ΥΓΕΙΑ

Ποιες τροφές προστατεύουν τα μάτια μας

Ηκακή διατροφή σε συνδυασμό με την έλλειψη βιταμινών, σύμφωνα με επιστημονικέςμελέτες, οδηγεί σε σοβαρές οφθαλμολογικές παθήσεις οι οποίες μπορούν ναεπιφέρουν ακόμα και την  τύφλωση!
Ποιες τροφές προστατεύουν τα μάτια μας

Ηκακή διατροφή σε συνδυασμό με την έλλειψη βιταμινών, σύμφωνα με επιστημονικέςμελέτες, οδηγεί σε σοβαρές οφθαλμολογικές παθήσεις οι οποίες μπορούν ναεπιφέρουν ακόμα και την τύφλωση!

Συγκεκριμέναη ανεπαρκής πρόσληψη ορισμένων συστατικών ,η έλλειψη βιταμινών και η συχνήκατανάλωση κορεσμένων λιπαρών , έχουν σαν αποτέλεσμα και την αρτηριοσκλήρυνσητων αγγείων του αμφιβληστροειδούς χιτώνα!

Τηνπροσοχή όλων συνιστούν οι οφθαλμίατροι, ενόψει μάλιστα και των επερχόμενωνεορτών ,καθώς τα αποτελέσματα επιστημονικών μελετών συνδέουν άμεσα την ισορροπημένη διατροφή και με την καλή λειτουργία των ματιών. Ο ρόλος της διατροφής στην όρασηείναι σημαντικός.

«Η κακή διατροφή και δη η κατανάλωσηκορεσμένων λιπαρών , είναι γνωστό ότι προκαλεί αρτηριοσκλήρυνση των μικρώναγγείων της καρδιάς, των νεφρών και όχι μόνο» τονίζει ο διαπρεπής χειρουργόςοφθαλμίατρος, Διδάκτωρ του ΠανεπιστημίουΑθηνών, κ Ιωάννης Μάλλιας.

«Ηαρτηριοσκλήρυνση , συνεχίζει ο κ Μάλλιας, πλήττει επίσης και τα αγγεία του αμφιβληστροειδούς χιτώνα , προκαλώντας σοβαρές οφθαλμολογικέςπαθήσεις. Για το λόγο αυτό η μεσογειακή διατροφή μπορεί να προφυλάξει τονοργανισμό μας από πολλές ασθένειες».

ΤΡΟΦΕΣ ΠΡΟΣΤΑΤΕΣ ΤΩΝ ΜΑΤΙΩΝ

Σύμφωναμε τους οφθαλμίατρους επιστημονικές έρευνες έχουν δείξει ότι δίαιτα πλούσια σεαντιοξειδωτικές ουσίες, όπως η λουτείνη, η ζεαξανθίνη και η μεσοζεαξανθίνηασκούν προστατευτική δράση από την εμφάνιση της ηλικιακής εκφύλισης της ωχράςκηλίδας .Οι συγκεκριμένες ουσίες βρίσκονται σε αφθονία στο σπανάκι , τομπρόκολο, τις κίτρινες πιπεριές και τοκαλαμπόκι .

Προστατευτικόρόλο παίζει επίσης η πρόσληψη Ω-3 λιπαρών οξέων , με κυριότερη τη δράση τουδικοσαεξάνοικου οξέους . Τα ψάρια τα οποία είναι πλούσια σε Ω3 λιπαρά οξέα ,όπως ο τόνος , ο σολομός , ησαρδέλα , το σκουμπρί και ο κολιός προστατεύουν τον αμφιβληστροειδή χιτώνα καιμειώνουν την πιθανότητα εκφύλισης της ωχράς κηλίδας.

Ηεβδομαδιαία λοιπόν κατανάλωση ψαριών όπως ορίζει η μεσογειακή διατροφή κρίνεταικάτι παραπάνω από απαραίτητη για την ομαλή λειτουργία της όρασης . Σημαντικήεπίσης είναι η κατανάλωση οσπρίων , φρούτων και λαχανικών .

Αξίζει δε να αναφερθεί πως σύμφωνα μεεπιστημονική έρευνα τα αντιοξειδωτικάκαι άλλες θρεπτικές ουσίες μπορεί να μειώσουν τον κίνδυνο εμφάνισης καταρράκτη και εκφύλισης της ωχράς κηλίδας!

«Για να έχουμε καλή όραση για μια ζωή σκόπιμοείναι να ακολουθούμε τα μυστικά τηςδιατροφής . Αρχής γενομένης όμως από τη μεσογειακή διατροφή , η οποίαπεριλαμβάνει : ελαιόλαδο , ψάρια , φρούτα , λαχανικά ,λογική κατανάλωση κρέατος, γαλακτοκομικά με χαμηλά λιπαρά , τυροκομικά με χαμηλά λιπαρά , όσπρια και πλούσια σε φυτικές ίνες δημητριακά»προσθέτει ο κ Μάλλιας και καταλήγει.

«Είναιαπαραίτητο λοιπόν η ένταξη όλων των ομάδων διατροφής στο καθημερινό μαςδιαιτολόγιο . Η διατήρηση ενός υγιούς σωματικού βάρους μας προφυλάσσει απόπολλά προβλήματα υγείας , αφού η παχυσαρκία συνδέεται άμεσα αλλά και έμμεσα μεοφθαλμολογικές παθήσεις».

ΠΑΧΥΣΑΡΚΙΑ ΚΑΙ ΟΦΘΑΛΜΟΛΟΓΙΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ

Οιέμμεσες επιδράσεις της παχυσαρκίας στην όραση σχετίζονται με εκφυλιστικές νόσους όπως ο σακχαρώδηςδιαβήτης , η αρτηριοσκλήρυνση και η υπέρταση.

Συχνά οι παραπάνω παθήσειςσχετίζονται με σοβαρά οφθαλμολογικά προβλήματα όπως : η ξηροφθαλμία , ηδιαβητική αμφιβληστροειδοπάθεια , η υπερτασική αμφιβληστροειδοπάθεια , το γλαύκωμα αλλά και εκφυλιστικέςαλλοιώσεις του αμφιβληστροειδούς όπως η εκφύλιση της ωχράς κηλίδας .

Τοκυριότερο θρεπτικό συστατικό, σύμφωνα με τους οφθαλμιάτρους, για να έχουμε καλή όραση είναι η επαρκής πρόσληψη φυσικών πηγών βιταμίνης Α . Η βιταμίνη Α δεν συντίθεταιαπό τον ανθρώπινο οργανισμό και χρειάζεται να την προσλαμβάνουμε εξωγενώς μέσω της διατροφής . Τροφές πλούσιες σε βιταμίνη Α ενδεικτικά είναι τοψάρι , το συκώτι , το γάλα , ο κρόκος αυγού , τα ιχθυέλαια , τα πράσιναλαχανικά όπως το μπρόκολο και το σπανάκι , τα φρούτα όπως το βερίκοκο , τομάγκο και τα μανταρίνια αλλά και το καρότο .

Ηέλλειψη βιταμίνης Α για μεγάλα χρονικά διαστήματα μπορεί να οδηγήσει σεξηροφθαλμία ακόμη και σε μη αναστρέψιμη τύφλωση, τονίζουν οι οφθαλμίατροι .


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ