ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΠΟΥ: το 80% των εγκεφαλικών μπορεί να προληφθεί

ΠΟΥ: το 80% των εγκεφαλικών μπορεί να προληφθεί

Το 80% των κρουσμάτων πρόωρης καρδιακής νόσου και εγκεφαλικών μπορούν να προληφθούν.


Αυτό επιβεβαιώνει ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας, προσθέτοντας, ότι παρά το γεγονός ότι το 50% των θανάτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση οφείλεται στα καρδιαγγειακά νοσήματα, το 80% της πρόωρης καρδιακής νόσου και των εγκεφαλικών επεισοδίων μπορούν να προληφθούν, εάν αλλάξουμε τον τρόπο ζωής μας, και θέσουμε την πρόληψη ως ύψιστη προτεραιότητα στην ζωή μας.

Το 80% των κρουσμάτων πρόωρης καρδιακής νόσου και εγκεφαλικών μπορούν να προληφθούν.

Αυτό επιβεβαιώνει ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας, προσθέτοντας, ότι παρά το γεγονός ότι το 50% των θανάτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση οφείλεται στα καρδιαγγειακά νοσήματα, το 80% της πρόωρης καρδιακής νόσου και των εγκεφαλικών επεισοδίων μπορούν να προληφθούν, εάν αλλάξουμε τον τρόπο ζωής μας, και θέσουμε την πρόληψη ως ύψιστη προτεραιότητα στην ζωή μας.

Ας δούμε μερικές συμβουλές  από το nutrimed.gr:
Το νάτριο, το βασικό συστατικό του αλατιού: Συμβάλλει στην αύξηση της αρτηριακής πίεσης και την εμφάνιση της υπέρτασης, παράγοντες που επιβαρύνουν και την υγεία της καρδιάς. Η ποσότητα αλατιού που συστήνεται να καταναλώνουμε είναι μικρότερη από ένα κουταλάκι του γλυκού την ημέρα, ενώ φαίνεται ότι τόσο ως ενήλικες όσο και τα παιδιά μας ξεπερνάμε κατά πολύ τη συνιστώμενη αυτή ποσότητα.

Κορεσμένα λίπη: Τα κορεσμένα λιπαρά βρίσκονται σε ζωικά προϊόντα όπως το ζωικό βούτυρο, τα λιπαρά κρέατα, καθώς και σε πολλά έτοιμα φαγητά, κέικ, γλυκά και αρτοσκευάσματα. Η υψηλή πρόσληψη κορεσμένων λιπαρών είναι συνδεδεμένη με αυξημένο κίνδυνο καρδιαγγειακών και εγκεφαλικών επεισοδίων.

Ελαιόλαδο: Η αντικατάσταση των κορεσμένων λιπαρών της διατροφής από μονοακόρεστα και πολυακόρεστα λιπαρά οξέα συμβάλλει στη μείωση των επίπεδων της «κακής» χοληστερόλης (LDL), προστατεύοντας έτσι και την καρδιά. Το ελαιόλαδο περιέχει μονοακόρεστα λιπαρά οξέα και βιταμίνη E, η οποία έχει ισχυρή αντιοξειδωτική δράση.

Παρά τη θετική του σύσταση όμως, είναι σημαντικό να δίνουμε προσοχή και στην ποσότητα ελαιολάδου που καταναλώνουμε, καθώς ανήκει στην κατηγορία του λίπους, συστατικό που αποδίδει αρκετές θερμίδες.

Ω-3 για καλή καρδιά: Τα ω-3 λιπαρά οξέα είναι γνωστά για τις ευεργετικές ιδιότητές τους, τη βελτίωση δηλαδή των επιπέδων της «κακής» χοληστερίνης και των τριγλυκεριδίων στο αίμα. Τα ω-3 βρίσκονται στα ψάρια, σε ξηρούς καρπούς και σε εμπλουτισμένα τρόφιμα όπως οι μαλακές μαργαρίνες.

Φρούτα και λαχανικά: Τα φρούτα και τα λαχανικά είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά συστατικά και φυτικές ίνες οι οποίες συμβάλλουν στη μείωση της χοληστερόλης και των τριγλυκεριδίων στο αίμα. Φροντίστε να καταναλώνετε 5 μερίδες φρούτων και λαχανικών διαφορετικών χρωμάτων ημερησίως.

Η άσκηση ως «σύμμαχος»: Ο καθιστικός τρόπος ζωής αυξάνει τον κίνδυνο εμφάνισης καρδιαγγειακών. Υπολογίζεται πως ασκούμενοι συστηματικά μειώνουμε τον κίνδυνο καρδιαγγειακών και εγκεφαλικού κατά 35%. Αρκεί λοιπόν μισή ώρα άσκησης την ημέρα για πέντε τουλάχιστον ημέρες την εβδομάδα, προκειμένου να βελτιώσετε την υγεία της καρδιάς σας.


 


 

BEST OF NETWORK

PlusQueen