ΥΓΕΙΑ Α-Ω

Εμμηνόπαυση: Νικήστε τα συμπτώματα με γυμναστική

Εμμηνόπαυση: Νικήστε τα συμπτώματα με γυμναστική

Οι γυναίκες που βρίσκονται στο στάδιο της εμμηνόπαυσης συχνά ταλαιπωρούνται από συμπτώματα όπως ο πόνος σε διάφορα σημεία του σώματος, ο κακός ύπνος και η πεσμένη διάθεση.

Σύμφωνα με επιστημονική μελέτη που δημοσιεύεται στην επιθεώρηση Menopause, οι ενοχλήσεις αυτές μπορούν να αντιμετωπιστούν με φυσικό τρόπο.

Οι γυναίκες που κάνουν διατάσεις για 10 λεπτά την ημέρα, κατά προτίμηση πριν τον ύπνο, παρουσιάζουν βελτίωση στα συμπτώματα της εμμηνόπαυσης αλλά και της κατάθλιψης, δείχνουν τα νέα ευρήματα.

Στο πλαίσιο της μελέτης, οι ερευνητές εξέτασαν την επίδραση της ήπιας άσκησης σε γυναίκες μέσης ηλικίας, εστιάζοντας σε συμπτώματα όπως οι εξάψεις και τα ρίγη, οι πόνοι στο σώμα και οι διαταραχές διάθεσης και ύπνου.

Σαράντα γυναίκες από την Ιαπωνία, ηλικίας 40-61 ετών, συμμετείχαν στη μελέτη. Είκοσι από αυτές έπρεπε να κάνουν διατάσεις για 10 λεπτά την ημέρα πριν κοιμηθούν για τρεις εβδομάδες συνολικά, ενώ οι υπόλοιπες είκοσι έπρεπε να απέχουν από κάθε σωματική δραστηριότητα πριν τον ύπνο.

Οι ερευνητές αξιολόγησαν τα συμπτώματα της εμμηνόπαυσης, καθώς και ψυχολογικές παραμέτρους όπως πιθανές διαταραχές στον ύπνο και τη διάθεση αλλά και την ένταση του πόνου σε διάφορα σημεία του σώματος. Αξιολογήθηκαν επίσης τα συμπτώματα κατάθλιψης των γυναικών με τη χρήση ξεχωριστού ερωτηματολογίου.

Πάνω από το 50% των γυναικών είχαν περάσει το στάδιο της εμμηνόπαυσης και σχεδόν τα δύο τρίτα έπασχαν από κατάθλιψη.

Σε γενικές γραμμές, η ομάδα των διατάσεων παρουσίασε βελτίωση τόσο στα σωματικά όσο και στα ψυχολογικά συμπτώματα στο διάστημα των τριών εβδομάδων. Το μόνο σύμπτωμα στο οποίο δεν παρατηρήθηκε βελτίωση σε καμία από τις δύο ομάδες ήταν οι εξάψεις.

Η Δρ JoAnn Pinkerton, εκτελεστική διευθύντρια της Εταιρίας Εμμηνόπαυσης Βορείου Αμερικής, δηλώνει πως η ήπια άσκηση, με τη μορφή περιπάτου για 30 λεπτά την ημέρα και διατάσεων για 10 λεπτά την ημέρα μπορεί να οδηγήσει σε βελτίωση της υγείας, υποχώρηση των συμπτωμάτων της εμμηνόπαυσης, βελτίωση της διάθεσης και βελτίωση της νοητικής λειτουργίας.

Η Δρ Pinkerton επισημαίνει πως τα ευρήματα θα πρέπει να επιβεβαιωθούν από αντίστοιχη μελέτη σε μεγαλύτερο δείγμα γυναικών, όμως σε κάθε περίπτωση οι γυναίκες δεν πρέπει να ξεχνούν ότι η αποχή από τη σωματική δραστηριότητα συνδέεται γενικώς με χειρότερη σωματική και ψυχική υγεία και με πιο έντονες εξάψεις.

Διαβάστε επίσης:

Ποια είναι η καλύτερη γυμναστική για τις γυναίκες στην εμμηνόπαυση

Εμμηνόπαυση και απουσία ερωτικής επιθυμίας: Δεν φταίνε μόνο οι ορμόνες

BEST OF NETWORK

Κορονοϊός: 790 νέα κρούσματα στην Ελλάδα - 10 θάνατοι - Στους 84 οι διασωληνωμένοι

28η Οκτωβρίου: Πώς πληρώνονται όσοι εργάζονται στον ιδιωτικό τομέα

Κορονοϊός: Συλλήψεις, ανοιχτά μαγαζιά μετά τις 00.30 και πρόστιμα για μάσκα

Ανάλυση Newsbomb.gr: Ο ρόλος του «μαφιόζου» Ερντογάν - Έτσι δεν χρεοκοπεί η Τουρκία

Αποκάλυψη: Τότε θα γίνει το γενικό lockdown στην Ελλάδα

Οικογενειακή τραγωδία: Αστυνομικός πυροβόλησε και σκότωσε τον αστυνομικό αδερφό του

Αυξήσεις μισθών στον ιδιωτικό τομέα: Δείτε πόσα θα πάρετε - Αναλυτικοί πίνακες

Ένοπλες Δυνάμεις: Έτοιμες για ισχυρό πλήγμα στους Τούρκους - Ασφυκτικό μαρκάρισμα

Πρόταση μομφής - Τσίπρας: Να ασκήσετε τώρα το κυριαρχικό μας δικαίωμα για 12 μίλια στην Κρήτη

Νέα πρόκληση από το τουρκικό ΥΠΕΞ: Το Oruc Reis κάνει έρευνες σε τουρκική υφαλοκρηπίδα

Φορολογικές υποχρεώσεις: ΠΡΟΣΟΧΗ! Τι πρέπει να πληρώσουμε έως 30 Οκτωβρίου

Σάλος στα Χανιά: Πόζαρε γυμνή σε μνημείο - Δείτε τις εικόνες