ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ

Αύξηση των καλλυντικών & αρωμάτων - Δυναμικoί «παίκτες» πλέον και οι φαρμακοποιοί

Παρά την παρατεταμένη ύφεση, οι Έλληνες δηλώνουν λάτρεις των καλλυντικών και αρωμάτων, και εξακολουθούν να αγοράζουν (έστω και περιορισμένα) τα αγαπημένα τους προϊόντα.

Αύξηση των καλλυντικών & αρωμάτων - Δυναμικoί «παίκτες» πλέον και οι φαρμακοποιοί

Της Νατάσσας Ν. Σπαγαδώρου

Ο κλάδος ήδη εμφανίζει τόνωση της ζήτησης την τελευταία διετία, ενώ αξιοσημείωτη είναι η αύξηση πωλήσεων και στα φαρμακεία.

Γενικότερα, οι φαρμακοποιοί τα τελευταία χρόνια, μπαίνουν δυναμικά στο παιχνίδι των πωλήσεων αρωμάτων και καλλυντικών (σε αυτό βοηθούν σημαντικά και τα Μη Υποχρεωτικώς Συνταγογραφούμενα Φάρμακα) από τα φαρμακεία τους, ενώ ένα μεγάλο μέρος των καταναλωτών, φαίνεται να εμπιστεύεται αυτό το κανάλι διανομής αλλά και τον επιστημονικό ρόλο των φαρμακοποιών.

Σημαντικό ρόλο στην τόνωση των οικονομικών των εταιρειών επίσης, διαδραματίζουν και οι εξαγωγές των εν λόγω προϊόντων, οι οποίες ξεπερνούν τα 200 εκατ. ευρώ το χρόνο.

Ειδικότερα, ο εγχώριος κλάδος της παραγωγής & εμπορίας αρωμάτων & καλλυντικών εξετάζεται σε πρόσφατη μελέτη της Infobank Hellastat Α.Ε. Σύμφωνα με τον Αλέξη Νικολαΐδη, Economic Research & Sectorial Studies Senior Analyst, από το 2014 και μετά παρατηρείται τάση σταθεροποίησης και μικρής ανάκαμψης, καθώς η εγχώρια κατανάλωση καλλυντικών και αρωμάτων έχει αυξηθεί, παρά την παρατεταμένη ύφεση και τα capital controls. Σύμφωνα με τον ΠΣΒΑΚ, το 2016 η αξία αγοράς ανήλθε στα €1,2 δισ., ενώ σημειώθηκε άνοδος σε όλες τις κατηγορίες καλλυντικών, εκτός από τα προϊόντα ευρείας διανομής.

Η είσοδος των φαρμακοποιών στο επιχειρείν

Η σταδιακή μεταστροφή του κλίματος αντανακλάται στην είσοδο νέων παικτών στον παραγωγικό τομέα, μεταξύ των οποίων και φαρμακοβιομηχανίες. Επίσης, παρατηρείται ανάπτυξη συνεργασιών με το δίκτυο των φαρμακείων, καθώς οι φαρμακοποιοί επεκτείνουν την προϊοντική τους βάση με ΜΗΣΥΦΑ και καλλυντικά.

Την τελευταία διετία καταγράφηκε αύξηση της εγχώριας παραγωγής, γεγονός το οποίο οφείλεται: α) στη σταδιακή προτίμηση των Ελλήνων καταναλωτών στα εγχώρια προϊόντα και β) στην αύξηση των εξαγωγών σε αγορές του εξωτερικού (πλέον ξεπερνούν τα €200 εκατ. το χρόνο).

Οι πωλήσεις καλλυντικών ευρείας διανομής στα super market το 2016 εκτιμήθηκαν στα €445 εκατ., μέγεθος που αποτέλεσε το μεγαλύτερο μέρος της αγοράς με 36,7%, έναντι 37,5% το 2015. Η μεγαλύτερη άνοδος έτος εντοπίστηκε στο δίκτυο των φαρμακείων, όπου πραγματοποιήθηκε το 27,4% των πωλήσεων, έναντι 26,7% το 2015. Τα προϊόντα επιλεκτικής διανομής κατέλαβαν το 19% της αγοράς, έναντι 18,8% πριν από ένα χρόνο.

Οι φαρμακοποιοί λένε Ναι στις συνεργασίες με επιχειρήσεις

Οι πωλήσεις καλλυντικών στα φαρμακεία τα τελευταία χρόνια εμφανίζουν αξιοσημείωτη αύξηση, καθώς οι φαρμακοποιοί καταρτίζουν συνεργασίες με παραγωγικές επιχειρήσεις του κλάδου, λαμβάνοντας υπόψη τα πλεονεκτήματα που ενέχουν η ανθεκτικότητα και οι προοπτικές της εν λόγω αγοράς.

Σύμφωνα με τον κο Νικόλα Γκουζέλο, Πρόεδρο & Διευθύνοντα Σύμβουλο της Infobank Hellastat, «Η βιομηχανία καλλυντικών πρέπει να δώσει έμφαση στην ανάπτυξη και προώθηση προϊόντων υψηλής προστιθέμενης αξίας που να απευθύνονται στην αγορά των φαρμακείων, επωφελούμενη από την ανάπτυξη συνεργειών. Στα πλαίσια αυτά, πιο ευοίωνες προοπτικές εντοπίζονται στην κατηγορία των δερμοκαλλυντικών. Τα φαρμακεία μπορούν να ενισχύσουν σημαντικά τις πωλήσεις των εν λόγω προϊόντων, γεγονός που αποτυπώνεται στις επεν-δύσεις σε έρευνα και ανάπτυξη που υλοποιούν πολλές βιομηχανίες του κλάδου».

Χρηματοοικονομική ανάλυση του κλάδου

Στη μελέτη της IBHS αναλύονται οι οικονομικές κατα-στάσεις 87 επιχειρήσεων. Τα βασικά συμπεράσματα συνοψίζονται στα εξής:

- Ο Κύκλος Εργασιών το 2015 αυξήθηκε κατά 3,6% σε σχέση με το 2014, στα €768,37 εκ. .

- Τα ΚΠΤΦΑ μειώθηκαν κατά 17%, στα €47,9 εκ., ενώ τα ΚΠΦ υποχώρησαν κατά 36%, στα €28,6 εκ.

- Το περιθώρια ΚΠΤΦΑ και ΚΠΦ μειώθηκαν σε 6% και 2,1% αντίστοιχα.

- Η κεφαλαιακή μόχλευση αυξήθηκε σε 1,4 προς 1.

- Οι απαιτήσεις εισπράχθηκαν σε 4 μήνες, ενώ τα Αποθέματα διακρατήθηκαν για περίοδο 5 μηνών.

Διαβάστε ακόμη:

Σημαντική αύξηση των ελληνικών καλλυντικών & αρωμάτων στην αγορά της Ρουμανίας



Πρωτόκολλο συνεργασίας μεταξύ ΕΣΕΕ & Συνδέσμου Καλλυντικών και Αρωμάτων

ΜΗΣΥΦΑ: Μεταβολή τιμών σε 50 κωδικούς - Αλήθεια τι απέγιναν οι δικλείδες ασφαλείας του υπ. Υγείας;