ΥΓΕΙΑ Α-Ω

Καλοκαιρινά παιχνίδια και μυϊκός πόνος: Πως να τον αντιμετωπίσετε αποτελεσματικά

Καλοκαιρινά παιχνίδια και μυϊκός πόνος: Πως να τον αντιμετωπίσετε αποτελεσματικά

Ο μυϊκός πόνος δηλαδή το «πιάσιμο» μετά την άσκηση είναι μια πολύ συνηθισμένη κατάσταση. Είναι εκείνο το γνωστό, άβολο και επίπονο αίσθημα της ακαμψίας, το οποίο εμφανίζεται μετά από την άσκηση και ιδιαίτερα όταν ξεκινάμε ένα νέο πρόγραμμα εκγύμνασης, όταν υπάρχει αλλαγή στις αθλητικές δραστηριότητες ή ασκήσεις ή όταν έχουμε αυξήσει τη διάρκεια ή την ένταση της προπόνησης.

Όλα αυτά δηλαδή που κάνουμε κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών διακοπών μας. Είναι αυτή η κατάσταση που μας έχει προκαλέσει αρκετές φορές στη ζωή μας δυσκολία στο περπάτημα ή στο να κατέβουμε τις σκάλες ή ακόμα και στο να γελάσουμε δυνατά. Και όλα αυτά επειδή οι μυς που καλούνταν να εκτελέσουν αυτές τις ενέργειες πονούσαν εξαιτίας της εκγύμνασης της προηγούμενης μέρας.

Το βέβαιο είναι ότι δεν μπορούμε να καταπολεμήσουμε τον μυϊκό πόνο. Μπορούμε, ωστόσο, προσέχοντας κάποια σημεία να τον μειώσουμε. Γεγονός είναι ότι οι μυς μας για να το ξεπεράσουν χρειάζονται ξεκούραση ώστε να αυτοθεραπευθούν, από την άλλη όμως δεν πρέπει να σταματήσουμε να γυμναζόμαστε.

Τι μπορούμε όμως να κάνουμε για να περάσει πιο γρήγορα το «πιάσιμο» δηλαδή ο μυϊκός πόνος;

-  Χρησιμοποιείστε μία αναλγητική κρέμα, με θερμαντική δράση, που θα ελαττώσει την ενόχληση αρκετά και θα σας χαλαρώσει, προκαλώντας υπεραιμία. Χάρη στα δραστικά συστατικά, που περιέχουν οι κρέμες αυτές, προσφέρουν γρήγορη και άμεση ανακούφιση από τον μυϊκό πόνο που οφείλεται σε φυσικά αίτια όπως πόνους της πλάτης, πιάσιμο της μέσης και της πλάτης, πόνους στους μυς και τις αρθρώσεις, στραβολαίμιασμα, πονοκεφάλους που οφείλονται σε υπερένταση των μυών του αυχένα, πόνους στους μυς από υπερβολική κούραση ή άσκηση.

- Κάνετε ήπιες διατάσεις των μυών που πονάνε και μετά την τρίτη ή τέταρτη μέρα ξεκινήστε ήπια άσκηση.
-  Χαλαρώστε με ένα ντους ή μπάνιο. Μετά τις διατάσεις, ένα δροσερό ντους συμβάλλει στη συστολή των αιμοφόρων αγγείων, πράγμα που βοηθάει στην επαναφορά του αίματος από τα άκρα στη καρδιά.
- Γυμναστείτε με πρόγραμμα. Η σωστή άσκηση αρχίζει με ήπιους ρυθμούς και αυξάνεται προοδευτικά.
- Τρώτε σωστά. Οι υδατάνθρακες βοηθούν το σώμα μας να καταπολεμήσει την κούραση ενώ η άπαχη πρωτεΐνη βοηθά τους μυς να επιδιορθώσουν τις μικροφθορές τους και να γίνουν δυνατότεροι.
-  Κάντε μασάζ. Ορισμένες έρευνες έχουν δείξει ότι το μαλακό μασάζ στους κουρασμένους μυς βοηθά να μειωθεί το πιάσιμο κατά περίπου 30%.

Αν το πρόβλημα παραμένει, απευθυνθείτε στο γιατρό ή το φαρμακοποιό σας.

Δρ. Ντούσιας Αριστείδης - Χειρούργος Ορθοπαιδικός Διδάκτωρ Τμήματος Ιατρικής Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου

Διαβάστε ακόμη:

Μυοσκελετικοί κίνδυνοι στο εξοχικό: Τι πρέπει να προσέξουμε

Μυϊκός πόνος: Δείτε πώς θα τον αντιμετωπίσετε

BEST OF NETWORK

Οριστικό: Νέα παράταση του lockdown ανακοινώνει ο Μητσοτάκης - Τι θα πει στο διάγγελμά του

Βεβαιώσεις μετακίνησης: Τι ισχύει για τα έγγραφα μετά την παράταση του lockdown

Ντιέγκο Μαραντόνα: Αυτό σκότωσε τον «Θεό» - Ζήτησε να μην πάει φυλακή ο γιατρός του

Έξαλλος ο Ερντογάν με τον Τραμπ! Πόλεμος Τσαβούσογλου - Πομπέο στο ΝΑΤΟ για την Ελλάδα

Συγκλονίζει εθελοντής του εμβολίου των Pfizer και Biontech

Κρούσματα σήμερα: Νέα εκτόξευση - «Πνίγονται» ξανά με 538 η Θεσσαλονίκη και 413 η Αττική

Πόσα χρήματα ζητά ως αποζημίωση ο Γιάννης Λαγός από την Κατερίνα Σακελλαροπούλου

Μετά τη Μέρκελ και ο Τραμπ! Νέο «ράπισμα» σε Ερντογάν - Στην απομόνωση ο Σουλτάνος

Αυτός είναι ο ευρωβουλευτής που συνελήφθη σε σεξουαλικό κορονοπάρτι

Eπίδομα θέρμανσης 2020: Ανοίγει η πλατφόρμα - Ποιοι είναι οι δικαιούχοι - Πόσα χρήματα θα πάρουν

Καιρός Χριστούγεννα: Η εκτίμηση του Αρναούτογλου για κρύο και χιόνια...

Αποκάλυψη τώρα: Αυτός είναι ο Αντώνης του «Αντώνη αγάπη μου, έλα πάρε με από 'δω»