ΥΓΕΙΑ Α-Ω

Πόσο πρέπει να κοιμάστε και να γυμνάζεστε για να μειώσετε τον κίνδυνο εγκεφαλικού

Πόσο πρέπει να κοιμάστε και να γυμνάζεστε για να μειώσετε τον κίνδυνο εγκεφαλικού

Ο ύπνος είναι «γιατρικό» μετά από μια δύσκολη μέρα αλλά και βασικός παράγοντας πρόληψης για δεκάδες παθήσεις, από το διαβήτη τύπου 2 έως τη γρίπη, και το εγκεφαλικό επεισόδιο δεν αποτελεί εξαίρεση.

Η συστηματική γυμναστική, από την άλλη, εξασφαλίζει καλή σωματική και ψυχική υγεία, περισσότερη ενέργεια και φυσικά ένα πιο όμορφο και σμιλεμένο σώμα.

Σύμφωνα με νέα επιστημονική μελέτη που εκπονήθηκε από ερευνητές του Πανεπιστημίου της Νέας Υόρκης και παρουσιάστηκε στο πλαίσιο του διεθνούς συνεδρίου της Αμερικανικής Εταιρίας για το Εγκεφαλικό (ASA), το ντουέτο ύπνος-γυμναστική μειώνει σημαντικά τον κίνδυνο εγκεφαλικού επεισοδίου.

bigstock Outdoor cross country running 93483536

Τα ευρήματα υπέδειξαν ότι ο ύπνος για 7 με οκτώ 8 ώρες κάθε βράδυ σε συνδυασμό με γυμναστική 30 έως 60 λεπτά για τρεις έως έξι φορές την εβδομάδα είναι η ιδανική «συνταγή» για αυξημένη προστασία.

Για να καταλήξουν στα παραπάνω συμπεράσματα, οι ερευνητές ανέπτυξαν ένα αυτοματοποιημένο σύστημα ανάλυσης διαφόρων παραγόντων, όπως η γενικότερη κατάσταση της υγείας, ο τρόπος ζωής, η ηλικία και η εθνικότητα, που αφορούσαν σε 288,888 άτομα.

Οι ερευνητές εστίασαν στις συνήθειες ύπνου και σωματικής άσκησης των συμμετεχόντων (περπάτημα, κολύμπι, ποδήλατο, κηπουρική) και τα αποτελέσματα έδειξαν ότι ο ύπνος για 7-8 ώρες καθημερινά συσχετίζεται με 25% λιγότερες πιθανότητες εγκεφαλικού.

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι ο ύπνος μεγαλύτερης ή μικρότερης διάρκειας από την προαναφερθείσα συσχετίζεται με αυξημένο κίνδυνο εγκεφαλικού επεισοδίου. Όσοι απολάμβαναν περισσότερες από 8 ώρες ύπνου κάθε βράδυ φάνηκε να διατρέχουν 146% μεγαλύτερο κίνδυνο εγκεφαλικού, ενώ ο λίγος ύπνος –λιγότερο από 7 ώρες– συσχετίστηκε με 22% περισσότερες πιθανότητες εγκεφαλικού.

Διαβάστε επίσης:

Με ποια προβλήματα υγείας συνδέεται κάθε στάση στον ύπνο

Γιατί οι άντρες νυστάζουν μετά το σεξ (ενώ οι γυναίκες όχι)

Πρόωρος θάνατος: Δείτε αν κινδυνεύετε ανάλογα με το πόσο κοιμάστε, κάθεστε και γυμνάζεστε

Ημικρανία: Πότε αυξάνει τον κίνδυνο για ισχαιμικό εγκεφαλικό

BEST OF NETWORK

PlusQueen