ΥΓΕΙΑ Α-Ω

Σώστε τα γόνατά σας πίνοντας γάλα

Σώστε τα γόνατά σας πίνοντας γάλα

Είναι αδύνατο να το αποφύγουμε… Από την ηλικία των 25 και μετά αρχίζει να εκδηλώνεται σταδιακά φλεγμονή στα γόνατα, μια πάθηση που είναι γνωστή ως αρθρίτιδα. Σε μερικές περιπτώσεις τα συμπτώματα είναι πιο έντονα, ενώ μερικοί έχουν την τύχη να μη νιώθουν καθόλου πόνο.

Είναι αδύνατο να το αποφύγουμε… Από την ηλικία των 25 και μετά αρχίζει να εκδηλώνεται σταδιακά φλεγμονή στα γόνατα, μια πάθηση που είναι γνωστή ως αρθρίτιδα. Σε μερικές περιπτώσεις τα συμπτώματα είναι πιο έντονα, ενώ μερικοί έχουν την τύχη να μη νιώθουν καθόλου πόνο.

Ο συνηθέστερος τύπος αρθρίτιδας είναι η εκφυλιστική αρθρίτιδα ή οστεοαρθρίτιδα. Η σταδιακή φθορά των αρθρώσεων αποδυναμώνει το χόνδρο μεταξύ των οστών που απορροφά τους κραδασμούς.

Υπάρχει μεγάλο εύρος διαθέσιμων θεραπειών, από τη φαρμακευτική αγωγή μέχρι την αντικατάσταση γόνατος. Υπάρχει όμως κάποιος τρόπος να επιβραδύνουμε την εξέλιξη της πάθησης.

Σύμφωνα με το Αμερικανικό Κολλέγιο Ρευματολογίας, η λύση βρίσκεται στο γάλα.

Οι ερευνητές ανέλυσαν δεδομένα που αφορούσαν σε 3.000 άτομα για περίοδο τεσσάρων ετών και διαπίστωσαν ότι όσο μεγαλύτερη είναι η εβδομαδιαία κατανάλωση γάλακτος τόσο πιο αργή είναι και η απώλεια του χόνδρου.

Συγκεκριμένα, τα άτομα που έπιναν έως 3 κούπες γάλα παρουσίασαν την ταχύτερη απώλεια χόνδρου, ενώ όσοι έπιναν από 7 κούπες γάλα και πάνω κατάφεραν να προστατεύσουν σε μεγάλο βαθμό τα γόνατά τους.

Παραδόξως, το τυρί και το γιαούρτι δεν είχαν την ίδια θετική επίδραση όσο το άπαχο γάλα ή το γάλα με χαμηλά λιπαρά. Οι ερευνητές υποστηρίζουν ότι η βιταμίνη D που βρίσκεται στο γάλα πρέπει να παίζει σημαντικό ρόλο στα ευρήματα αυτά.

Οι ερευνητές τονίζουν ότι μόνο το γάλα δεν αρκεί για να προστατεύσουμε τα γόνατά μας. Πρέπει να διατηρούμε το σωματικό μας βάρος στο πλαίσιο του φυσιολογικού ώστε να αποφύγουμε την καταπόνηση των αρθρώσεων και να γυμναζόμαστε ώστε να δυναμώσουν οι μύες που κρατούν σταθερά τα γόνατα.