ΥΓΕΙΑ Α-Ω

Διαβήτης τύπου 2: Η άσκηση που απομακρύνει τον κίνδυνο

Διαβήτης τύπου 2: Η άσκηση που απομακρύνει τον κίνδυνο

O σακχαρώδης διαβήτης μπορεί να εμφανιστεί σε οποιαδήποτε ηλικία μετά την εφηβεία, αν και λόγω της μεγάλης αύξησης της παιδικής παχυσαρκίας, αναφέρονται πλέον περιστατικά και σε παιδιά.

Αν υπάρχει οικογενειακό ιστορικό και επιβαρυντικοί παράγοντες, όπως η παχυσαρκία, η καθιστική ζωή, η κακή διατροφή, ο διαβήτης τύπου 2 μπορεί να εμφανιστεί σε νεαρή ηλικία.

Σύμφωνα με τα ευρήματα νέας μελέτης, η αύξηση της μυϊκής δύναμης μπορεί να συμβάλλει στην απομάκρυνση του κινδύνου ανάπτυξης διαβήτη τύπου 2.

Ακόμη και μέτρια ποσότητα ασκήσεων με αντιστάσεις μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη του διαβήτη τύπου, δήλωσε ο συγγραφέας της μελέτης Duck-chul Lee, αναπληρωτής καθηγητής κινησιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Αϊόβα.

Για τις ανάγκες της μελέτης, ο Lee και οι συνεργάτες του παρακολούθησαν πάνω από 4.500 ενήλικες, ηλικίας από 20 έως 100 ετών.

prediabetes 2

Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι τα μέτρια επίπεδα μυϊκής μάζας συνδέονταν με 32% μειωμένο κίνδυνο ανάπτυξης διαβήτη τύπου 2, ανεξάρτητα από παράγοντες κινδύνου όπως το κάπνισμα, η κατανάλωση αλκοόλ, η παχυσαρκία ή η υψηλή αρτηριακή πίεση.

Ο μειωμένος κίνδυνος διαβήτη που σχετίζεται με μέτρια επίπεδα μυϊκής μάζας ήταν επίσης ανεξάρτητος από την υγεία της καρδιάς και των πνευμόνων, σύμφωνα με τα ευρήματα.

Τα υψηλότερα επίπεδα μυϊκής δύναμης δεν παρέχουν επιπλέον προστασία από τον διαβήτη. Ο Lee ανάφερε ότι δεν υπάρχουν στάνταρ για τον υπολογισμό της μυϊκής δύναμης, γι’ αυτό και είναι δύσκολο για τους ειδικούς να προτείνουν την ιδανική ποσότητα ασκήσεων με αντιστάσεις.

Οι ερευνητές χρησιμοποιούν διάφορους τρόπους για να υπολογίσουν τη μυϊκή δύναμη, όπως η δύναμη της λαβής, απαιτείται όμως, όπως εξηγούν, περισσότερη έρευνα για να καθορίσουν την κατάλληλη δόση άσκησης με αντιστάσεις, η οποία μπορεί να διαφέρει ανάλογα με την κατάσταση της υγείας και τον πληθυσμό.

Για να ξεκινήσει κανείς ασκήσεις με αντιστάσεις δεν είναι απαραίτητο να πάει σε γυμναστήριο ή να προμηθευτεί ακριβό εξοπλισμό.
Μπορεί να το κάνει στο σπίτι με ασκήσεις που βασίζονται στο βάρος του σώματος, όπως τα βαθιά καθίσματα, οι κοιλιακοί και οι πρόσθιες προβολές. Στη συνέχεια μπορείτε να αρχίσετε ασκήσεις με ελεύθερα βάρη.

Περίπου 30 εκατομμύρια Αμερικανών πάσχουν από διαβήτη, σύμφωνα με τα Αμερικανικά Κέντρα Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων. Η συντριπτική πλειοψηφία αυτών πάσχει από τον τύπο 2, ο οποίος συνδέεται με τα περιττά κιλά και την καθιστική ζωή.

Η μελέτη δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό έντυπο Mayo Clinic Proceedings.

Διαβάστε επίσης:

Διαβήτης τύπου 2: Ποιοι & πόσοι ξηροί καρποί μειώνουν τον κίνδυνο καρδιαγγειακών & πρόωρου θανάτου

Διαβήτης τύπου 2 πριν τα 40: Οι επιπλοκές για τη σωματική αλλά και την ψυχική υγεία

Δύναμη λαβής: Τι αποκαλύπτει για την υγεία των πνευμόνων

Best of DPG network

PlusQueen