ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ

Όταν η τέχνη στηρίζει τους "δύσκολους" μαθητές

Ένα πρόγραμμα θεραπείας μέσω της τέχνης στην Αγγλία αποκαλύπτει τα οφέλη της δημιουργικότητας σε μαθητές που αντιμετωπίζουν δυσκολίες ένταξης στο σχολείο.

Όταν η τέχνη στηρίζει τους "δύσκολους" μαθητές

Σύμφωνα με μια έρευνα που διεξήγαγε το πανεπιστήμιο της Οξφόρδης και δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα The Arts in Psychotherapy η τέχνη μπορεί να βοηθήσει τους άτακτους μαθητές (μαθητές με έλλειψη συγκέντρωσης, δυσκολίες στο σχολείο, προβλήματα συμπεριφοράς ή εμπιστοσύνης).

Η υπεύθυνη ομάδα εξέτασε μαθητές από διάφορα σχολεία της Αγγλίας και ονόμασε το πρόγραμμα «Art Room». Οι μαθητές ηλικίας 5-16 ετών είχαν διαγνωστεί ως διαταραγμένοι και είχαν ανάγκη από μια συναισθηματική υποστήριξη. Η ψυχολόγος και σύμβουλος της έρευνας Melissa Cortina υποστήριζε ότι οι μαθητές αυτοί είχαν την δυνατότητα να μάθουν και να εκφραστούν μέσα από την τέχνη. Η τέχνη μπορεί να είχε οποιαδήποτε μορφή: θέατρο, χορό, ζωγραφική κ.τ.λ.

Δόθηκαν ερωτηματολόγια σε 169 μαθητές και τους καθηγητές τους μετά από 10 εβδομάδες συνεδριών. Τα παιδιά που πήραν μέρος έδειξαν πρόοδο σε όλους τους τομείς και υπήρξε μείωση κατά 37% στις χαμηλές επιδόσεις τους σύμφωνα με τους καθηγητές τους. Ακόμη, 41% μείωση των μαθητών με συναισθηματικά προβλήματα, 15% μείωση των προβλημάτων συμπεριφοράς, ενώ 24% των καθηγητών τόνισαν ότι βελτιώθηκε η γενική συμπεριφορά των μαθητών τους στη κοινωνία.

Οι ερευνητές σημείωσαν ακόμα ότι υπήρξε και μείωση των συμπτωμάτων κατάθλιψης καθώς το 22% των συμμετεχόντων είχε διαγνωστεί με κατάθλιψη.
Η Melissa Cortina συμπληρώνει πως το κλειδί της επιτυχίας είναι η τέχνη και γενικότερα η δημιουργικότητα. Οι μαθητές μόλις κατάλαβαν ότι έχουν δυνατότητες και είναι ικανοί στο να ολοκληρώσουν κάτι αμέσως άλλαξαν συμπεριφορά και είχαν περισσότερη εμπιστοσύνη στον εαυτό τους.

Διαβάστε ακόμη:

Οι αντιξοότητες στην παιδική ηλικία οδηγούν σε πρόωρη γήρανση

Μανιοκατάθλιψη: Γιατί είναι τόσο δύσκολη η σωστή διάγνωση

Πως η Δραματοθεραπεία θεραπεύει το σώμα και την ψυχή