ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ

Ένα και μόνο χαμόγελο αρκεί για να κάνετε ένα νέο φίλο!

Ένα και μόλις χαμόγελο είναι αρκετό για να κάνει κάποιος μία νέα γνωριμία, καθώς οι άνθρωποι είναι πιο δεκτικοί στα θετικά συναισθήματα, όταν δημιουργούν νέους δεσμούς, απ' ό,τι στα αρνητικά, όπως ο θυμός, η θλίψη και η περιφρόνηση.

Ένα και μόνο χαμόγελο αρκεί για να κάνετε ένα νέο φίλο!

Η έρευνα

Προκειμένου να διαπιστώσουν το ρόλο που παίζουν στις σχέσεις τα θετικά συναισθήματα, οι ερευνητές διεξήγαγαν δύο ξεχωριστές μελέτες.

Στο πλαίσιο της πρώτης εξέτασαν πόσο «ενήμερα» ήταν 66 ζευγάρια για τα θετικά συναισθήματα του συντρόφου τους. Η εξέταση έγινε, ενώ τα ζευγάρια «πείραζαν» το ένα το άλλο ή συζητούσαν για παλαιότερες σχέσεις τους.

Το δεύτερο πείραμα εστίασε στο πόσο εναρμονισμένοι ήταν οι άνθρωποι στα θετικά συναισθήματα και αν αυτά τους βοηθούσαν να σχηματίσουν νέους κοινωνικούς δεσμούς.

Σε αυτό συμμετείχαν 91 γυναίκες, από τις οποίες ζητήθηκε να παρακολουθήσουν έξι συναισθηματικά φορτισμένα βιντεάκια, μαζί με ένα συγκάτοικο ή κάποιο ξένο.

Τα αποτελέσματα

Η πρώτη μελέτη έδειξε, ότι τα ζευγάρια ήταν σε θέση να παρακολουθήσουν τα θετικά συναισθήματα του συντρόφου τους. Στη δεύτερη, οι εθελοντές έτειναν να νιώθουν πιο κοντά στους ξένους που επιδείκνυαν θετικά συναισθήματα.

Σύμφωνα με τους ερευνητές, τα αποτελέσματα δείχνουν ότι οι άνθρωποι αναγνωρίζουν περισσότερο τα θετικά, απ΄ό,τι τα αρνητικά συναισθήματα των άλλων.

Επίσης, όταν βρίσκονται σε καταστάσεις στο πλαίσιο των οποίων μπορούν να δημιουργηθούν νέοι δεσμοί, τείνουν ενστικτωδώς προς τα θετικά συναισθήματα.

Βέβαια, όπως φάνηκε η προσποίηση δεν είναι καθόλου καλή τακτική, καθώς οι άνθρωποι μπορούν να αναγνωρίσουν ένα ειλικρινές χαμόγελο από χιλιόμετρα μακριά.

«Τα ευρήματά μας παρέχουν νέα στοιχεία γύρω από τη σημασία των θετικών συναισθημάτων στα κοινωνικά περιβάλλοντα και υπογραμμίζουν το ρόλο τους στην ανάπτυξη νέων κοινωνικών σχέσεων», εξήγησε η επικεφαλής της μελέτης, την Belinda Campos από το πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια.

«Οι άνθρωποι είναι πολύ δεκτικοί στα θετικά συναισθήματα των άλλων και μπορούν να εναρμονιστούν περισσότερο με αυτά, απ' ό,τι με τα αρνητικά».

Η μελέτη δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό περιοδικό «Motivation and Emotion».