ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Ποιο είδος άσκησης βελτιώνει τη μνήμη και προστατεύει από την άνοια

Ποιο είδος άσκησης βελτιώνει τη μνήμη και προστατεύει από την άνοια

Την ώρα που η σωματική αδράνεια αυξάνει τις πιθανότητες εμφάνισης άνοιας, η σωματική άσκηση μπορεί να… προστατεύσει τη μνήμη μας!

Αυτό είναι το συμπέρασμα των ερευνητών του τμήματος Κινησιολογίας του Πανεπιστημίου McMaster, με την έρευνα να καταδεικνύει, μάλιστα, ότι η ένταση της άσκησης παίζει σημαντικό ρόλο.

Οι ερευνητές ζήτησαν από ηλικιωμένους που έκαναν καθιστική ζωή να συμμετάσχουν σε προγράμματα σωματικής άσκησης για 12 εβδομάδες. Από τα αποτελέσματα, προέκυψε ότι η βελτίωση της φυσικής κατάστασης σχετίζεται άμεσα με τη βελτίωση της μνήμης, ιδιαιτέρως δε στα άτομα που περπατούσαν με μεγαλύτερη ένταση.

Επίσης, σύμφωνα με την επικεφαλής της μελέτης Jennifer J. Heisz, η εμφάνιση άνοιας δεν επηρεάζεται μόνο από βιολογικούς παράγοντες, αλλά και από τον τρόπο ζωής.

Οι ερευνητές εξέτασαν τη συσχέτιση μεταξύ γενετικής προδιάθεσης και σωματικής δραστηριότητας σε μια ομάδα με περισσότερους από 1.600 ηλικιωμένους, κανένας εκ των οποίων δεν είχε άνοια κατά την έναρξη της μελέτης. Ωστόσο, το 25% είχε γενετική προδιάθεση.

Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η σωματική δραστηριότητα δεν είχε καμία επίδραση σε άτομα που είχαν γενετική προδιάθεση εμφάνισης άνοιας, αλλά επηρέασε τα άτομα χωρίς γενετικό υπόβαθρο.

Ουσιαστικά, προσθέτοντας σωματική άσκηση στη ζωή μας βοηθάμε τον εγκέφαλό μας να αναγεννηθεί. Η άσκηση αυξάνει τον νευροτροφικό παράγοντα του εγκεφάλου (BDNF), ο οποίος δρα σαν «λίπασμα» για την ανάπτυξη και τη λειτουργία των κυττάρων.

Αναπτύσσονται έτσι νέοι νευρώνες οι οποίοι αντιπροσωπεύουν διαφορετικές πτυχές της μνήμης. Έχοντας περισσότερους νευρώνες, μπορούμε να δημιουργήσουμε αναμνήσεις που είναι πιο πλούσιες σε λεπτομέρεια και λιγότερο ευάλωτες σε σφάλματα.

Στην ίδια έρευνα, οι ηλικιωμένοι ομαδοποιήθηκαν με βάση τα τρία διαφορετικά προγράμματα προπόνησης που ακολούθησαν. Κάποιοι πραγματοποίησαν διαλειμματική προπόνηση υψηλής έντασης, κάποιοι συνεχή προπόνηση μέτριας έντασης και κάποιοι ασχολήθηκαν μόνο με διατάσεις. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι σημαντικές βελτιώσεις στη μνήμη είχαν τελικά μόνο οι ηλικιωμένοι της πρώτης ομάδας.

Προκειμένου να διατηρήσουμε τη μνήμη μας, λοιπόν -και επειδή είναι αδύνατο να αλλάξουμε τα γονίδιά μας- η καλύτερη λύση είναι να αλλάξουμε τον τρόπο ζωής μας!

Πηγή: Yahoohealth

BEST OF NETWORK

Lockdown: Ο οδικός χάρτης για την άρση των μέτρων - Πάσχα εντός των πυλών, ορόσημο η 14η Μαΐου

Ρεπορτάζ Newsbomb.gr: Δουλέμποροι σε ρόλο κατασκόπων στο Αιγαίο; Τι ερευνούν ΕΥΠ και Λιμενικό

Κέιτ Μίντλετον: Μία βασίλισσα «σε αναμονή» - Πώς προετοιμάζεται αθόρυβα για το μελλοντικό της ρόλο

Πάσχα 2021: Τι ώρα θα πούμε το «Χριστός Ανέστη» στην Ανάσταση - Τι θα γίνει με το Άγιο Φως

Τριπλό «χουνέρι» της Ελλάδας στον Ερντογάν: Το… φυσάει και δεν κρυώνει ο «σουλτάνος»

Θεοδωρικάκος στο Newsbomb.gr: Εθνικά υπεύθυνη η απόφαση Μητσοτάκη για εκλογές στο τέλος της 4ετίας

Καμπανάκι Θωμαΐδη για τα κορονοπάρτι: Αύξησαν το ιικό φορτίο - «Ακροβατούμε σε τεντωμένο σχοινί»

European Super League: Ήρθε, απείλησε και γκρεμίστηκε σαν «χάρτινος πύργος»

Δολοφονία Τζορτζ Φλόιντ: Ένοχος για φόνο ο πρώην αστυνομικός Ντέρεκ Σόβιν - Ποια ποινή αντιμετωπίζει

Κορονοπάρτι: Κωδικός «καθαρές πλατείες» από την ΕΛΑΣ - Σε επιφυλακή αστυνομικοί, έτοιμοι να επέμβουν

Αυξάνονται οι υποχρεωτικές αργίες μέσα στο χρόνο: Από 5 γίνονται 8

Μόλις είδαμε το μεγαλύτερο κόλπο της «Συμμορίας των 12»