ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ

Κατάθλιψη: Η διατροφή που θα σε κάνει να νιώσεις καλύτερα

Κατάθλιψη: Η διατροφή που θα σε κάνει να νιώσεις καλύτερα

Νέα έρευνα δίνει απαντήσεις για τη σχέση της διατροφής με την ψυχική υγεία.

Η κατανάλωση υγιεινών τροφών και η αποχή από λιπαρές τροφές και γλυκά, καθώς και η μείωση του βάρους με δίαιτα και  σωματική άσκηση, μπορούν να μειώσουν τα συμπτώματα της κατάθλιψης, σύμφωνα με μια νέα βρετανική επιστημονική μελέτη, που δημοσιεύεται στο περιοδικό Psychosomatic Medicine.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον δρα Τζόζεφ Φερθ του Πανεπιστημίου του Μάντσεστερ, αξιολόγησαν τα στοιχεία όλων των διαθέσιμων κλινικών δοκιμών, σχετικά με την επίδραση της διατροφής στην ψυχική υγεία.

Η μετα-ανάλυση, που αφορούσε συνολικά σχεδόν 46.000 ανθρώπους, επιβεβαίωσε ότι κάθε είδους βελτίωση της διατροφής επιδρά θετικά στην κατάθλιψη, ακόμη και σε άτομα που δεν έχουν τυπικά διαγνωστεί ως καταθλιπτικά.

«Αυτά είναι πράγματι καλά νέα», σχολίασε ο δρ Φερθ και επισήμανε ότι δεν χρειάζονται άκρως εξειδικευμένες δίαιτες για υπάρξει βελτίωση των συμπτωμάτων σε έναν ασθενής με κατάθλιψη. Αρκεί να τρώει συστηματικά όσο πιο υγιεινά μπορεί, αυξάνοντας την κατανάλωση λαχανικών, φρούτων και φυτικών ινών και μειώνοντας το πρόχειρο φαγητό, τα ανθυγιεινά σνακ και τη ζάχαρη.

Όταν, μάλιστα, η υγιεινή διατροφή συνδυάζεται με τακτική σωματική άσκηση, τότε παρατηρείται ακόμη μεγαλύτερη βελτίωση στα συμπτώματα της κατάθλιψης. Τα οφέλη φαίνεται να είναι μεγαλύτερα για τις γυναίκες από ό,τι για τους άνδρες.

Από την άλλη, σύμφωνα με τους ερευνητές, η υγιεινή διατροφή δεν φαίνεται να έχει κάποια εξίσου θετική επίδραση στο άγχος.

(ΑΠΕ-ΜΠΕ)

Διαβάστε επίσης:

Αναγνωρίστηκαν τρείς νέοι τύποι κατάθλιψης

Πέντε τροφές που δρουν ενάντια σε κατάθλιψη και άγχος

Links

BEST OF NETWORK

Ρωτήστε τον γιατρό

PlusQueen