ΥΓΕΙΑ Α-Ω

Καταστρέφετε τα γόνατά σας εάν κάνετε αυτά τα 4 πράγματα

Καταστρέφετε τα γόνατά σας εάν κάνετε αυτά τα 4 πράγματα

Ο πόνος στα γόνατα δεν είναι πρόβλημα που εμφανίζεται μόνο στους ηλικιωμένους. Σε οποιαδήποτε ηλικία μπορεί να σας ταλαιπωρήσουν ενοχλήσεις εάν δεν έχετε υιοθετήσει συνήθειες «φιλικές» προς τις αρθρώσεις σας.

Δείτε ποια 4 συχνά λάθη πρέπει να αποφύγετε προκειμένου να προλάβετε τους πόνους στα γόνατα και τον περιορισμό της κίνησης που αυτός συνεπάγεται.

1. Παράλειψη προθέρμανσης

Όσο κι αν σας πιέζει ο χρόνος δεν πρέπει από την προπόνησή σας να λείπουν οι ασκήσεις προθέρμανσης. Μερικές διατάσεις ή λίγο χαλαρό περπάτημα πριν τις κύριες ασκήσεις «λιπαίνουν» την άρθρωση του γόνατος, βοηθούν να κυκλοφορήσει το υγρό που υπάρχει μέσα σε αυτήν, βελτιώνουν την ελαστικότητα των μυών και ενισχύουν τη ροή οξυγόνου στην περιοχή. Όλες αυτές οι επιδράσεις εξασφαλίζουν μικρότερο κίνδυνο τραυματισμού.

bigstock Runner Touching Painful Knee 115834556

2. Περιττά κιλά

Τα γόνατα «κουβαλούν» όλο το βάρος του σώματός μας, επομένως μερικά παραπανίσια κιλά τα ταλαιπωρούν σημαντικά. Όσο μεγαλύτερο το σωματικό βάρος τόσο μεγαλύτερη και η καταπόνηση στα γόνατα. Εάν ο δείκτης μάζας σώματος ξεπερνά το φυσιολογικό (24,9) ο χόνδρος στην άρθρωση του γόνατος εκφυλίζεται ταχύτερα, με αποτέλεσμα να υπάρχουν συχνότερα φλεγμονές και τραυματισμοί.

3. Υπερβολικά έντονη γυμναστική

Σίγουρα θέλετε να αξιοποιήσετε στον μέγιστο βαθμό τον χρόνο που αφιερώνετε στη γυμναστική σας, μην ξεχνάτε όμως ότι οι έντονοι κραδασμοί σε βάθος χρόνου θα φθείρουν τα γόνατά σας, ιδιαίτερα εάν παρουσιάζετε ήδη μια ευαισθησία στις αρθρώσεις. Οι λεγόμενοι τραυματισμοί από υπερχρήση (overuse) είναι πιο συνηθισμένοι στα άτομα που κάνουν για πολύ καιρό γυμναστική που περιλαμβάνει έντονη πρόσκρουση με μια σκληρή επιφάνεια.

4. Κατ’ επανάληψη υπέρβαση των ορίων

Εάν προσπαθείτε κάθε βδομάδα ή κάθε μήνα να σπάσετε το προσωπικό σας ρεκόρ στο τρέξιμο –είτε ως προς την απόσταση που θα καλύψετε είτε ως προς τον χρόνο που θα πετύχετε– τότε βάζετε τον εαυτό σας σε κίνδυνο ατυχήματος ή τραυματισμού. Το αίσθημα κούρασης θα πρέπει να είναι το «καμπανάκι» που θα σας κάνει να σταματήσετε, αφού αυτός είναι ο τρόπος να σας δείξει το σώμα σας ότι δεν αντέχει άλλο.

Πηγή: menshealth.com

Δείτε κι αυτό:

Τι φανερώνει ο πόνος στο γόνατο όταν ανεβαίνετε σκάλες

Οστεοαρθρίτιδα στα γόνατα: Ποια είναι τα κατάλληλα παπούτσια

BEST OF NETWORK

Ραγδαίες εξελίξεις: Φεύγει το Oruc Reis! Κατευθύνεται προς Αίγυπτο – Θα «σπάσει» τον 28ο Μεσημβρινό;

Καιρός: Πού θα χτυπήσει η κακοκαιρία Κίρκη - Έρχονται ισχυρά φαινόμενα με καταιγίδες και ανέμους

Αποζημίωση ειδικού σκοπού: Νέα πληρωμή σε 158.364 δικαιούχους - Ποιους αφορά

Επίδομα 534 ευρώ: Παράταση αναστολής και τον Οκτώβριο - Ποιοι είναι οι δικαιούχοι

Προσοχή: Αν σας έρθει αυτό το mail σβήστε το αμέσως - Συνεχόμενες επιθέσεις σε χρήστες

Προκαλούν ξανά οι Τούρκοι – Υπερπτήσεις πάνω από τους «Ανθρωποφάγους»

Κορονοϊός: Νέες αλλαγές στα τραπεζοκαθίσματα - Τι θα ισχύει από εδώ και πέρα

Ο Ερντογάν σε παραλήρημα: Ο «πόλεμος» με Μακρόν και ΗΠΑ ξυπνά τους τζιχαντιστές

Καιρός 28η Οκτωβρίου: Άσχημα νέα! Καταιγίδες, χαλάζι και αέρας – Που θα χτυπήσει η κακοκαιρία

ΟΑΕΔ: 16.500 νέες θέσεις με μισθό 750€

Λοταρία αποδείξεων - aade.gr: Δείτε ΕΔΩ αν κερδίσατε τα 1.000 ευρώ αφορολόγητα (45η Κλήρωση)

28η Οκτωβρίου: Γιγάντια ελληνική σημαία στον Υμηττό