ΥΓΕΙΑ Α-Ω

Κετογονική δίαιτα: Μπορεί να επηρεάσει την περίοδο;

Κετογονική δίαιτα: Μπορεί να επηρεάσει την περίοδο;

Εάν αποφασίσετε να ακολουθήσετε την κετογονική δίαιτα, πρέπει να είστε προετοιμασμένες για τις αλλαγές που θα συμβούν στο σώμα σας.

Ανάμεσα στα άλλα που πρέπει να γνωρίζετε, είναι ότι το συγκεκριμένο διατροφικό σχήμα είναι πιθανό να αναστατώσει τον έμμηνο κύκλο σας προκαλώντας ακανόνιστες περιόδους.

«Η κετογονική δίαιτα μπορεί να επηρεάσει τις περιόδους των γυναικών λόγω της γρήγορης απώλειας βάρους» λέει η Angela Chaudhari, γυναικολόγος στο Northwestern Memorial Hospital.

Η ταχεία απώλεια βάρους μπορεί να μεταβάλει την ισορροπία οιστρογόνων-προγεστερόνης και να επηρεάσει την ωορρηξία, προκαλώντας ακανόνιστες περιόδους. Αυτή δεν είναι όμως η μόνη επίπτωση της κετογονικής δίαιτας στην περίοδο, καθώς υπάρχει η πιθανότητα να σταματήσει εντελώς.

«Οι γυναίκες που χάνουν απότομα βάρος ή αδυνατίζουν υπερβολικά, είναι πιθανό να εμφανίσουν αμηνόρροια, να σταματήσουν δηλαδή να έχουν περίοδο, λόγω ανωοθυλακιορρηξίας (διαταραχή, κατά την οποία τα ωάρια είτε δεν αναπτύσσονται σωστά, είτε δεν απελευθερώνονται από τα ωοθυλάκια των ωοθηκών) ή απουσίας ωορρηξίας» σημειώνει η Chaudhari.

Είναι σημαντικό να γνωρίζετε πάντως, ότι αυτό μπορεί να οφείλεται στην απότομη απώλεια βάρους που μπορεί να προκαλέσει η κετογονική δίαιτα, αλλά όχι στην ίδια τη δίαιτα.

Άλλοι παράγοντες που μπορεί να οδηγήσουν σε προβλήματα περιόδου, είναι μια ολιγοθερμιδική δίαιτα, η υπερβολική άσκηση ή ο πολύ χαμηλός Δείκτης Μάζας Σώματος. Η αιτία είναι ότι επηρεάζονται οι ορμόνες στον εγκέφαλο που ρυθμίζουν την ωορρηξία, με αποτέλεσμα είτε να την καθυστερούν είτε να την αποτρέπουν.

Ένας άλλος παράγοντας τέλος, που σχετίζεται με προβλήματα περιόδου όταν μια γυναίκα ακολουθεί κετογονική δίαιτα, είναι η απουσία υδατανθράκων.

«Αν και δεν υπάρχουν επαρκή επιστημονικά στοιχεία, η υπερβολική στέρηση των υδατανθράκων είναι πιθανό να οδηγήσει σε αλλαγές στην ωχρινοτρόπο ορμόνη, η οποία απελευθερώνεται από τον εγκέφαλο», λέει η Chaudhari.

Όταν το σώμα λειτουργεί φυσιολογικά, η συγκεκριμένη ορμόνη συμβάλλει στην τακτική ωορρηξία, εάν όμως οι υδατάνθρακες είναι περιορισμένοι και τα επίπεδα της ορμόνης μη φυσιολογικά, μπορεί να προκληθεί αμηνόρροια ή υπομηνόρροια (σύντομες, ελαφρές περίοδοι).

keto1
Μπορεί η κετογονική δίαιτα να ωφελήσει τον κύκλο;

Η κετογονική δίαιτα μπορεί να βοηθήσει τις γυναίκες που πάσχουν από σύνδρομο πολυκυστικών ωοθηκών, μια ορμονική διαταραχή που εμποδίζει τις ωοθήκες να αναπτύξουν ή να απελευθερώσουν ωάρια.

Υπάρχουν πλέον αρκετά στοιχεία ότι οι πάσχουσες από σύνδρομο πολυκυστικών ωοθηκών, οι οποίες συνήθως έχουν προβλήματα γονιμότητας, μπορούν να βοηθηθούν στην αποκατάσταση των περιόδων τους και στο θέμα της γονιμότητας.

Αυτό συμβαίνει επειδή η περίσσεια ινσουλίνης στο σώμα μιας γυναίκας με σύνδρομο πολυκυστικών ωοθηκών, αυξάνει και τα επίπεδα ανδρογόνων και τεστοστερόνης, τα οποία στη συνέχεια περιορίζουν την παραγωγή οιστρογόνων και την ικανότητα του σώματος για ωορρηξία.

Η κετογονική δίαιτα όμως, μπορεί να βοηθήσει στη μείωση της φλεγμονής και της αντίστασης στην ινσουλίνη, που ευθύνεται για τα υψηλά επίπεδα ινσουλίνης που παρατηρούνται στις γυναίκες με το σύνδρομο.

Η απώλεια βάρους που επιφέρει η κετογονική δίαιτα, μπορεί επίσης να βοηθήσει στη διαχείριση των συμπτωμάτων του συνδρόμου.
«Η απώλεια βάρους συστήνεται σε όλες τις γυναίκες με σύνδρομο πολυκυστικών ωοθηκών και η κετογονική διατροφή μπορεί να είναι η μέθοδος που θα σας βοηθήσει να επιτύχετε τους στόχους σας», λέει η Chaudhari.

Ο υγιής ΔΜΣ σχετίζεται με φυσιολογικούς κύκλους. Αν πάσχετε από σύνδρομο πολυκυστικών ωοθηκών, είναι σημαντικό να συμβουλευτείτε τον γιατρό σας πριν κάνετε οποιαδήποτε δίαιτα.

Αντί να ακολουθήσετε μία αυστηρή δίαιτα, όπως η κετογονική, είναι προτιμότερο να υιοθετήσετε μια υγιεινή διατροφή που θα σας βοηθήσει να διατηρήσετε ένα υγιές βάρος και να έχετε σταθερή περίοδο.

Πηγή: womenshealthmag.com

Διαβάστε επίσης:

Κετογονική δίαιτα και θηλασμός: Μπορούν να συνδυαστούν;

Κετογονική δίαιτα: Μπορεί να θεραπεύσει τον διαβήτη τύπου 2;

Κετογονική δίαιτα: Ποια φρούτα & σε ποια ποσότητα μπορείτε να φάτε (pics)