ΥΓΕΙΑ Α-Ω

Συχνουρία: Πού οφείλεται, τι μπορείτε να κάνετε

Συχνουρία: Πού οφείλεται, τι μπορείτε να κάνετε

Η συχνουρία αποτελεί μια διαταραχή του ουροποιητικού συστήματος που ταλαιπωρεί χιλιάδες ασθενείς.

Παρά το γεγονός ότι 50 έως 100 εκατομμύρια άνθρωποι στις χώρες της Δύσης πάσχουν από συχνουρία και υπερλειτουργική κύστη, οι περισσότεροι διστάζουν να συμβουλευτούν τον γιατρό τους.

Αυτό συμβαίνει επειδή πιστεύουν ότι τα συμπτώματα οφείλονται στην προχωρημένη ηλικία ή στη γενικότερη κακή κατάσταση της υγείας τους ή ακόμα και σε ψυχολογικούς λόγους.

Στην πραγματικότητα η αιτία της συχνουρίας είναι άγνωστη.

Τα συμπτώματα

Η συχνουρία και η επιτακτικότητα αποτελούν τα βασικά συμπτώματα της υπερλειτουργικής κύστης.

Η μείωση της επιτακτικότητας ανακουφίζει τους ασθενείς και από τα υπόλοιπα συμπτώματα του συνδρόμου γι'αυτό και πρέπει να είναι ο στόχος του θεράποντος ιατρού. Έτσι οι ασθενείς έχουν μία καλύτερη ποιότητα ζωής.

Τα κυριότερα συμπτώματα της υπερλειτουργικής κύστης είναι:
-Ξαφνική και έντονη ανάγκη για ούρηση άμεσα, η οποία είναι δύσκολο να αναβληθεί (επιτακτικότητα).
-Πολύ συχνή ανάγκη για ούρηση κατά τη διάρκεια της ημέρας, συνήθως πάνω από 8 φορές το 24ωρο με μικρές ποσότητες ούρων (συχνουρία). Φυσιολογικά επισκεπτόμαστε την τουαλέτα για ούρηση περίπου 6 φορές την ημέρα.
-Επείγουσα ανάγκη για ούρηση χωρίς το άτομο να καταφέρνει να φθάσει έγκαιρα στην τουαλέτα (επιτακτική ακράτεια).
-Αφύπνιση μία ή και περισσότερες φορές κατά τη διάρκεια της νύχτας για ούρηση (νυκτουρία).

Αντιμετώπιση

Εκτός από την φαρμακευτική αγωγή, ο ασθενής είναι απαραίτητο να «εκπαιδεύσει» την κύστη του.

Οι τρόποι είναι οι εξής:

-Να προσπαθείτε να αντιστέκεστε στην επείγουσα ανάγκη (επιτακτικότητα) που αισθάνεστε για να αδειάσετε την κύστη σας.
-Να κρατάτε ημερολόγιο και να συμπληρώνετε τις ώρες που επισκέπτεστε την τουαλέτα, καθώς και τις φορές που έχετε απώλεια ούρων.
-Να προσπαθείτε συνειδητά να έχετε τον έλεγχο της κύστης σας. Φτιάξτε εσείς ένα πρόγραμμα επισκέψεων στην τουαλέτα. Μην πηγαίνετε μόνο επειδή αισθάνεστε επείγουσα ανάγκη για ούρηση. Για παράδειγμα, αν όταν ξεκινήσατε το ημερολόγιό σας οι ουρήσεις σας ήταν κάθε 1 ώρα, προσπαθήστε σταδιακά να αυξήσετε αυτό το διάστημα στη 1,5 ώρα, αργότερα στις 2 ώρες, στις 2,5 κλπ.
-Να κάνετε ασκήσεις των μυών του πυελικού εδάφους έτσι ώστε να υπερνικήσετε την επείγουσα ανάγκη για ούρηση. Αυτό συχνά μπορεί να οδηγήσει στην εξάλειψη του αισθήματος της επείγουσας αυτής ανάγκης.
-Προσπαθήστε να συγκεντρωθείτε σε κάτι άλλο πέρα από την επιτακτικότητα. Μπορείτε να διαβάσετε ένα βιβλίο, να παρακολουθήσετε τηλεόραση ή να επικεντρωθείτε στη λύση κάποιων απλών προβλημάτων έτσι ώστε να αποσπάτε την προσοχή σας από την επιτακτική ανάγκη για ούρηση τις στιγμές που την αισθάνεστε (π.χ. μετρήστε ανάποδα αφαιρώντας ανά 9 μονάδες).
-Προσπαθήστε να αλλάξετε τη συνήθεια του να πηγαίνετε στην τουαλέτα «προληπτικά» ή αμέσως μόλις φτάνετε στο σπίτι.

 

Διαβάστε επίσης:
Τσούξιμο κατά την ούρηση: Πού οφείλεται
Κάψιμο κατά την ούρηση: Με ποια προβλήματα υγείας συνδέεται