ΕΙΔΗΣΕΙΣ

D. Weinand: Δουλεύουμε για το καλό του ασθενούς και για το μέλλον της ογκολογίας

D. Weinand: Δουλεύουμε για το καλό του ασθενούς και για το μέλλον της ογκολογίας

Με ένα μεγάλο και πολλαπλό χαρτοφυλάκιο θεραπειών στο οποίο κυριαρχεί η ανοσοσοθεραπεία, η Bayer δηλώνει αποφασισμένη και έτοιμη, να βοηθήσει τους ογκολογικούς ασθενείς

Της Νατάσσας Ν. Σπαγαδώρου

Εάν λάβει όμως κάποιος υπόψιν του ότι ο καρκίνος αυξάνεται ραγδαία και πως σήμερα 33 εκατ. άνθρωποι παγκοσμίως ζουν με το νόσημα αυτό, αντιλαμβάνεται ότι η Ιατρική μπορεί να βοηθήσει λίγο και πως έχει μεγαλύτερη αξία μία ολιστική προσέγγιση. 

Τα παραπάνω τόνισε μεταξύ άλλων σε συνέντευξή του στο onmed, ο Πρόεδρος του Τομέα Φαρμάκων και Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Bayer AG Dieter Weinand, πριν μερικές εβδομάδες στο Βερολίνο, στην ετήσια συνάντηση Annual Pharmaceuticals Media Day της Bayer.

Στην εν λόγω συνάντηση, στελέχη από όλο τον κόσμο παρουσίασαν την στρατηγική της Bayer για την καινοτομία στον Τομέα Φαρμάκων.

«Έχουμε ένα δυνατό πρόγραμμα κλινικής ανάπτυξης, το οποίο περιλαμβάνει περισσότερα από 50 projects και ένα σημαντικό όγκο πολλά υποσχόμενων ουσιών που θα οδηγήσει στην ανάπτυξη, προσφέροντας σημαντικές καινοτομίες για τους ασθενείς και προσθέτοντας παράλληλα αξία για την κοινωνία», υπογράμμισε ο κ. Weinand.

 «Η ογκολογία αποτελεί έναν από τους βασικούς πυλώνες ανάπτυξης για τη Bayer. Με τέσσερις θεραπείες σε οκτώ εγκεκριμένες ενδείξεις, ένα προχωρημένο πρόγραμμα ανάπτυξης καθώς και με την στοχευμένη αλλά και διαφοροποιημένη αναπτυξιακή στρατηγική, από το 2018 θα είμαστε σε θέση να εξελίξουμε περαιτέρω το χαρτοφυλάκιο των θεραπειών για τον καρκίνο», τόνισαν στελέχη της εταιρείας.

Λίγες φορές τα αποτελέσματα των δοκιμών απαιτούν γεγονότα. Πρέπει να περιμένουμε για ένα καρδιαγγειακό επεισόδιο ή έμφραγμα για την θεραπεία, και μετά να το δούμε την στιγμή που συμβαίνει στον ασθενή, δηλώνει ο κ. Weinand και συνεχίζει:

«Άρα εφόσον είναι δύσκολο στις κλινικές μελέτες να προβλέψουμε την ώρα ή δεν μπορούμε να ελέγξουμε ή να επηρεάσουμε αυτόν τον παλμό που έχουν όλοι οι ασθενείς στην μελέτη, κάνουμε ότι μπορούμε για να είμαστε σίγουροι ότι η μελέτη εξελίσσεται όσο το δυνατό γρηγορότερα για να βγάζουμε και εμείς τα συμπεράσματα όσο πιο γρήγορα γίνεται. Αλλά στο τέλος, πρέπει να περιμένουμε τα αποτελέσματα πριν κλείσουμε τις μελέτες αυτές».

Η Βayer συνεργάζεται ήδη εδώ και χρόνια με το MIT και το πανεπιστήμιο Harvard σε μεγάλα ερευνητικά σχέδια. Ερωτηθείς εάν υπάρχουν σκέψεις για συνεργασία με άλλα ερευνητικά Ινστιτούτα, ή πανεπιστήμια, ο συνομιλητής μας αναφέρει:

«Oπως ανέφερε ο Robert Lacase το πρώτο κύμα ογκολογικών προϊόντων βοήθησε σχεδόν το 30% των ασθενών αλλά το υπόλοιπο 70% δεν είχε την ίδια βοήθεια από την αγορά. Έχουμε μια ανοσοογκολογική ομάδα στην οποία η Bayer εστιάζει στο δεύτερο κύμα, νέοι στόχοι ανοσοογκολογικών προϊόντων που μπορούν να ωφελήσουν όλο το 70% που δεν ωφελείται από τις τωρινές θεραπείες. Αυτό σημαίνει ότι εφόσον δεν πιστεύω ότι καμία εταιρία δεν μπορεί να έχει όλη την εξειδικευμένη γνώση της εταιρίας, εμείς ψάχνουμε για καινούρια επιστήμη, καινούριες προσεγγίσεις, καινούριους στόχους και ελπίζουμε ότι γρήγορα θα εκμεταλλευτούμε τις συνεργασίες μας και να κινηθούμε όσο πιο γρήγορα γίνεται στην αγορά. Δεν έχω ένα συγκεκριμένο αριθμό συνεργασιών, πηγαίνουμε με την επιστήμη, όταν η επιστήμη παρουσιάζεται από μόνη της και όταν συνεχώς εμείς ψάχνουμε την επιστήμη για να αυξήσουμε την εσωτερική μας ικανότητα ή να επαινέσουμε τις εσωτερικές μας ικανότητες με αυτό που δεν έχουμε».

- OnMed: Γενικά η ογκολογία είναι κρίσιμος τομέας για την Bayer αλλά υπάρχει έντονος ανταγωνισμός, όπως όλοι ξέρουμε. Σύμφωνα δε με την ομιλία σας, 33 εκατομμύρια άνθρωποι ζουν με καρκίνο σε όλο τον κόσμο, και αυτό αποτελεί μια τεράστια πρόκληση. Πώς αντιμετωπίζει η Bayer αυτή την πρόκληση;

- Weinand: Μετά από 10 χρόνια στην ογκολογία, το ερώτημα που έθεσα ήταν πως μπορούμε να γίνουμε ανταγωνιστικοί σε αυτόν τον τομέα. Πρώτα λοιπόν εμείς σαν εταιρία μπορούμε να βοηθήσουμε τον πληθυσμό και ό,τι συνεπάγεται με αυτό στο μέλλον καθώς η ιατρική βοήθεια είναι πολύ μικρή σήμερα. Εννοώ πως απαιτείται σίγουρα μία ολιστική προσέγγιση. Η ογκολογία για την Bayer αποτελεί σημαντικό τομέα ιατρικής βοήθειας που θα συνεχίσει να αναπτύσσεται στο μέλλον. Αναρωτιέμαι στη συνέχεια, έχουμε την ικανότητα να δουλέψουμε για να έχουμε διαθέσιμα φάρμακα που μπορούν να έχουν σημαντική διαφορά στη ζωή του ασθενή; Επιπλέον, έχουμε μια τρομερή, μοναδική ικανότητα χρησιμοποιώντας την επιστήμη να παρέμβουμε για το καλό του ασθενή. Από την άλλη πλευρά, έχουμε μια πλατφόρμα στην θεραπεία με τις Α-ακτινοβολίες, που στην ουσία είμαστε το «μόνο παιχνίδι στην πόλη» και επομένως, ήταν πολύ εύκολο χάρη σε αυτή την πλατφόρμα που αξιοποιήσαμε, να γίνουμε κυρίαρχοι.

Έπειτα, έχουμε μια μοναδική ικανότητα με τα αντισώματα, χρησιμοποιώντας τεχνολογία για το πώς θα τα συνδέσουμε με την ιδιαιτερότητα των αντιβιοτικών. Έτσι, είπα ότι μπορούμε να γίνουμε κυρίαρχοι και ότι με τον συγκεκριμένο τομέα μπορούμε να απευθυνθούμε στην ανοσοογκολογία. 'Ετσι εστιάζουμε μόνο σε τομείς που μπορούμε να νικήσουμε και δεν επεκτείνουμε την ογκολογία για να ανταγωνιστούμε οποιονδήποτε άλλο. Πρέπει να ηγούμαστε σε συγκεκριμένους τομείς.

- Onmed: Πείτε μου 3 λέξεις-κλειδιά που χαρακτηρίζουν την φιλοσοφία της Bayer.

- Weinand: Υπευθυνότητα, καινοτομία, αξία στην κοινωνία.

Διαβάστε ακόμη:

Bayer: Με περισσότερα από 50 projects, απαντά στις σύγχρονες ιατρικές προκλήσεις

BEST OF NETWORK

PlusQueen