Πρωτοποριακή συσκευή κάνει ανάλυση DNA και διάγνωση λοιμώξεων μέσω κινητού

Καθώς όλα τα πράγματα γίνονται σταδιακά μικρότερα και φορητά, η ανάλυση DNA δεν θα μπορούσε να μείνει πίσω. Ερευνητές στις ΗΠΑ και τη Σουηδία δημιούργησαν μια μικρή συσκευή που προσαρτάται σε ένα κινητό τηλέφωνο και επιτρέπει τη διενέργεια άμεσων γενετικών αναλύσεων οπουδήποτε και με πολύ χαμηλότερο κόστος απ’ ό,τι οι εξετάσεις που γίνονται σε εργαστήρια.

Οι επιστήμονες των πανεπιστημίων της Καλιφόρνια, της Στοκχόλμης και της Ουψάλα, με επικεφαλής τον καθηγητή Ματς Νίλσον, οι οποίοι έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό Nature Communications, σύμφωνα με το BBC, δήλωσαν ότι η συσκευή τους, η οποία λειτουργεί ως μικροσκόπιο σε «συνεργασία» με το τηλέφωνο, θα μπορούσε να παραχθεί μαζικά με λιγότερο από 500 δολάρια.

Η συσκευή παράγεται μέσω τρισδιάστατης εκτύπωσης και προορίζεται να βοηθήσει τους γιατρούς σε απομακρυσμένα μέρη, όπου δεν υπάρχει πρόσβαση σε εργαστήρια γενετικών αναλύσεων, προκειμένου να διαγιγνώσκουν έγκαιρα και να θεραπεύουν καλύτερα διάφορες παθήσεις, όπως καρκίνο, φυματίωση κ.α.

DNAανάλυσημέσωκινητούΠηγήUCLA StockholmUniversity UppsalaUniversity

Οι γιατροί δεν θα χρειάζεται πλέον να στέλνουν δείγματα ιστών σε μακρινά εργαστήρια για ανάλυση. Η συσκευή εντοπίζει καρκινικές μεταλλάξεις, ενώ επίσης εντοπίζει αν μια λοίμωξη οφείλεται σε βακτήριο ή ιό, ώστε να χορηγηθεί η κατάλληλη για την περίπτωση θεραπεία.

smart 2

Ο γιατρός μπορεί να πάρει ιστό από τον ασθενή και να τον τοποθετήσει στη συσκευή κάτω από έναν ειδικό φακό, ο οποίος συνδέεται με την κάμερα του κινητού, μετατρέποντάς την έτσι σε μικροσκόπιο. Οι εικόνες που αποθηκεύονται αποστέλλονται στη συνέχεια για ανάλυση σε ένα λογισμικό που διαθέτει ειδικό αλγόριθμο.

Ήδη, η βρετανική εταιρεία Oxford Nanopore Technologies αναπτύσσει μια ακόμη φθηνότερη εκδοχή, η οποία επιτρέπει μεγαλύτερο εύρος γενετικών και άλλων αναλύσεων. Η συσκευή SmidgION, με μέγεθος σπιρτόκουτου, μπορεί επίσης να προσαρτηθεί σε κινητό τηλέφωνο και αναμένεται να κυκλοφορήσει έως το τέλος του 2017.

BEST OF NETWORK