ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΟΤΗΤΑ

Μεσογειακή διατροφή: Τα οφέλη της για το σπέρμα

Η μεσογειακή διατροφή, η οποία είναι πλούσια σε φρέσκα φρούτα και λαχανικά, καλά λιπαρά -όπως είναι το ελαιόλαδο-, δημητριακά ολικής αλέσεως, όσπρια, ξηρούς καρπούς και ψάρια, έχει αποδειχθεί ότι ενισχύει την υγεία του εγκεφάλου και μειώνει τον κίνδυνο για καρδιακές παθήσεις, διαβήτη και κάποιους τύπους καρκίνου.

Μεσογειακή διατροφή: Τα οφέλη της για το σπέρμα

Νέα έρευνα επιστημόνων από το Πανεπιστήμιο Monash της Αυστραλίας, υποστηρίζει ότι μπορεί να ενισχύσει και την ανδρική γονιμότητα, καθιστώντας την μια μη παρεμβατική και οικονομικά προσιτή στρατηγική για ζευγάρια που προσπαθούν να τεκνοποιήσουν.

Η ανασκόπηση διαπίστωσε ότι η μεσογειακή διατροφή μπορεί να βελτιώσει τη γονιμότητα, την επιτυχία της τεχνολογίας υποβοηθούμενης αναπαραγωγής (ART) και την ποιότητα του σπέρματος στους άνδρες.

Συγκεκριμένα, οι ερευνητές κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι οι αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες μιας μεσογειακής διατροφής μπορούν να βελτιώσουν τις πιθανότητες σύλληψης.

Η υπογονιμότητα προκαλεί παγκόσμια ανησυχία, καθώς επηρεάζει 48 εκατομμύρια ζευγάρια και 186 εκατομμύρια άτομα παγκοσμίως.

«Η έρευνα δείχνει ότι η φλεγμονή μπορεί να έχει επιπτώσεις στη γονιμότητα τόσο των ανδρών όσο και των γυναικών, επηρεάζοντας την ποιότητα του σπέρματος, τους εμμηνορροϊκούς κύκλους και την εμφύτευση του γονιμοποιημένου ωαρίου» αναφέρουν οι ερευνητές.

«Έχουμε ενδείξεις ότι η υιοθέτηση μιας αντιφλεγμονώδους δίαιτας -που περιλαμβάνει πολλά πολυακόρεστα ή «υγιεινά» λιπαρά, φλαβονοειδή (όπως πράσινα φυλλώδη λαχανικά) και μικρές ποσότητες κόκκινου και επεξεργασμένου κρέατος- μπορεί να βελτιώσει τη γονιμότητα» συμπληρώνουν.

«Η μεσογειακή διατροφή κατατάσσεται σταθερά στις πιο υγιεινές δίαιτες στον κόσμο. Η τροποποίηση της διατροφής σας είναι μια μη παρεμβατική και οικονομικά προσιτή στρατηγική που θα μπορούσε ενδεχομένως να βελτιώσει τη γονιμότητα. Φυσικά, χρειάζεται να γίνει περισσότερη έρευνα, αλλά τουλάχιστον, η στροφή σε μια μεσογειακή διατροφή όχι μόνο θα βελτιώσει τη συνολική υγεία σας, αλλά και τις πιθανότητές σας να τεκνοποιήσετε» καταλήγουν οι ερευνητές.

Αντίθετα, η δυτική διατροφή, η οποία δεν περιέχει πολλά φρούτα και λαχανικά, αλλά είναι πλούσια σε λιπαρά και νάτριο, έχει συνδεθεί με περισσότερες φλεγμονές και άλλα προβλήματα υγείας.

Η νέα μελέτη δημοσιεύτηκε στην επιθεώρηση Nutrients.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ