Επιστήμονες κατανόησαν πώς προκαλείται το Πάρκινσον

Επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης κατάφεραν, γιαπρώτη φορά, να κατανοήσουν τι ακριβώς συμβαίνει στον οργανισμό, κατά τα πρώταστάδια εμφάνισης της νόσου Πάρκινσον, σύμφωνα με το επιστημονικό περιοδικό «PNAS».
Επιστήμονες κατανόησαν πώς προκαλείται το Πάρκινσον

Το γεγονός αυτό, κατά τους ίδιους, ανοίγει νέους δρόμους γιατην εύρεση μεθόδων, με τις οποίες θα καταστεί δυνατή η αναστολή της εξέλιξης τηςνόσου.

Συγκεκριμένα, οι ερευνητές μελέτησαν την αντίδραση ποντικιών,τα οποία είχαν τροποποιηθεί γενετικά, ώστε ο οργανισμός τους να παράγει υψηλάεπίπεδα της α – συνουκλεΐνης.

Πρόκειται για μία πρωτεΐνη, που προκαλείταιεξαιτίας του Πάρκινσον και εμπλέκεται στον κυτταρικό θάνατο.

Μάλιστα, η ίδια πρωτεΐνη συμμετέχει στο σχηματισμό τωνσωματίων Lewy, τα οποία παρουσιάζονται στον εγκέφαλο των ατόμων που πάσχουν απότη νόσο.

Οι ερευνητές εξηγούν ότι, έως τώρα, δεν γνώριζαν πώς η α –συνουκλεΐνη εμπλέκεται στα γεγονότα που οδηγούν στον κυτταρικό θάνατο, ωστόσο ηνέα μελέτη κατέδειξε ότι σημαντικό ρόλο παίζει η ντοπαμίνη, τα επίπεδα της οποίαςεπηρεάζονται σημαντικά κατά τα πρώτα στάδια της νόσου.

«Μέχρι σήμερα, οι επιστήμονες υπέθεταν ότι πρώταεμφανίζονται τα σωμάτια Lewy και στη συνέχεια η νόσος, κάτι, που, όπως προέκυψε,δεν ισχύει, αφού τα νευρικά κύτταρα που παράγουν ντοπαμίνη παύουν ναλειτουργούν κανονικά, πολύ πριν τον σχηματισμό των σωματίων», εξηγεί οεπικεφαλής της επιστημονικής ομάδας, δρ Richard Wade – Martins.