Οι πολύπλοκες μεταβολές του DNA καθορίζουν το ύψος

Η εκτενέστερη μελέτη που έχει πραγματοποιηθεί έως τώρα σχετικά με τους παράγοντες που καθορίζουν το ύψος μας καταδεικνύει πως ανεπαίσθητες μεταβολές στο γενετικό κώδικα εξηγούν γιατί ορισμένοι άνθρωποι είναι ψηλότεροι από άλλους.

Οι πολύπλοκες μεταβολές του DNA καθορίζουν το ύψος

Οι ερευνητές εντόπισαν περίπου 400 τμήματα του γονιδιώματος τα οποία πιθανώς ευθύνονται για τους επιπλέον πόντους. Η μελέτη βασίστηκε σε στοιχεία που αφορούσαν σε περισσότερα από 250.000 άτομα.

Η νέα ανακάλυψη μπορεί να ανοίξει το δρόμο για νέα προληπτικά τεστ που θα φανερώνουν αν το παιδί θα αναπτυχθεί φυσιολογικά. Παράλληλα, μπορεί να δώσει χρήσιμες πληροφορίες για το πώς αναπτύσσονται οι καρκινικοί όγκοι, καθώς στην περίπτωση αυτή τα κύτταρα πολλαπλασιάζονται ανεξέλεγκτα.

Μελέτες δείχνουν ότι το DNA καθορίζει το ύψος σε ποσοστό έως και 80%. Ωστόσο, δεν ήταν γνωστό ποια ακριβώς είναι τα υπεύθυνα γονίδια και τμήματα του DNA.

Η νέα μελέτη που δημοσιεύεται στην επιθεώρηση Nature Genetics καταδεικνύει πως χιλιάδες γονίδια και τμήματα του DNA αλληλεπιδρούν και «συνεργάζονται» ώστε να καθορίσουν το ύψος μας.

Ερευνητές από 300 διαφορετικά ερευνητικά ιδρύματα εξέτασαν το DNA 250.000 ανθρώπων από διάφορες χώρες της Ευρώπης. Οι αναλύσεις τους έδειξαν πως 400 τουλάχιστον τμήματα του γονιδιώματος είναι αυτά που ευθύνονται για το πόσο θα ψηλώσουμε.