ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Συνεχίζεται η κακοκαιρία - πώς θα προστατευθείτε

Συνεχίζεται η κακοκαιρία σε όλη σχεδόν τη χώρα, τι συμβουλεύουν οι ειδικοί για την προστασία από τις χαμηλές θερμοκρασίες.

Συνεχίζεται η κακοκαιρία - πώς θα προστατευθείτε

Η πρώτη κακοκαιρία του νέου έτους, ο «Ραφαήλ», που έπληξε τη χώρα μας την παραμονή και ανήμερα την Πρωτοχρονιά, απομακρύνεται προς τα ανατολικά.

Ωστόσο από απόψε, Τετάρτη 2 Ιανουαρίου, και από τα βορειοδυτικά, αναμένεται νέο κύμα κακοκαιρίας η «Σοφία». Θα επηρεάσει αρχικά το Ιόνιο και τη δυτική Ελλάδα και κατά τη διάρκεια της νύκτας τα υπόλοιπα ηπειρωτικά, με βροχές και χιόνια στα ορεινά και ημιορεινά και σταδιακά κατά τη διάρκεια της νύκτας σε περιοχές της Ηπείρου, της Μακεδονίας, της Θεσσαλίας και της Κεντρικής Στερεάς με χαμηλότερο υψόμετρο.Προβλέπεται δριμύ ψύχος και θυελλώδεις άνεμοι στα πελάγη.

Η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας και το ΕΚΑΒ έχουν εκδώσει οδηγίες προς τους πολίτες ώστε να προστατευθούν από το κρύο και να είναι ασφαλείς στις μετακινήσεις τους.

Ντύσιμο - μετακινήσεις

Ντυθείτε με πολλά στρώματα από ελαφριά ρούχα αντί για ένα βαρύ ρούχο και φορέστε αδιάβροχες - αντιολισθητικές μπότες.

Φορέστε σκουφί στο κεφάλι - κατά προτίμηση από συνθετικό υλικό και όχι μάλλινο. Θα σας κρατήσει ζεστό έξω, αφού το 30% της σωματικής θερμότητας χάνεται από το κεφάλι.

Φορέστε γάντια στα χέρια και κινήστε καθώς περπατάτε, αντί να τα έχετε στις τσέπες. Έτσι εξασφαλίζετε καλύτερη κυκλοφορία του αίματος και λιγότερη απώλεια θερμότητας.

Αποφύγετε τις άσκοπες μετακινήσεις κατά την διάρκεια αιχμής των φαινομένων (έντονη χιονόπτωση ή συνθήκες παγετού). Διατηρείστε το σπίτι ζεστό μείνετε μέσα όσο μπορείτε.

Μην αφήνετε τα παιδιά να βγουν έξω ασυνόδευτα.

Μην περπατάτε τις πρώτες πρωινές και νυκτερινές ώρες και αποφύγετε τα σκιασμένα τμήματα δρόμων & πεζοδρομίων, όπου υπάρχει μεγάλη πιθανότητα ανάπτυξης παγετού.

Να είστε ιδιαίτερα προσεκτικοί κατά την μετακίνηση με αυτοκίνητο, το οποίο πρέπει να ελέγξετε πριν ξεκινήσετε και να εφοδιάσετε με αντιολισθητικές αλυσίδες. Μετακινηθείτε κύρια κατά τη διάρκεια της ημέρα και όχι τις πολύ πρώτες πρωινές και τις νυκτερινές ώρες. Αποφύγετε τις απότομες αλλαγές πορείας και ταχύτητας.

Διατροφή

Προτιμήστε ροφήματα χωρίς καφεΐνη, η οποία ευνοεί την απώλεια θερμότητας και θα εντείνει το αίσθημα του κρύου.

Επιλέξτε τροφές πλούσιες σε πρωτεΐνες οι οποίες μεταβολίζονται πιο αργά και θα βοηθήσουν στη μεγαλύτερη παραγωγή θερμότητας κατά τη διάρκεια της πέψης.

Αποφύγετε το αλκοόλ, το οποίο διαστέλλει τα αγγεία και συμβάλει στην αποβολή περισσότερης θερμότητας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ