ΥΓΕΙΑ Α-Ω

Πέντε συμβουλές για να αναπνέετε σωστά

Πέντε συμβουλές για να αναπνέετε σωστά

Πώς μπορείτε να βελτιώσετε τον τρόπο που αναπνέετε.

Η αναπνοή σας μπορεί να επηρεάζεται από το άγχος, το στρες, την κακή στάση του σώματος και πολλούς ακόμη παράγοντες. Πώς λοιπόν μπορείτε να την βελτιώσετε; Ξεκινήστε παρατηρώντας τον τρόπο που αναπνέετε για 48 ώρες, ιδιαίτερα σε στιγμές που έχετε άγχος ή στρες. Δυσκολεύεστε να πάρετε ανάσα, αναπνέετε από το στόμα, γρήγορα, ακανόνιστα ή βαθιά;

Υιοθετήστε σωστή στάση σώματος

Η σωστή στάση σώματος οδηγεί σε καλύτερη αναπνοή, καθώς επιτρέπει στο διάφραγμα να λειτουργεί πιο αποτελεσματικά. Βεβαιωθείτε ότι η πλάτη σας είναι όρθια και οι ώμοι σας «κοιτούν» πίσω και προς τα κάτω. Το πιγούνι σας πρέπει να είναι ελαφρώς σηκωμένο και το σαγόνι, ο λαιμός και οι ώμοι σας πρέπει να είναι χαλαροί.

Αποφύγετε να παίρνετε βαθιές αναπνοές

Το γεγονός ότι οι βαθιές αναπνοές είναι επωφελείς για την υγεία σας αποτελεί ένα μύθο του 20ού αιώνα. Όταν είστε αγχωμένοι, οι καρδιακοί παλμοί σας αυξάνονται, με τον οργανισμό σας να χρειάζεται περισσότερο οξυγόνο. Όμως, οι βαθιές αναπνοές οδηγούν στο να λαμβάνετε λιγότερο οξυγόνο και όχι περισσότερο. Οι αργές και ελεγχόμενες αναπνοές θα είναι μία πιο αποτελεσματική λύση που θα σας βοηθήσει να ηρεμήσετε αν έχετε στρες.

Εισπνεύστε από τη μύτη 

Εισπνέοντας από τη μύτη, θα μπορείτε να φιλτράρετε τους ρύπους, τα αλλεργιογόνα και τις τοξίνες. Αντίθετα, όταν αναπνέετε από το στόμα, εισπνέετε περισσότερο αέρα, γεγονός που μπορεί να οδηγήσει σε αύξηση του άγχους. Παράλληλα, έτσι στεγνώνει το στόμα, γεγονός που μπορεί να οδηγήσει σε μία ποικιλία στοματικών προβλημάτων.

Αντιμετωπίστε το ροχαλητό

Το ροχαλητό μπορεί να οδηγήσει σε εισπνοή περισσότερου αέρα από αυτόν που χρειάζεται ο οργανισμός σας, να μειώσει την ποιότητα του ύπνου σας, να προκαλέσει κόπωση, ξηροστομία, πονόλαιμο ή πονοκεφάλους. Για να μην ροχαλίζετε δοκιμάστε να κοιμηθείτε στο πλάι και αποφύγετε το πολύ φαγητό και το αλκοόλ πριν από τον ύπνο. Αν το πρόβλημα είναι έντονο, συμβουλευτείτε ειδικό.

Ελέγξτε το άγχος

Όταν αισθάνεστε άγχος, αφιερώστε χρόνο για να ηρεμήσετε. Εισαγάγετε κάποιες χαλαρωτικές δραστηριότητες στη ζωή σας. Μία καθημερινή βόλτα σε ένα πάρκο ή μια ήσυχη περιοχή μπορεί να σας βοηθήσει. Όταν είστε ήρεμοι, θα διαπιστώσετε ότι η αναπνοή σας είναι αβίαστη και αυτό είναι το κλειδί για αναζωογονητικό ύπνο, βελτιωμένη διάθεση και καλύτερη υγεία.

Πηγή: theguardian.com

Διαβάστε επίσης:

Αναπνοή από το στόμα ή από τη μύτη και γιατί;

Οι κίνδυνοι της δυσλειτουργικής αναπνοής

Best of DPG network

PlusQueen