Επιστήμονες δοκιμάζουν σε πειραματόζωα μια νέα γενετική θεραπεία που καθυστερεί τη γήρανση

Ερευνητές στην Κίνα αναπτύσσουν μια νέα γενετική θεραπεία καθυστέρησης της γήρανσης, την οποία άρχισαν να δοκιμάζουν σε πειραματόζωα, σε πρώτη φάση τρωκτικά.

Τα πρώτα αποτελέσματα δείχνουν ότι πράγματι η επέμβαση στο γονιδίωμα μπορεί να αναστρέψει ορισμένες από τις συνέπειες των γηρατειών (εμφάνιση και δύναμη), καθώς επίσης να παρατείνει κατά περίπου 25% τη ζωή των ποντικιών.

Οι επιστήμονες του Ινστιτούτου Ζωολογίας της Κινεζικής Ακαδημίας Επιστημών και του Πανεπιστημίου του Πεκίνου, με επικεφαλής την καθηγήτρια Κου Τζινγκ, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο αμερικανικό βιοϊατρικό περιοδικό «Science Translational Medicine», σύμφωνα με το πρακτορείο Ρόιτερς, ευελπιστούν ότι κάποια μέρα η μέθοδος θα εφαρμοστεί και στους ανθρώπους, αν και η θεραπεία απέχει ακόμη πολύ από το να είναι έτοιμη για κλινικές δοκιμές. Θα προηγηθούν δοκιμές σε μεγάλα ζώα και, αν είναι επιτυχείς, θα ακολουθήσει η δοκιμή σε ανθρώπους.

Η νέα τεχνική, που είναι παγκοσμίως πρωτοποριακή, εστιάζει στην απενεργοποίηση ενός γονιδίου (kat7), το οποίο παίζει ρόλο-κλειδί στην κυτταρική γήρανση. Η αδρανοποίηση του γονιδίου γίνεται με τη βοήθεια της τεχνικής ακριβείας CRISPR/Cas9.

Οι ερευνητές μελέτησαν περίπου 10.000 γονίδια αναφορικά με το ρόλο που μπορεί να παίζουν στη γήρανση των κυττάρων και κατέληξαν σε 100, εκ των οποίων το kat7 φαίνεται να συμβάλλει περισσότερο από κάθε άλλο στο μηχανισμό της γήρανσης.

Η κυτταρική γήρανση, μια κατάσταση μόνιμης αναστολής της ανάπτυξης ενός οργανισμού, αποτελεί θεμελιώδη παράγοντα στη γήρανση ενός οργανισμού και ρυθμίζεται τόσο από γενετικούς όσο και επιγενετικούς παράγοντες. Υπό διερεύνηση σε όλο τον κόσμο βρίσκονται πιθανά γονίδια που μπορεί να επηρεάζουν καθοριστικά την όλη διαδικασία.

(ΑΠΕ-ΜΠΕ)

BEST OF NETWORK

Από τον Κασόγκι… στον Καραϊβάζ - Δημοσιογράφοι που πλήρωσαν τα ρεπορτάζ με τη ζωή τους

Lockdown: Κορονοπάρτι με DJ και εκατοντάδες άτομα στην Κυψέλη

Κορονοϊός - Βασιλακόπουλος: Να επιτραπούν οι μετακινήσεις για το Πάσχα - Ανοίξτε την εστίαση

Φρεγάτες: Δυνατό «μπάσιμο» των Ολλανδών – Οι SIGMA 11515 και το δέλεαρ της ενδιάμεσης λύσης

Τι ώρα κλέινουν σήμερα Σάββατο (17/04) σούπερ μάρκετ και εμπορικά καταστήματα

Τραγωδία στη Γαύδο: Ο οδηγός είχε παρόμοια τραύματα με την άτυχη Κορίνα

Πρίγκιπας Φίλιππος: Το τελευταίο αντίο! Η ζωή του με μια ματιά -Δείτε το Ιnfographic του Νewsbomb.gr

Αποκλειστικό Newsbomb.gr: Βίντεο ντοκουμέντο - Έτσι έκλεβαν καταλύτες από τζιπ στα νότια προάστια

Αεροπορία Στρατού: Οι «άγγελοι» των αιθέρων – Οι αφανείς ήρωες που σώζουν ζωές σε όλη την Ελλάδα

Lockdown: Τι αλλάζει από σήμερα σε όλη τη χώρα - Τι να προσέξετε

Ρεπορτάζ Newsbomb.gr: Για πόσο ακόμα θα μένει κρυφός από το κοινό ο τάφος της Αμφίπολης;

Οδοιπορικό Newsbomb.gr: Πώς είναι σήμερα σπίτια που γυρίστηκαν ταινίες του ελληνικού κινηματογράφου