ΥΓΕΙΑ Α-Ω

Πόνος στη μέση το πρωί: Δείτε πού μπορεί να οφείλεται

Πόνος στη μέση το πρωί: Δείτε πού μπορεί να οφείλεται

Ο πρωινός πόνος στη μέση είναι ένα εξαιρετικά συχνό ιατρικό μυστήριο. Όταν ο γιατρός ρωτά τον ασθενή πώς προέκυψε ο πόνος, η απάντηση συνήθως είναι «Απλώς έτσι ξύπνησα».

Η απάντηση αυτή φυσικά δεν είναι ικανοποιητική ούτε βοηθά να λυθεί το πρόβλημα.

Είναι σύνηθες να εκδηλωθεί το πρώτο οξύ επεισόδιο οσφυαλγίας τις πρωινές ώρες, ακόμη και σε άτομα που δεν αντιμετωπίζουν ενοχλητικούς πόνους ή ακαμψία στη μέση την υπόλοιπη ημέρα.

Τι προκαλεί τις πρωινές κρίσεις οσφυαλγίας;

- Η αλλαγή της στάσης του ύπνου είναι ένα πρώτο βήμα για να διαπιστωθεί η αιτία του προβλήματος. Ο ύπνος –ακόμη και σε σωστή στάση– μπορεί να οδηγήσει στη συμπίεση και την ελλιπή οξυγόνωση των ιστών του σώματος. Εάν οι ιστοί είναι ήδη ερεθισμένοι, η ευαισθησία τους είναι ακόμη μεγαλύτερη.

- Παράλληλα, ο ύπνος αποτελεί επιβαρυντικό παράγοντα για την οσφυαλγία, λόγω της πολύωρης ακινησίας και της βράχυνσης ή της έκτασης των μυών.

- Φανταστείτε ότι έχετε χτυπήσει στο δεξί χέρι. Εάν κοιμηθείτε επάνω στον ώμο από αυτήν την πλευρά, αποκόπτεται η κυκλοφορία του αίματος στο τραυματισμένο χέρι. Αποτέλεσμα είναι το έντονο μούδιασμα και ο πόνος, κυρίως τη στιγμή που θα ξυπνήσετε. Το ίδιο μπορεί να συμβεί και με τη μέση. Αυτή είναι η πιο απλή και προφανής εξήγηση για τον πόνο στη μέση το πρωί.

- Εάν η αιτία δεν είναι αυτή, τότε ο πόνος μπορεί να εξηγηθεί με βάση τη θεωρία των trigger points (μυϊκά σημεία πυροδότησης πόνου). Αυτοί οι «κόμποι» είναι μια συχνή αιτία του πόνου στη μέση μετά τον ύπνο. Πρόκειται για σημεία του σώματος εξαιρετικά ευαίσθητα στον πόνο. Αν και οι ακριβείς αιτίες ενεργοποίησης των trigger points παραμένουν ασαφείς, είναι γνωστό ότι ο πόνος μπορεί να προκληθεί τόσο από την υπερβολική καταπόνηση όσο και από την ακινησία. Ακόμη κι αν καθόμαστε ή ξαπλώνουμε αναπαυτικά, τα trigger points είναι σαν ωρολογιακές βόμβες που περιμένουν να σκάσουν. Έτσι, ο πόνος μπορεί να προκύψει αιφνιδίως οποιαδήποτε στιγμή της ημέρας.

- Η στάση στον ύπνο παίζει καθοριστικό ρόλο στην εκδήλωση και την εξέλιξη της οσφυαλγίας. Αν και δεν μπορούμε να ελέγξουμε τις κινήσεις του σώματός μας ενώ κοιμόμαστε, καλό είναι να ξαπλώνουμε ανάσκελα για να ελαχιστοποιήσουμε την καταπόνηση της μέσης. Όπως αναφέρθηκε, η πολύωρη ακινησία αυξάνει τις πιθανότητες να εκδηλωθεί πόνος στη μέση μετά τον ύπνο, οπότε κοιμηθείτε όσες ώρες χρειάζεται (οι ειδικοί συνιστούν 7-9) και όχι παραπάνω. Εάν αισθάνεστε κούραση, καλύτερα να «μοιράσετε» τον ύπνο σας μέσα στην ημέρα και να κοιμηθείτε τη μία επιπλέον ώρα που θέλετε το μεσημέρι.

Διαβάστε επίσης:

Πώς πρέπει να σηκώνουμε τα βαριά αντικείμενα
Πότε ο πόνος στη μέση «δείχνει» ανεύρυσμα
Οι ιδανικές στάσεις στο σεξ για τους άντρες με πόνους στη μέση!
Οι ιδανικές στάσεις στο σεξ για τις γυναίκες με πόνους στη μέση!

BEST OF NETWORK

Lockdown: Αυτά είναι τα νέα μέτρα που ανακοινώθηκαν – Μέχρι πότε θα ισχύουν

Κικίλιας: Σε εφαρμογή σχέδιο έκτακτης ανάγκης για το ΕΣΥ στην Αττική - «Ξεπερνά τα όριά του»

Aπαγόρευση κυκλοφορίας: Αλλαγές στο ωράριο - Η εξαίρεση σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη

Σεισμός - Ελασσόνα: Βιβλικές εικόνες μετά το χτύπημα του «Εγκέλαδου»

Μετακίνηση από Δήμο σε Δήμο: Τι άλλαξε - Πώς θα γλιτώσετε το πρόστιμο των 300 ευρώ

SMS 13033: Αλλαγές στις μετακινήσεις με κωδικούς 2, 3, 4 και 6

Κορονοϊός: «Πνίγεται» η Αττική με 1.269 κρούσματα – Πάνω από 300 ξανά η Θεσσαλονίκη

Survivor: Αυτοί είναι οι τρεις υποψήφιοι προς αποχώρηση (video)

Μετακίνηση στο σούπερ μάρκετ: Αυτές είναι οι αλλαγές – Τι ισχύει για τον κωδικό 2 στο 13033

Πολεμικό Ναυτικό: Γερμανική «σφήνα»! Οι φρεγάτες Α-200 και το δέλεαρ δύο πανίσχυρων υποβρυχίων

Βαρύ πένθος για τον Μάνο Γαβρά - «Μακάρι να σε είχα ακόμα κοντά μου»

Survivor: Τραυματισμός – σοκ για τη Σοφία – Έσπασε το δάχτυλο του ποδιού της (video)