ΥΓΕΙΑ Α-Ω

Αυχενικό & πόνος στη μέση: 6 tips για να περιορίσετε τις ενοχλήσεις

Αυχενικό & πόνος στη μέση: 6 tips για να περιορίσετε τις ενοχλήσεις

Το αυχενικό σύνδρομο και ο πόνος στη μέση είναι δύο από τα συχνότερα ορθοπαιδικά προβλήματα και συνοδεύονται από σημαντικό περιορισμό των καθημερινών δραστηριοτήτων και απώλεια ημερών εργασίας.

Πέρα από την εξατομικευμένη ιατρική παρέμβαση που θα προτείνει ο θεράπων ιατρός, μερικές απλές αλλαγές στις καθημερινές συνήθειες είναι δυνατό να παράσχουν σημαντική ανακούφιση.

Δείτε ποιες είναι αυτές:

bigstock Radiografia D 7568171

1. Πειραματιστείτε με τις στάσεις στον ύπνο

Εάν ο πόνος εντοπίζεται στον αυχένα, αρχικά πρέπει να εξετάσετε εάν το μαξιλάρι παρέχει επαρκή υποστήριξη. Το μαξιλάρι πρέπει να υποστηρίζει μόνο το κεφάλι, αφήνοντας τους ώμους και τον αυχένα να ξεκουράζονται αναπαυτικά επάνω στο στρώμα. Εάν κοιμάστε στο πλάι με τους ώμους και τον αυχένα να ακουμπούν το μαξιλάρι, τότε οι αρθρώσεις της μίας πλευράς πιέζονται υπερβολικά ενώ οι αρθρώσεις της άλλης πλευράς τεντώνουν υπερβολικά.

Ένας τρόπος να αποφύγετε την καταπόνηση της μέσης στον ύπνο όταν ξαπλώνετε στο πλάι είναι να τοποθετήσετε ένα μαξιλάρι ανάμεσα στα γόνατα. Επίσης, το στρώμα του κρεβατιού πρέπει να είναι αρκετά σκληρό ώστε η σπονδυλική στήλη να παραμένει στη σωστή στάση.

2. Κρατήστε τον κορμό τεντωμένο όταν κάθεστε

Οι περισσότεροι άνθρωποι σήμερα περνούν αρκετές ώρες της ημέρας καθιστοί, οπότε η σωστή στάση κρίνεται απαραίτητη για την αποφυγή ορθοπαιδικών προβλημάτων.

Όταν κάθεστε, φανταστείτε ότι στην κορυφή του κεφαλιού σας είναι δεμένο ένα μπαλόνι με ήλιον, το οποίο σας τραβά ελαφρώς προς τα επάνω ώστε ο κορμός να είναι τεντωμένος. Το στέρνο πρέπει να είναι ανοιχτό, με τους ώμους τραβηγμένους προς τα πίσω.

bigstock Correct and bad spine sitting 116906753

3. Λυγίστε τα γόνατα όταν σηκώνετε ένα βαρύ αντικείμενο

Η ανύψωση αντικειμένων καταπονεί τη μέση όταν δεν λυγίζετε τα γόνατα. Ενεργοποιήστε τους γοφούς και κάντε βαθύ κάθισμα ώστε να αποφύγετε την ένταση στην οσφυϊκή μοίρα.

4. Ακολουθήστε το κατάλληλο πρόγραμμα γυμναστικής

Η εκγύμναση των μυών του αυχένα, της πλάτης και της μέσης μπορεί να μειώσει ή να προλάβει τον πόνο. Ένας συνδυασμός ασκήσεων Πιλάτες με τις κλασικές ασκήσεις στα όργανα του γυμναστηρίου θα δυναμώσει τόσο τους μύες που συμβάλλουν στην κίνηση όσο και τους μύες που παρέχουν υποστήριξη και ισορροπία ώστε να είναι όλο το σώμα δυνατό.

bigstock Pilates 111756188

5. Προτιμήστε παπούτσια με λίγο τακούνι

Το παπούτσι πρέπει να έχει έστω και λίγο τακούνι ώστε να υποστηρίζει τη φυσική καμπυλότητα του πέλματος και να αποτρέπει τους κραδασμούς που φτάνουν ως τα γόνατα, τους γοφούς και τη μέση.

6. Μην κάθεστε πολλές ώρες συνεχόμενα

Καλό είναι να σηκώνεστε από την καρέκλα ή τον καναπέ κάθε 20-30 λεπτά, έστω και για λίγα λεπτά.

Δείτε κι αυτό:

Οι ιδανικές διατάσεις για τον πόνο στον αυχένα (εικόνες)

Πώς να κάθεστε στο αμάξι όταν ταξιδεύετε για να μην έχετε πόνους στη μέση

Συχνοί πονοκέφαλοι: Μήπως φταίει ο αυχένας σας;

BEST OF NETWORK

Ρεπορτάζ Newsbomb.gr: Πυροβολισμούς στο σπίτι του κατήγγειλε ο Φουρθιώτης - «Με σκοτώνουν», φώναζε

Επίθεση με καυστικό υγρό στην 25χρονη έγκυο: Συνελήφθη 25χρονος με τον οποίο είχε παλιότερα σχέση

Μετακινήσεις εκτός νομού: Τα σημεία «κλειδιά» για την απόφαση - Δισταγμός για Πάσχα στο χωριό

Κούβα: Τέλος εποχής μετά από 62 χρόνια εξουσίας των Κάστρο - Παραδίδει την ηγεσία ο Ραούλ

Πρίγκιπας Φίλιππος: Θα ταφεί με την ελληνική σημαία - Όλες οι λεπτομέρειες

Τραγωδία στη Γαύδο: «Τσούλισε» το αυτοκίνητο λέει η οικογένεια

Τραγωδία στην Αλεξανδρούπολη: Τι έδειξε η ιατροδικαστική εξέταση για τον θάνατο της 37χρονης εγκύου

Στα άκρα η κόντρα Ρωσίας - ΗΠΑ: Ο Λαβρόφ ανακοίνωσε την απέλαση 10 Αμερικανών διπλωματών

Ελληνοτουρκικά: «Το φυσάει και δεν κρυώνει» ο Τσαβούσογλου – Νέες προκλήσεις από τα Κατεχόμενα

«ΗΝΙΟΧΟΣ 2021»: Μήνυμα αποφασιστικότητας προς πάσα κατεύθυνση – Δείτε εντυπωσιακές εικόνες

Καιρός: «Τρελάθηκε» και έκοψε την Ελλάδα στα δυο - Καλοκαίρι στην Κρήτη, χιόνια στη Φλώρινα

Βασίλισσα Ελισάβετ: Οι πρώτες φωτογραφίες μετά τον θάνατο του Φίλιππου - Έβγαλε βόλτα τα σκυλιά της