ΦΑΡΜΑΚO

Φαρμακευτικό Μάρκετιγκ: ανάγκη για σταθερό περιβάλλον στο φάρμακο

Την ανάγκη δημιουργίας ενός σταθερού περιβάλλοντος πουθα ενισχύει τις επενδύσεις, τις κλινικές μελέτες,την καινοτομία, την παραγωγή, τις εξαγωγές και την απασχόληση, τόνισαν οιομιλητές και όσοι συμμετείχαν στο 9ο συνέδριο του Φαρμακευτικού Μάρκετιγκπου πραγματοποιήθηκε από 11 – 13 Φεβρουαρίου στο ΘΕΑΤΡΟΝ Κέντρο Πολιτισμού «ΕλληνικόςΚόσμος».
Φαρμακευτικό Μάρκετιγκ: ανάγκη για σταθερό περιβάλλον στο φάρμακο

Την ανάγκη δημιουργίας ενός σταθερού περιβάλλοντος πουθα ενισχύει τις επενδύσεις, τις κλινικές μελέτες,την καινοτομία, την παραγωγή, τις εξαγωγές και την απασχόληση, τόνισαν οιομιλητές και όσοι συμμετείχαν στο 9ο συνέδριο του Φαρμακευτικού Μάρκετιγκπου πραγματοποιήθηκε από 11 – 13 Φεβρουαρίου στο ΘΕΑΤΡΟΝ Κέντρο Πολιτισμού «ΕλληνικόςΚόσμος».

Πολλά και ενδιαφέροντα ήταν τα μηνύματα που δόθηκαν κατά την διάρκειατου συνεδρίου, κυρίως μηνύματα που αφορούν την επιβίωση και ανάπτυξη του κλάδουόπως: η έγκαιρη προετοιμασία για τις σημαντικές αλλαγές που έπονται, η ηλεκτρονικήσυνταγογράφηση, οι σύγχρονες ανάγκες εκπαίδευσης και πιστοποίησης, η μόχλευση τωννέων τεχνολογιών, η συνεργασία Πολιτείας – φαρμακοβιομηχανίας με επίκεντρο τονασθενή, ο μετασχηματισμός του μοντέλου πωλήσεων και μάρκετινγκ της φαρμακοβιομηχανίας

Στο Στρογγυλό Τραπέζι «Το επιχειρησιακό μοντέλο στην εποχή της Ευρωπαϊκής κρίσης»,προτάθηκε μια νέου είδουςσυνεργασία Πολιτείας - φαρμακοβιομηχανίας με επίκεντρο τον Έλληνα ασθενή που θα διατρέχεται από πλήρη διαφάνεια, θα επιλύει όλα ταπροβλήματα της Υγείας με επέκταση των προσφερόμενων υπηρεσιών και θα επιτρέπει την πρόσβαση των Ελλήνων ασθενών σε όλα τα νέα αλλά και παλαιά φάρμακα. Παράλληλα, η Πολιτεία οφείλεινα αξιολογήσει την προσφορά της φαρμακοβιομηχανίας σε τομείς όπως τηνκαινοτομία, τις επενδύσεις, τις κλινικές μελέτες, την κατάρτιση των στελεχώνκαι των Επαγγελματιών Υγείας, την επιχειρηματικότητα, την κοινωνική δράση, ναεκτιμήσει την προσφορά των δεκάδων χιλιάδων επιστημόνων που εργάζονται σ’ αυτήκαι να γίνει αρωγός σε συγκεκριμένεςεπιχειρηματικές προτάσεις, που θα συνεισφέρουνέμπρακτα στην ελληνική οικονομία.

Στο Τραπέζι «Ηλεκτρονική διακυβέρνηση: Το τοπίοφωτίζεται» με συντονιστές τους Ολύμπιο Παπαδημητρίου, Γενικός Διευθυντής, Novo Nordisk και Πασχάλη Αποστολίδη, Διευθύνων Σύμβουλος ΑbbVie και Αντιπρόεδρος Δ.Σ. ΣΦΕΕ, αναδείχθηκεη ανάγκη της στοχευμένης συνεργασίαςΠολιτείας και φαρμακευτικής βιομηχανίας για την μεγιστοποίηση του οφέλους για την κοινωνία, ενώ τονίστηκε ότι με τα στοιχεία που προκύπτουν από τηνηλεκτρονική συνταγογράφηση, η Πολιτεία μπορεί και πρέπει να πάψει να λαμβάνει οριζόντια μέτραπεριστολής των δαπανών αλλά να προχωρήσει σε στοχευμένα μέτρα εξορθολογισμούκαι των υπόλοιπων τομέων του Συστήματος Υγείας για την καλύτερη ανταπόδοση σεολόκληρο το εύρος του. Η Ζωή Στεφανίδου Market Access professional, Alkinous, τόνισε ότι «τα στοιχεία aπότην ηλεκτρονική συνταγογράφηση θα μπορούσαν να βοηθήσουν το Market Access να θεμελιώνει με μεγάλη ακρίβεια την οικονομική διάσταση ενός προϊόντος καινα αποδεικνύει την συνεισφορά τουτόσο στη θεραπεία όσο και στην εξοικονόμηση πόρων συγκριτικά μεανταγωνιστικά προϊόντα ή εναλλακτικές θεραπείες.»

Η Sarah Richwood Director IMS Europe Thought Leadership Team από την πλευρά της, επισήμανε ότι τοσημερινό μοντέλο πωλήσεων και μάρκετινγκτης φαρμακοβιομηχανίας μετασχηματίζεται.Από τη μια οι μεγάλες εταιρίες με Έρευνα & Ανάπτυξη μετακινούνται προςσυγκεκριμένες θεραπευτικές κατηγορίες και σε ειδικά φάρμακα που απευθύνονται σεμικρότερο αριθμό ασθενών, και από την άλλη οι Ελληνικές εταιρείεςεπικεντρώνονται κυρίως στα ποιοτικά γενόσημα και στις εξαγωγές. Η κυρία Rickwood τόνισε ότι «Οι μεταβολές θα δημιουργήσουν σημαντικέςπροκλήσεις για τις μεγάλεςφαρμακευτικές εταιρίες που επικεντρώνονται πλέον με τα νέα προϊόντα σε μικρότερο αριθμό ασθενώνάρα θα χρειάζονται να διαθέτουν μικρότεροανθρώπινο δυναμικό. Η επιτυχία που βλέπουμε να αναπτύσσουν μικρέςεπιχειρήσεις σε εξειδικευμένα προϊόντα δείχνει ότι η καινοτομία δεν είναι πλέονπρονόμιο των μεγάλων επιχειρήσεων επομένως το επόμενο διάστημα θα δούμεμετακινήσεις ανθρώπινου δυναμικού προς αυτές τις εταιρείες.»

Στο πλαίσιο της εκπαίδευσηςανθρώπινου δυναμικού, o Στάθης Ψημμένος, Διευθυντής Πωλήσεων, Novo Nordisk σημείωσε ότι «Η ΕΕΦαΜ ως επιστημονική εταιρεία ανάπτυξηςστελεχών, εστιάζει στην πιστοποίηση τωνστελεχών επιστημονικής ενημέρωσης σε συνεργασία με θεσμικούς, πανεπιστημιακούς και άλλους εκπαιδευτικούς φορείς μεστόχο την καταξίωση του ρόλου τηςεπιστημονικής ενημέρωσης και την ουσιαστική προσφορά, ως ισότιμος εταίρος, της βιομηχανίας στην επίλυση των προβλημάτων στονχώρο της Υγείας.» Η Carole De Bruynαναφερόμενη στο Βusiness Coaching σημείωσε ότι «μπορεί να συμβάλει στην αποφυγή σπατάλης ανθρώπινου ταλέντου, ναβοηθήσει στην εξοικονόμηση χρόνου, στη βελτίωση ηγετικής συμπεριφοράς στο ύφοςτης επικοινωνίας, στην επίτευξη φιλόδοξων στόχων και καλύτερης ισορροπίαςεπαγγελματικής και ιδιωτικής ζωής.»

Ο καθηγητής Δημήτρης Μπουραντάς τόνισε ότι η επιβίωση και η επιχειρηματική επιτυχίαπροϋποθέτει ριζικές αλλαγές στις στρατηγικές,στις δομές, στα συστήματα, στην κουλτούρα, στις ικανότητες, τις στάσεις καισυμπεριφορές των ανθρώπων και των ηγετικών στελεχών, «συνεπώς, πρέπει να έχουμε έτοιμους ή να ετοιμάσουμε σχεδιασμούς για ναυλοποιούμε όπου είναι αναγκαίο τις κατάλληλες αλλαγές, με ταχύτητα καιαποτελεσματικότητα.»

O Emiliano Gummati Vice President Digital Engagement Solutions Cegedim Group, εστιάζοντας στο MultichannelMarketing σημείωσε ότι «Είναι καλό ναξανασκεφτούμε τη μόχλευση που προσφέρουνοι νέες τεχνολογίες. Στην υιοθέτηση τους όμως δεν θα πρέπει να αμελήσουμεότι απαιτούνται, ο συγχρονισμός δράσεων,καλά ενσωματωμένες δράσεις στις υπόλοιπεςτακτικές της εταιρείας, διασφάλιση της κατάλληλης υποδομής σε μηχανοργάνωση και σε δεξιότητες.»

Μια νέα αλλά άκρως ενδιαφέρουσα προσέγγιση επιχειρήθηκε στο 9οΣυνέδριο με την παρουσίαση καινοτόμωνπρακτικών μάρκετινγκ από άλλους κλάδους, όπως τη Vodafone και πως επέλεξε ναδιαφοροποιηθεί και να κατανοήσει τις ανάγκες και τους τρόπους προσέγγισης τουδύσκολου κοινού των νέων, τις στρατηγικές της ΕΛΑΙΣ Unilever για το Becel pro-activ και τις καμπάνιες ενημέρωσης κοινού με σημαντικάαποτελέσματα, τις στρατηγικές της Mediterra και την προσεκτική ανάπτυξηπροϊόντων από Μαστίχα Χίου, που βοηθούν να αναπτυχθεί ο αντίστοιχος πρωτογενήςκλάδος και η τοπική κοινωνία.