ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Οι τέσσερις «φυλές» χρηστών του Facebook – Βρείτε σε ποια ανήκετε!

Καθημερινά σχεδόν 1,3 δισεκατομμύρια άνθρωποι και κάθε μήνα πάνω από 2 δισεκατομμύρια χρησιμοποιούν το μεγαλύτερο κοινωνικό δίκτυο, το Facebook.

Οι τέσσερις «φυλές» χρηστών του Facebook – Βρείτε σε ποια ανήκετε!

Ο μέσος χρήστης αφιερώνει στο Facebook περίπου 35 λεπτά τη μέρα, όμως δεν χρησιμοποιούν όλοι οι χρήστες το δίκτυο για τους ίδιους λόγους. Σύμφωνα με μια νέα αμερικανική μελέτη, οι χρήστες θα μπορούσαν να χωριστούν χοντρικά σε τέσσερις κατηγορίες ή «φυλές» από πλευράς ψυχολογίας.

Οι ερευνητές του Πανεπιστημίου Μπρίγκαμ Γιανγκ της Γιούτα, με επικεφαλής τον Τομ Ρόμπινσον, οι οποίοι έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο διεθνές περιοδικό για θέματα κοινωνικής δικτύωσης International Journal of Virtual Communities and Social Networking, σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ, ζήτησαν από χιλιάδες χρήστες του Facebook να εξηγήσουν γιατί το χρησιμοποιούν και τι θέλουν να πετύχουν.

Με βάση τις απαντήσεις τους, προέκυψαν οι εξής τέσσερις μεγάλες κατηγορίες χρηστών: οι «οικοδόμοι» σχέσεων, οι «προπαγανδιστές», οι αυτοδιαφημιζόμενοι και οι «ματάκηδες».

bigstock 184321489

Οι «οικοδόμοι» σχέσεων είναι αυτοί που κάνουν αναρτήσεις και απαντούν στις αναρτήσεις των άλλων με κύριο στόχο να δημιουργήσουν νέες σχέσεις ή να ενισχύσουν τις υπάρχουσες που έχουν ήδη εκτός του κυβερνοχώρου. Χρησιμοποιούν το Facebook ως μια προέκταση της πραγματικής ζωής, της οικογένειας και των φίλων τους.

Οι «προπαγανδιστές» χρησιμοποιούν το Facebook πρωτίστως ως «ντουντούκα» για να ενημερώσουν τους πάντες σχετικά με αυτό που (πιστεύουν ότι) συμβαίνει γύρω τους. Δεν τους νοιάζει να μοιραστούν φωτογραφίες ή προσωπικές ιστορίες, αλλά να διασπείρουν χρήσιμες πληροφορίες, να αναδημοσιεύσουν ειδήσεις, να πληροφορήσουν για μελλοντικές εκδηλώσεις και γενικά να κατευθύνουν την κοινή γνώμη.

Οι αυτοδιαφημιζόμενοι χρησιμοποιούν το Facebook για να προωθήσουν όχι κάποια μεγάλη ιδέα, αλλά απλούστατα τον εαυτό τους. Αναρτούν συνεχώς φωτογραφίες, βίντεο και κείμενα για να τραβήξουν την προσοχή και να χτίσουν το κατάλληλο προφίλ.

Τέλος, οι «ματάκηδες» αισθάνονται –όπως και οι προπαγανδιστές– την κοινωνική υποχρέωση να βρίσκονται στο Facebook, αλλά ο βασικός στόχος τους είναι να «κατασκοπεύουν» τι κάνουν οι άλλοι χρήστες και πώς ζουν. Σπάνια δημοσιοποιούν προσωπικές πληροφορίες για τους ίδιους, αλλά περνούν από «κόσκινο» τα προφίλ των άλλων και θέλουν να μαθαίνουν τα πάντα για εκείνους.

bigstock Touch To Share Facebook 93830510

Οι ερευνητές επεσήμαναν ότι ασφαλώς πολλοί χρήστες του Facebook συνδυάζουν χαρακτηριστικά από περισσότερες κατηγορίες (π.χ. οι περισσότεροι έχουν μια τάση αυτοδιαφήμισης...), αλλά συνήθως είναι δυνατό να καταταχθούν σε μία από τις τέσσερις μεγάλες κατηγορίες.

Να σημειωθεί ότι οι ερευνητές δεν αποκάλυψαν ποια «φυλή» έχει τα περισσότερα μέλη.

Δείτε κι αυτό:

Το Facebook αποκαλύπτει αν σας λείπει ύπνος

Ποιες συμπεριφορές στο Facebook αποκαλύπτουν ότι ο χρήστης βιώνει μοναξιά

Το Facebook «δείκτης πρόβλεψης» του προσδόκιμου ζωής!