ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Οι καλοί βαθμοί είναι θέμα… DNA

Οι γενετικοίπαράγοντες φαίνεται πως καθορίζουν κατά 60% τις επιδόσεις των μαθητών, σύμφωναμε νέα μελέτη.

Οι καλοί βαθμοί είναι θέμα… DNA

Normal 0 false false false EN-US ZH-TW X-NONE

Οι γενετικοίπαράγοντες φαίνεται πως καθορίζουν κατά 60% τις επιδόσεις των μαθητών, σύμφωναμε νέα μελέτη.

Ερευνητές από το King’sCollege του Λονδίνου μελέτησαν τις ακαδημαϊκές επιδόσεις σε περισσότερα από11.000 δίδυμα αδέλφια ηλικίας 16 ετών.

Διαπίστωσαν ότικατά μέσο όρο τα γονίδιά τους μπορούσαν να εξηγήσουν σε ποσοστό 60% τις διαφορέςστις βαθμολογίες των μαθητών στις απολυτήριες εξετάσεις, σε βασικά μαθήματα όπωςτα μαθηματικά.

Οι διαφορές λόγωπεριβάλλοντος, όπως το σχολείο και η οικογένεια, επηρέασαν τους βαθμούς σεποσοστό μόλις 36%.

Το υπόλοιποποσοστό αποδόθηκε σε παράγοντες που αφορούσαν στο κάθε άτομο ξεχωριστά, δήλωσανοι ερευνητές.

Ο επικεφαλής της μελέτηςΝίκολας Σέικσαφτ από το Ινστιτούτο Ψυχιατρικής του King’s College δήλωσε πως «ταευρήματα της έρευνας καταδεικνύουν ότι οι διαφορές στις επιδόσεις οφείλονται περισσότεροστη γενετική προδιάθεση παρά στην ανατροφή».

Τα αποτελέσματα, τα οποία δημοσιεύονται στο έγκριτοεπιστημονικό περιοδικό PLOS ONE, δεν αποκλείουν εντελώς το περιβάλλον ως παράγονταεπιρροής και τονίζουν την ανάγκη για εξατομικευμένη εκπαίδευση που θα δίνειέμφαση στις δυνατότητες και τις ανάγκες κάθε παιδιού.

Ερευνητές από το King’sCollege του Λονδίνου μελέτησαν τις ακαδημαϊκές επιδόσεις σε περισσότερα από11.000 δίδυμα αδέλφια ηλικίας 16 ετών.

Διαπίστωσαν ότικατά μέσο όρο τα γονίδιά τους μπορούσαν να εξηγήσουν σε ποσοστό 60% τις διαφορέςστις βαθμολογίες των μαθητών στις απολυτήριες εξετάσεις, σε βασικά μαθήματα όπωςτα μαθηματικά.

Οι διαφορές λόγωπεριβάλλοντος, όπως το σχολείο και η οικογένεια, επηρέασαν τους βαθμούς σεποσοστό μόλις 36%.

Το υπόλοιποποσοστό αποδόθηκε σε παράγοντες που αφορούσαν στο κάθε άτομο ξεχωριστά, δήλωσανοι ερευνητές.

Ο επικεφαλής της μελέτηςΝίκολας Σέικσαφτ από το Ινστιτούτο Ψυχιατρικής του King’s College δήλωσε πως «ταευρήματα της έρευνας καταδεικνύουν ότι οι διαφορές στις επιδόσεις οφείλονται περισσότεροστη γενετική προδιάθεση παρά στην ανατροφή».

Τα αποτελέσματα, τα οποία δημοσιεύονται στο έγκριτοεπιστημονικό περιοδικό PLOS ONE , δεν αποκλείουν εντελώς το περιβάλλον ως παράγονταεπιρροής και τονίζουν την ανάγκη για εξατομικευμένη εκπαίδευση που θα δίνειέμφαση στις δυνατότητες και τις ανάγκες κάθε παιδιού.