ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Οι πέντε δεξιότητες του καλού ακροατή

Οι καλοί ακροατές καταφέρνουν να διατηρούν υγιείς διαπροσωπικές σχέσεις, καθώς επιδεικνύουν περισσότερο σεβασμό και φροντίδα προς τους συνανθρώπους τους.

Οι πέντε δεξιότητες του καλού ακροατή

Οι καλοί ακροατές καταφέρνουν να διατηρούν υγιείςδιαπροσωπικές σχέσεις, καθώς επιδεικνύουν περισσότερο σεβασμό και φροντίδα προςτους συνανθρώπους τους.


Δεν προσποιούνται ότι καταλαβαίνουν όσα ακούνε, αλλάστοχάζονται και κάνουν ερωτήσεις μέχρι να πάρουν το σωστό μήνυμα. Έτσι, αποφεύγουν τιςπαρεξηγήσεις και τηνέλλειψη ειλικρίνειας.

Οι βάσεις για καλύτερες επικοινωνιακές δεξιότητες βρίσκονταισε πέντε απλά βήματα.


1. Αμέριστη προσοχή προς τον ομιλητή: Το multitasking και ηδιάσπαση της προσοχής αποτελούν σημαντικό εμπόδιο για την αποτελεσματικήεπικοινωνία. Όταν θέλουμε πραγματικά να ακούσουμε αυτόν που μας μιλά, δενπρέπει να ασχολούμαστε με άλλα πράγματα, όπως το κινητό ή το e-mail.


2. Έλλειψη κριτικής: Κάθε άνθρωπος αξιολογεί τα προβλήματακαι τις ανησυχίες του με τα δικά του κριτήρια. Πρέπει να αφήνουμε τον ομιλητήνα εκφραστεί ελεύθερα, χωρίς να κάνουμε επικριτικά σχόλια και να διατηρούμε αρνητικήστάση.


3. Κατανόηση του προβλήματος: Συνήθως τα συναισθήματα είναιαυτά που οδηγούν στην επιλογή των λέξεων και μας ωθούν να εκφραστούμε με ένασυγκεκριμένο τρόπο. Η κατανόηση της συναισθηματικής κατάστασης του ομιλητήαποτελεί τη βάση της συζήτησης.


4. Εκτίμηση της παύσης και της ησυχίας: Δε χρειάζεται νασχολιάζουμε ή να διακόπτουμε κάποιον όταν μιλάει, απλώς και μόνο για νατονίσουμε την παρουσία μας. Οι στιγμές σιωπής βοηθούν στην καλύτερη επεξεργασίατων σκέψεων, ώστε στη συνέχεια να διατυπωθούν με ακρίβεια.


5. Ένδειξη κατανόησης : Όταν έχουμε αμφιβολίεςγια το περιεχόμενο της συζήτησης, πρέπει να κάνουμε διευκρινιστικές ερωτήσεις. Ηκαλή επικοινωνία και αλληλεπίδραση είναι αδύνατη αν δεν υπάρχει κατανόηση.