαδήποτε αιτία,μειώνοντας ταυτόχρονα τον κίνδυνο διαβήτη, καρκίνου, καρδιοπάθειας και πνευμονοπάθειας, σύμφωνα με νέα αμερικανική επιστημονική έρευνα.

Οι ερευνητές της Σχολής Δημόσιας Υγείας του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ, με επικεφαλής τη Λου Τσι, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο ιατρικό περιοδικό ″BMC Medicine″, ανέλυσαν στοιχεία που αφορούσαν 367.500 άτομα για μια μέση περίοδο 14 ετών.

Η μελέτη έδειξε πως η καθημερινή κατανάλωση κατά μέσο όρο 34 γραμμαρίων πλήρων δημητριακών σχετίζεται με μια μείωση κατά 17% του κινδύνου πρόωρου θανάτου, σε σχέση με όσους καταναλώνουν μόνο 4 γραμμάρια ημερησίως. Είναι αξιοσημείωτο ότι αυτή η θετική συσχέτιση ισχύει άσχετα από την υγεία κάποιου, το βάρος του ή το αν ασκείται σωματικά.

Επίσης, διαπιστώθηκε ότι η καθημερινή κατανάλωση μιας μέσης ποσότητας 10 γραμμαρίων ινών δημητριακών μειώνει κατά 19% τον κίνδυνο πρόωρου θανάτου από οποιαδήποτε αιτία.

Σε σχέση με διάφορες επιμέρους χρόνιες ασθένειες, η υψηλή κατανάλωση δημητριακών σε πλήρη μορφή σχετίζεται με μια μείωση κατά 48% του κινδύνου για διαβήτη και κατά 11% για πνευμονοπάθεια. Εξάλλου, η μεγάλη κατανάλωση ινών δημητριακών σχετίζεται με μια μείωση του κινδύνου κατά 34% για διαβήτη και κατά 15% για καρκίνο.

Οι ερευνητές επεσήμαναν ότι το βασικό συστατικό που καθιστά τόσο υγιεινά τα πλήρη δημητριακά, είναι οι ίνες που περιέχουν και οι οποίες έχουν πολλαπλή προστατευτική δράση (όπως αντιφλεγμονώδη και αντιοξειδωτική).

 

Διαβάστε επίσης:

Δείτε πόσο καλό κάνουν οι σπόροι στην υγεία σας

Οι καλύτερες επιλογές για περισσότερες ίνες στην διατροφή σας